Noul experiment Google te-ar putea aduce mai aproape de creatorii favoriți de conținut online!

Conținutul disponibil pe internet este nelimitat, iar în ultimii ani din ce în ce mai mulți creatori apar online și construiesc conținut de tot felul. Fie că discutăm de video, articole, vloguri sau infografice, atunci când găsești un material cu adevărat special și unic, e de dorit să urmărești autorul acelui material.

 

Pentru a identifica materiale calitative, conținut relevant și interesant, poți căuta diverși creatori de content pe Google. Iar unii dintre ei ai putea să-i adaugi în favorite. Google Chrome pregătește o nouă funcție experimentală pentru a te ajuta să faci acest lucru.

 

Profile Card – noua caracteristică Google

Profile Card este o funcție lansată de Google, la momentul actual doar prin experimente, care va arăta în căutări și diverse informații despre rețelele de socializare și conținutul creat de anumiți autori din mediul online.

 

Această secțiune va apărea sub forma unor prezentări succinte, în partea dreaptă a listei de căutări, exact cum apar la momentul actual informațiile despre Wikipedia sau despre actori și alte instituții importante.

Profile Card-ul va fi asemănător Google My Business, doar că în varianta pentru creatorii de conținut.

 

Cum va funcționa acest Profile Card?

Un nou buton va fi adăugat în partea dreaptă a Omnibox, bara de adrese multifuncțională Google Chrome. În loc de pictograma actuală, acest buton va afișa imaginea de profil social media a creatorului responsabil pentru conținutul sau pagina pe care ai căutat-o.

 

Apăsând acest nou buton, va apărea „Cardul de profil”, dezvăluind o serie de informații despre acel creator de conținut web, inclusiv numele lui, o biografie scurtă și pe ce platforme de socializare este prezent.

 

Toate informațiile pentru acest card vor fi generate automat de Google folosind adresa URL a paginii autorului. Rezultatul ar trebui să arate ca o versiune condensată a secțiunii de informații văzute la căutarea unei figuri publice în Google Search.

 

Ce oportunități ar putea lansa această nouă funcționalitate Google?

Dacă se va implementa la scară largă, toți creatorii de conținut vor putea profita de pe urma acestei funcționalități, putându-și optimiza secțiunea de informații ce va fi vizibilă în Profile Card.

 

Cu siguranță vor fi introduse diverse metode prin care să-ți poți optimiza prezentarea Profile Card. Se vor putea introduce acolo “tag-uri” – cuvinte cheie principale despre aria ta de activitate, ca autor, poate vei putea introduce chiar și o scurtă descriere SEO în acea biografie.

 

Cu siguranță vei putea introduce operele tale, canalele sociale și platformele pe care livrezi conținut, asta ducând la o expunere mult mai mare pentru tine, ca realizator de conținut.

 

Ceea ce rămâne de văzut este câți dintre creatorii de conținut se vor califica pentru a li se afișa un astfel de “Card de Profil” – în funcție de factorii pe care îi va urmări Google când va prelua informațiile de pe pagina lor.

 

Însă odată cu posibilitatea de a-ți optimiza acea secțiune, Google va impune automat și niște restricții, pentru a limita spamul și expunerea conținutului neadecvat. Întotdeauna vor fi creatori de conținut care vor încerca să profite de pe urma acestei funcții, însă Google anunță deja că nu se vor face compromisuri în ceea ce privește selectarea cărui tip de conținut va putea fi afișat în Profile Card.

La momentul actual, cardurile de profil nu sunt vizibile decât pe Android, însă Google a anunțat că va începe experimentele și pe Google Chrome De

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *