Abonează-te la #MinutulDeDigital
Abonează-te la #MinutulDeDigital
Scris pe 30 iunie, 2025
3 min timp de citire

Sfârșitul conținutului așa cum îl știm

Săptămâna trecută am avut o discuție super interesantă cu colega mea Eva, din departamentul de SEO. Ea participase la un curs de SEO pentru AI și mi-a atras atenția la un aspect îngrijorător din industrie.

Am căutat mai mult pe subiect și am găsit declarațiile lui Matthew Prince, CEO Cloudflare: „Pentru fiecare 18 pagini pe care Google le indexează de pe site-ul tău, acum îți trimite doar 1 vizitator. Acum 10 ani raportul era 2:1.”
Sursa: Axios, 19 iunie 2025

Ce se întâmplă de fapt? Google și AI-ul îți „fură” traficul:

  • Cauți „strategii de marketing” → Google îți dă răspunsul direct
  • Întrebi ChatGPT „cum să cresc vânzările” → îți compilează din 1.500 de articole
  • Rezultat: Conținutul tău e consumat, dar nimeni nu intră pe site-ul tău

De ce se întâmplă asta? Oamenii nu mai dau click pe linkuri. Au încredere în AI și primesc răspunsul instant.

Cum te afectează asta direct pe tine? Și ce ai de făcut mai departe?

Că ne place sau nu, această modificare majoră a comportamentului utilizatorului ne va afecta pe toți. Dacă ai un blog la care ai muncit ani întregi și ai investit timp, nervi și bani în conținut, acum cel mai probabil îți va scădea traficul pe el. Iar asta înseamnă că nu îți va mai aduce nici același număr de leads/vânzări.

Vestea bună este că nu totul e pierdut, iar munca ta de până acum te poate ajuta.

Ce trebuie să faci? Este simplu! Conținutul ar trebui concentrat pe brand și povestea din spate. Pentru că AI-ul poate copia orice informație, dar nu te poate copia pe TINE. Povestea ta, experiențele tale, felul în care tu abordezi problemele – astea sunt ireproductibile.

În lumea în care oricine poate obține răspunsuri instant de la ChatGPT, unicul tău avantaj competitiv devine personalitatea ta și modul în care te conectezi cu oamenii.

Oamenii nu vor mai cumpăra de la „expert în marketing digital”. Vor cumpăra de la „Andrei care mi-a povestit cum și-a pierdut primul client mare din cauza unei greșeli stupide și ce a învățat din asta”.


P.S. Tu cum adaptezi strategia de conținut la noua realitate? Răspunde-mi cu reply la soluția pe care o crezi cea mai potrivită pentru tine. Chiar sunt curios, poate îmi dai o idee bună și mie!

Începe Proiectul TăuStart your Project