Interactivitatea unei platforme în mediul online. De la vizitator la client în doar 2 pași! - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 8 decembrie, 2016
7 min timp de citire

Interactivitatea unei platforme în mediul online. De la vizitator la client în doar 2 pași!

Interactivitatea și importanța ei în mediul online

Astăzi discutăm despre importanța crucială a unui element în jungla online, un element ce stă la baza fiecărui site, indiferent dacă este un site de prezentare, un blog personal sau un magazin online: interactivitatea.

Interactivitatea este, fără îndoială, elementrul ce convertește în mod natural pe o platformă online. Un studiu de caz realizat de Universitatea Hyun Jeong “Spring” Han din Moskova relevă acest fapt, fără niciun dubiu.

Studiul de caz

Acest studiu de caz a fost desfășurat luând în calcul o nișă de afaceri online, în cadrul căreia interactivitatea platformelor este mai mult decât necesară. Ea este factorul principal ce induce o poveste atrăgătoare vizitatorului, făcând trecerea către experiența de cumpărare. Este vorba despre o analiză pe platformele online ale hotelurilor din Rusia.

Studiul de caz s-a concretizat în cadrul unei analize dezvoltate pe 57 de hoteluri din Rusia. Punctul de analiză a fost reprezentat de un element principal ce determină rata interactivității în acest caz: review-urile.

S-au studiat 5830 de review-uri de la 57 de hoteluri, pentru a determina în ce măsură sunt acestea determinante pentru vizitatori. De asemenea s-a urmarit cât de mult contează acestea în sensul interactivității de pe platformele online și ce înseamnă review-urile în etapa transormării vizitatorului în client.

Teoriile demonstrate

În urma derulării acestui studiu de caz, specialiștii au testat și demonstrat trei mari teorii:

  1. Review-urile negative tind să se focuseze pe mai puține subiecte de interes, pe cele specifice. În același timp, review-urile pozitive caracterizează în general situația de fapt, punând accent pe un număr mai mare de subiecte, privind hotelul ca un tot unitar.
  2. Un review negativ influențează din punct de vedere emoțional mult mai puternic decât un review pozitiv. Astfel, suspiciunile sunt trezite mult mai rapid decât atracțiile față de hotel.
  3. Review-urile negative conțin în medie mai multe variații ale exprimării sentimentelor decât review-urile pozitive. Percepem mai ușor chestiunile negative despre un brand decât chestiunile pozitive.

Din aceste 3 teorii demonstrate în cadrul experimentelor putem trage o concluzie de o importanță enormă în mediul online. Publicitatea negativă influențează mult mai mult decât cea pozitivă și este de dorit ca aceasta să nu existe, nici chiar în cea mai mică măsură. Pentru ca acest lucru să fie realizabil, în jungla online este nevoie ca site-ul afacerii tale să fie perfect din absolut toate punctele de vedere, iar actualizarea sa să fie una permanentă.

Analiza și softul Text Analytics

Pentru a reuși să dezvolte acest studiu de caz și pentru o analiză cât mai iscusită, specialiștii au mizat pe un program, un soft specializat. Acesta poartă numele de Text Analytics, un soft special creat pentru analiza textului, bazat pe anumite concepte, analizând anumite paliere:

  • stilul de scris,
  • cuvintele folosite,
  • starea de spirit în cadrul redactării review-ului,
  • topicurile comentate (facilități, experiență, locație, tranzacții, valoare).   

Etapele Studiului

Etapele studiului sunt cu adevărat foarte bine stabilite și respectă o anumită metodologie:

  1. Transformarea tuturor cuvintelor în “lowcase words” – cuvinte scrise cu litere mici.
  2. Eliminarea cuvintelor formate din mai puțin de 3 caractere – așa-numitele „stop words”.
  3. Identificarea rădăcinii cuvintelor prin eliminarea articolelor, sufixelor și prefixelor, pentru a le putea adapta la lista topicurilor.
  4. Eliminarea cuvintelor care apar prea des sau prea rar in constructii, pentru a putea identifica esențialul fiecărui review.

Astfel, s-au analizat 5.830 de review-uri, din care s-au extras și s-au trimis spre analiză 18.146 de termini. Aceștia au fost relevanți conform topicurilor mai sus descrise și conform celor 4 reguli automatizate setate în program.

La nivelul stilului de scris + cuvinte folosite s-a observat că:

  • 1% din cei ce au comentat s-au poziționat sub nivelul mediu în ceea ce privește limbajul și au obținut un calificativ educațional sub medie.
  • 3% au reușit să obțină un calificativ mediu, poziționându-se în ceea ce privește calificativul educațional la nivel de liceu sau studii superioare.

La nivel de implicare emoțională (starea de spirit în cadrul redactării) s-a observat că:

  • Review-urile tind să fie mai mult pozitive decât negative (însă cele negative influențează mult mai mult).
  • Magnitutidea emoțională medie a unui review negativ a fost de -3 (pe o scară de la -1 la -100), ajungând în cazul celor mai negative review-uri la -47.
  • Magnitudinea emoțională medie a unui review pozitiv a fost de +9 (pe o scară de la +1 la +100), ajungând în cazul celui mai pozitiv review să depășească scala (poziție +147).

La nivelul topicurilor comentate s-a observant că:

  • În cadrul topicului facilități, cuvintele folosite sunt: mic dejun, gratis, mâncare, pat, wi-fi.
  • În cadrul topicului experiență, cuvintele folosite sunt: minunat, excelent, de recomandat.
  • În cadrul topicului locație, cuvintele folosite sunt: metro, plimbare, locație, stație, restaurant.
  • În cadrul topicului tranzacții, cuvintele folosite sunt: check, noapte, timp, zi, sosire, front-desk.
  • În cadrul topicului valoare, cuvintele folosite sunt: preț, a plăcea (derivat), a primi (derivat), mai bun, a privi (derivat), a găsi (derivat), standard, internet.

Concluzii

Iată, așadar, informațiile obținute în urma acestui studiu de caz dezvoltat de către specialiști. Aceste informații au ajutat enorm pe cei aflați în competiție să identifice factorii ce pot determina apariția unui review. Așa cum pot influența pozitivitatea sau negativitatea acestuia și cum pot analiza elementele unui review așa încât să înțeleagă mai bine nevoile vizitatorilor și să-și poată calibra strategia pe ele, obținând astfel publicitate pozitivă.

În funcție de aceste informații putem gândi și noi conținutul site-ului. Putem găsi modalități de influențare a consumatorilor și putem influența decizia de cumpărare a unui vizitator printr-o strategie de creștere a interactivității (prin intermediul recenziilor).

Comentarii & Review-uri

Importanța unui review în cadrul acestei nișe este absolut crucială. La fel se întâmplă și în cazul unui magazin online, de pildă. Pentru a obține vânzări cât mai multe este necesar ca rata de conversie să fie influențată în mod natural, iar acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori prin recenzii.

Review-urile au o importanță încredibil de mare în mediul online în ceea ce privește decizia de cumpărare a unui produs.    

Produsele cu un review au o rată de conversie mai mare cu 12.5% mai ridicată. Dacă acest review conține o imagine (element de interactivitate), procentul crește până la 22%. De asemenea, 63% dintre consumatori sunt mai înclinați să cumpere de pe un site ce conține review-uri decât de pe unul ce nu are astfel de elemente.

Așadar, interactivitatea unei platforme (aceasta este determinată în primă fază de interacțiunea vizitatorului cu site-ul, review-ul fiind un exemplu de acțiune) determină succesul sau eșecul unei afaceri în jungla online. 

Cum se poate obtine interactiunea

Pe lângă secțiunea de comentarii și review-uri, interactivitatea se poate obține și printr-un layout grafic atractiv. Sau se poate obține de asemenea și prin inserarea unui video de prezentare pe prima pagină și prin viteza de funcționare a site-ului.

O posibilă strategie pentru a stimula astfel vizitatorul să devină client ÎN DOAR 2 PAȘI este:

  1. Adaptarea conținutului de pe site în funcție de topicurile analizate, bazându-ne pe termenii cheie ce reies din review-urile analizate. Aici pot fi incluse și redactarea descrierilor pe termeni cheie pentru produse.
  2. Promovarea activă a site-ului pe baza unei strategii menite să atragă review-uri

Notă: în ultima etapă a comenzii, propunem o reducere de 5% la următoarea comandă contra unui review, oferim o mostră de produs gratis unui blogger pentru o sesiune de unboxing.

Dacă le vrei pe toate acestea reunite pe platforma ta de prezentare a afacerii în mediul virtual, contactează echipa de profesioniști Baboon aici.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project