Ești full-stack developer? Alătură-te ca specialist în echipa noastră!
Full-stack developer?
Alătură-te echipei noastre!
Imagine reprezentativă cu sugestiile Google la căutarea SEO
Scris pe 19 mai, 2024
3 min timp de citire

Înțelege intenția de căutare a utilizatorilor pe Google

Cineva caută pe Google „SEO”. Întrebarea firească trebuie să fie „ce a vrut să întrebe autorul?”. Asta fiindcă simplul termen „SEO” poate cuprinde orice intenție de căutare în spatele ei. De la căutare de servicii, prețuri, informații despre, chiar și faptul că cineva a scris greșit, când voia să caute „CEO”, nu putem afla intenția din spatele unei astfel de căutări vagi.

Când utilizatorii folosesc Google pentru a căuta informații, ei au în minte un scop clar: intenția de căutare. Căutările specifice vor primi aproape mereu răspunsuri relevante. Dar pentru celelalte, rămâne important să înțelegem intenția de căutare pentru a oferi conținutul potrivit care să răspundă nevoilor acestora. În acest articol, vom trece prin cele 4 intenții de căutare și cum îți poți adapta strategia SEO pentru a aduce mai mult trafic pe site.

Ce este Intenția de căutare sau Search Intent?

Intenția de căutare se referă la motivul din spatele unei căutări pe Google. Ce își dorește utilizatorul să obțină din căutarea aceasta? Iar scopul principal pentru Google este să aducă cele mai relevante rezultate pe pagina de căutare.

Tipuri de Intenții de Căutare

Cele 4 intenții de căutare a utilizatorilor pe Google

Cele 4 intenții de căutare a utilizatorilor pe Google:

Intenție Informațională: Utilizatorii caută informații specifice despre un subiect. De exemplu, „Cum să faci pâine de casă” sau „Cum funcționează dronele?”. În acest caz, utilizatorii vor să învețe sau să afle ceva anume.

Intenție Navigațională: Utilizatorii încearcă să ajungă la un anumit website sau pe o pagină. De exemplu, „Facebook login” sau „site skygrid”. Scopul este de a găsi rapid o destinație online cunoscută.

Intenție Comercială: Utilizatorii fac research înainte de a cumpăra. De exemplu, „cele mai bune telefoane din 2024” sau „recenzii laptop Dell”. Aceștia caută informații pentru a lua o decizie de cumpărare informată.

Intenție Tranzacțională: Utilizatorii sunt gata să facă o achiziție. De exemplu, „cumpără iPhone 14” sau „abonament HBO Max”. Ei sunt pregătiți să finalizeze o acțiune comercială.

De ce este important să înțelegem intenția de căutare?

99% dintre căutările pe Google au în spate una dintre cele 4 importante intenții de căutare.

Înțelegerea intenției de căutare este crucială pentru a crea conținut care să răspundă exact nevoilor utilizatorilor.

Principalele beneficii:

  • Aduci trafic organic relevant printr-o strategie SEO adaptată nevoilor nișei tale
  • Crești în rezultatele pe Google
  • Îmbunătățești calitatea conținutului pe site și, implicit, experiența utilizatorului
  • Îți targetezi mai bine audiența și exploatezi la maxim traficul venit pe site

Cunoște-ți clientul ideal și oferă-i exact ceea ce caută

În loc de încheiere, îți las cheia pentru orice strategie de marketing sau SEO: cunoaște-ți bine clientul ideal (Persona). Andra a exemplificat în acest articol cum faci portretul clientului ideal.  Odată ce ai definit acest portret și ai realizat un keyword research amplu pentru site-ul tău, ești pregătit să îți aduci potențialii clienți pe site.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project