Logoul ideal | Cum ar trebui sa arate un logo ?
1. Simplu
Logoul este practic fața unei companii iar ca să fie cât mai ușor de reținut trebuie să fie sau să conțină forme, simboluri relativ simple. În primul rând un design simplu se va încadra în foarte multe categorii, precum categoriile de vârstă, domenii, etc. Este ca și cum am renunța la filtre cum ar fi „Tineri între 20-25 ani”. Logo-ul de la Apple de exemplu este foarte simplu și monocrom, necioplit ca un măr! Astfel se încadrează foarte ușor în toate categoriile de vârstă și necesități.
2. Memorabil
În această secțiune pentru a obține maximul de succes revenim din nou la categoriile de vârstă deoarece un logo trebuie să fie ușor de reținut de la copii până la cei în vârstă.
Când vorbesc despre memorabilitate nu mă gândesc la studierea atentă a logoului timp de mai mult de 5 minute pentru că în felul acesta ar fi foarte ușor de memorat. Nu, mă refer la primul contact vizual.
Cum aflăm dacă logoul creat este memorabil ?
Alegem 2-3 prieteni cărora le prezentăm logoul timp de 30 de secunde și după 5 minute le cerem să deseneze forma văzută inițial. Pe de altă parte aceste teste pot fi foarte distractive. Un test mai serios ar fi aceeași metodă prezentată anterior doar cu valori diferite, chiar zile.
3. Timeless / Neafectat de timp
Ce vreau să spun defapt? Un logo neafectat de timp înseamnă că arată bine și în prezent și și peste câteva decenii. Această aptitudine poate fi dobândită prin păstrarea simplității.
De exemplu logoul de la Nike este un logo „timeless” (iar cu toate acestea designerul a primit 35$ pentru logo) care arăta bine și acum 50 de ani și este foarte la modă și în 2017.
4. Compatibil / Adaptabil
Un logo complicat cu foarte multe elemente subțiri și culori poate arată foarte bine pe un banner stradal, chiar și pe un website. Dar… cum ar arăta în meniul telefonului ca și aplicate? (în cazul în care vorbim de logoul unei aplicații)
Compatibilitatea se poate atinge din nou prin păstrarea simplității și prin flat-design.
Când creăm un logo ar trebui să avem în vedere posibilitățile infinite de medii și locuri în care ar putea apărea precum: șepci, tricouri, cărți de vizită, flyere, siteuri de prezentare, rețele sociale, meniu telefon, aplicații mobile, etc.
5. Reprezentativ ca și domeniu
Detalii precum o pereche de șireturi nu s-ar potrivi deloc pe un logo pentru o companie care produce ventilatoare. Păstrarea și invocarea elementelor din același domeniu este cea mai bună cale de a surprinde și de a trimite la idea respectivă.
Dacă logoul pentru o companie de tastaturi arată ca și unul pentru cabluri nu este în regulă, ar trebui să trimită direct la cuvântul cheie.
Sper că te-am ajutat să înțelegi cât mai bine cum ar arăta logoul ideal și mulțumesc pentru timpul acordat!
Lasă un răspuns