O firmă de hosting a piredut peste noapte zeci de servere! Nefericitul caz al celor de la NameBox

Vrei găzduire ieftină? Ai grijă ce-ți dorești pentru că s-ar putea să ți se întâmple!

Așa cum spuneam și în articolele Cum aleg un domeniu si gazduirea pentru site-ul meu și Pretul unui website A-Z: costurile pentru crearea unui site web, alegerea unei firme și a unui pachet de găzduire poate fi esențială pentru site-ul și afacerea ta! În cazul în care alegi să faci o reducere de costuri cu un cost mai mic pe găzduirea lunară a site-ului tău, te poți trezi că ai făcut una dintre cele mai neinspirate alegeri făcute vreodată.

Asta ne demonstrează de exemplu situația delicată în care se află acum o firmă care a dat dovadă de încredere, cel puțin până în ziua de azi. Din nefericire, în data de 15 martie 2017, clienții companiei au primit un mesaj de la firma de hosting în care sunt anunțați că a avut loc un scurt circuit la server și că site-ul lor a fost pierdut.

Răspunsul tardiv

După șocul avut și multe încercări de a da de reprezentanții firmei de hosting, clienții acesteia sunt anunțați pe pagina de facebook a firmei că site-ul lor nu are cum să fie recuperat și că ei (firma) invocă caz de forță majoră. Iată mesajul postat pe facebook:

Anunt Oficial
Datacore Solution SRL comunica tuturor clientilor si colaboratorilor faptul ca, in cursul noptii de 14.03.2017 ora 02:05 min, serviciile oferite de societatea noastra, au fost afectate partial de un atac cibernetic, care a produs pagube asupra unor servere. Datorita interventiei noastre prompte, am reusit sa limitam numarul de servere afectate.
Cu toate acestea, inca nu putem cuantifica exact intinderea si gravitatea tuturor problemelor tehnice cu care ne confruntam. Echipa noastra depune eforturi continue si am inceput deja recuperarea datelor clientilor care ne-au pus la dispozitie backup-urile locale. In urma atacului, au fost afectate inclusiv serverele de backup. In aceasta situatie, ne vedem nevoiti sa declaram existenta unui caz de forta majora, in afara oricarei situatii pe care o puteam preveni.
Pe aceasta cale va solicitam in continuare, celor care detineti un backup local, sa ni-l puneti la dispozitie pe adresa office@namebox.ro .
Compania noastra a contactat autoritatile judiciare si in masura in care vom detine informatii suplimentare le vom pune la dispozitia Dvs de indata.
Va asiguram inca odata de intreaga noastra colaborare si sustinere si va multumim pentru intelegere.

Mai pe înțelesul tuturor, un caz de forță majoră este o situație care nu se putea preveni, de genul unui război sau a unei calamități naturale… Să declari ca firmă de hosting că nu puteai preveni un atac cibernetic este de-a dreptul revoltător!

Alte cazuri asemănătoare

Din păcate cei de la Namebox nu sunt primii care pățesc așa ceva, și nici cei mai mari, conform celor de la BBC: Web host 123-reg deletes sites in clean-up error

De asemenea vă amintim de o întâmplare relatată de cei de la Independent în care un om își închide propria afacere printr-o simplă linie de cod scrisă greșit. Așadar se poate întâmpla oricui, mai ales când vine vorba de online și programare!

Concluzii

Oricum, să ne întoarcem la oalele noastre. Dincolo de faptul că cei de la NameBox puteau face sau nu mai mult, sau puteau sa investeasca cateva mii de EUR anual în securitate… noi considerăm că și cei care au ales un pachet de hosting cu 3 EUR / lună și s-au așteptat ca totul să meargă „strună” sunt de vină pentru pierderea site-ului lor!

Tocmai din această cauză le recomandăm clienților noștri să NU aleagă cea mai ieftină variantă atunci când achiziționează un pachet de servicii, indiferent care sunt acestea. Se vor putea trezi că au făcut cea mai mare”economie” din viața lor!

Articole Similare

4 raspunsuri
  1. Sandu
    Sandu says:

    Si ce se intampla cu clientii care au ales VPS-uri? Si ei tot preturi ieftine au ales? Si nu, Namebox nu aveau preturi ieftine! Vreti preturi ieftine, mergeti la GlobeHosting / Webfactor / altii!

    Răspunde
    • Gabriel
      Gabriel says:

      Scopul articolului este sa atraga atentia celor care isi fac un site de cateva sute sau mii de EUR dar nu sunt dispusi sa plateasca pentru siguranta lui. Cei care platesc 2-3 EUR / luna si se asteapta sa aiba cele mai bune servicii. Stim ca cei de la NameBox erau ok si ii compatimim pentru cele intamplate.

      Răspunde
      • Sandu
        Sandu says:

        Deci fix asta este si problema mea, cu clientii. Le explic frumos ca au nevoie si de mentenanta, backup-uri sau alte servicii care da, costa, dar costa pentru sunt o asigurare reala in cazuri de genul si cineva munceste pentru aceste servicii, dar nu sunt dispusi sa dea 50 / 100 lei / luna pentru ca cineva sa faca macar un backup pe luna.

        Pe mine pentru ca aveam un backup din data de 6 martie la un site important, m-a scutit de pagube de mii de euro (cat se lucrase pana atunci) si am avut doar cateva sute de euro pagube, cat am lucrat din 6 pana pe 14. Totusi, una e sa pierzi 3-400€, alta e sa pierzi 5-6000€… Pentru 2-300 lei / luna, in cazul acestor proiecte mari pierzi mii si zeci de mii.

        Ceea e bine sa precizam e ca oricat de 100-200-500000 de lei ar da cineva, nu cred ca exista cineva care sa-ti garanteze „gata, dai x bani, si nu o sa pierzi niciodata nici macar o propozite din site”. N-ai cum sa faci backup chiar zilnic / ora de ora. Ma refer aici la site-urile foarte mari.

        O regula de aur: backup la emailuri se pastreaza in Gmail / Hotmail / Yahoo. De ce sa nu trimiti o copie la gigantii emailurilor care n-au ei probleme dinastea cu „a crapat serverul”!? Ca oricum nu le pasa lor de emailurile tale, esti doar clientul numarul 123432323231213132 in baza lor de date. Asa, e mult mai usor sa faci backup doar la site si ai garantia maximul de emailuri pe care poti sa le pierzi sunt din ultima ora (cam atat dureaza uneori sa se sincronizeze emailul).

        Răspunde
        • Gabriel
          Gabriel says:

          Buna ziua Sandu,

          Iti multumesc pentru completare. Da, despre asta este vorba. Eu cred ca daca fiecare dintre noi ar avea gandirea de „sunt dispus sa platesc mai mult” deoarece stiu ca in felul asta beneficiez de servicii, tara asta ar merge mult mai bine!

          Inca o data, imi pare rau pentru cei de la NameBox, numele lor este folosit oarecum nemeritat pentru ca noi sa invatam ceva din asta. Acum intrebarea este: Invatam sau nu?!?

          Răspunde

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *