interfață inteligentă

O interfață inteligentă. Cum comunică websiteul cu publicul țintă – Studiu de caz (Part2)

Știm cu toții că mediul online este în continuă expansiune și jungla online nu are de gând să se oprească aici. De asemenea, știm că pentru a asiugra vizibilitate afacerii noastre, avem nevoie de un website profesionist. Însă acest lucru nu ne garantează totuși succesul. Avem neovie și de o interfață inteligentă pentru a asigura acest lucru.

Website-ul nu e de ajuns să fie prezent online, ci acesta trebuie să și comunice cu vizitatorii. Cum comunică o platformă cu un vizitator? 

Părerea autorului – Shlomo Benartzi – Ce înseamnă o interfață inteligentă? 

Conform studiilor de specialitate, peste 70% din timp, noi oamenii, comunicăm între noi. Aceleași studii relevă însă faptul că doar 10% contează cu adevărat conținutul. Cuvintele, forma frazelor și conținutul relatat are un impact de doar 10%. În rest contează comportamentul nonverbal. Peste 50% din timp ne uităm la aparența persoanei ce vorbește, la apparel, la gestică și mimică. Iar peste 35% din timp vocea este cea care impactează, tonul, sinceritatea, căldura din ritm. Aceste informații sunt specificate și de către Madhukar, în lucrarea Business Communications, ediția 6, în 2009. 

Cum am putea transpune aceste lucruri esențiale din domeniul comunicării în mediul online? Voi ce credeți? 

Dacă peste 90% din comunicare este influențată de non-verbal, cum am transpune acest non-verbal în cadrul unui website? Ei bine, specialistul Shlomo Benartzi consideră că tocmai interfața inteligentă poate reprezenta non-verbalul în cadrul comunicării online. 

Ce înseamnă o interfață inteligentă în acest sens și cum corelăm elementele non-verbale cu elementele de web design?

Este extrem de simplu! Ca și în comunicarea orală, există anumite principii. Spre exemplu, cei 4 S, atât de bine cunoscuți în comunicare: Shortness, Simplicity, Strength, Sincerity. Acestea sunt principiile de bază în cadrul procesului de comunicare. 

Mesajul trebuie să fie scurt, simplu, puternic, să aibă impactul necesar pentru a converti și să fie cât mai sincer, cât mai transparent. Exact acestea sunt principiile care se aplică și în comunicarea online. 

ATENȚIE! 

Aceste principii nu fac referire doar la mesajul verbal. Acestea se pot aplica și atunci când ne raportăm la grafică. Știm, din studii de specialitate, că peste 90% din urilizatori își fac prima impresie pe un site plecând de la layout-ul grafic. Așadar, grafica ar trebui să fie cât mai simplistă și mai puternică, mai expresivă, pentru a putea transmite un mesaj concret. 

Prin urmare, o interfață inteligentă va fi simplă, puternică, de impact, va fi structurată concis și va exprima un mesaj clar, atât prin text, cât și prin elementele grafice și multimedia. 

Non-verbalul în cadrul unui website ar putea însemna tocmai layout-ul grafic. Non-verbalul va fi reprezentat pe site-ul tău de tot ceea ce nu vorbește cu vizitatorul, ci doar îi arată drumul, prin elemente grafice. 

Elemente specifice ale unei interfețe inteligente

Despre aceste lucruri am tot vorbit pe blog. Ce trebuie să conțină un website de succes, atât din punct de vedere al scheletului codat, cât și din punct de vedere al graficii și textelor sau conținutului. 

General vorbind, există mai multe principii. Unul dintre cel mai des aplicate principii este principiul „Less is more!”. Acesta presupune ca site-ul să conțintă cât mai puțin text, cât mai puține pagini, cât mai puține elemente grafice. 

Pozele trebuie să fie și ele, nu neapărat puține, însă reprezentative și foarte sugestive. De cele mai multe ori acestea înlocuiesc cuvintele. Pentru că știm foarte clar, tot pe baza studiilor, ca o fotografie este de până la 9 ori mai vizualizată decât un text. 

Iconii și listele interactive – elemente din ce în ce mai îndrăgite în jungla online. Acestea ar putea fi exemple pentru o grafică a unei interfețe inteligente. 

Slidere – full screen sau nu, acestea sunt din ce în ce mai des folosite. Astfel, pot fi clasate ca fiind un element al unei interfețe inteligente. 

Cât mai puține efecte animate ar trebui să fie prezente pe site și, deși este un element interactiv și plăcut, video-ul ar trebui să lipsească cu desăvârșire, spun specialiștii. Aici părerile sunt însă impărțite. 

Deși încarcă foarte mult pagina și poate afecta viteza de încărcare, un video spune de sute de ori mai mult decât un text. Acesta este și un element de interactivitate sporită și poate atrage foarte ușor vizitatorii. 

Noi credem că, până la urmă, este decizia fiecărui client în parte ce alege să își pună pe site. Dacă site-ul va fi făcut de specialiști în domeniu User Experience și dacă va respecta principiile de Web Design de bază, dacă va respecta un minim ghidaj al standardelor UX, site-ul va fi un succes. 

 

Voi ce părere aveți? 

Articole Similare

0 raspunsuri

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *