Iti place sa dezvolți oameni? Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Iti place sa dezvolți oameni?
Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Scris pe 1 august, 2016
4 min timp de citire

Importanta Icon-urilor in Web Design

Grafica si vizualul

Totul pentru mine este vizual; acesta este modul în care funcţionează mintea mea.” – Whoopi Goldberg

Ironic sau nu, acesta este unul dintre cele mai valoroase citate de ghidaj în lumea web design-ului. După acest citat ne putem inspira pentru a crea cu adevărat opere de artă în web design care să atragă vizitatorii și să-i îndrume în cel mai frumos mod spre pasul final, spre scopul site-ului.

Știm cu toții că atunci când realizăm un website, conținutul este cheia. Insă nici elementele grafice nu pot fi în desconcordanță cu acest conținut, așa încât trebuie să realizăm un tandem perfect între cele două paliere.

Din punct de vedere grafic, nu putem încărca o pagina a unui site cu enorm de multe poze, așa încât specialiștii în web design au găsit un înlocuitor pentru poze. Un element la fel de atractiv și, conform studiilor, la fel de căutat de ochii vizitatorilor este ICON-ul.

Ce este un ICON?

Un ICON reprezintă un simbol grafic, identificat de multe ori sub formă unui buton web. Reprezinta de multe ori un link care va duce către altă pagină, special inserat în text pentru a ușura procesul de citire și interpretare a vizitatorului.

Este un “element ce atrage vizitatorul în lumea conținutului de pe site-ul tău” într-un mod mult mai ușor decât orice alt element de natură textuală sau chiar vizuală. Este mai puțin agasant decât o poză și mult mai eficient decât un “sectionbreak”.

Cum folosim icon-ii?

Icon-ii pot fi folosiți în mai multe feluri atunci când realizăm un site. Ei pot fi folosiți exact sub forma unor pauze de paragraf. Pot prelua fix rolul “sectionbreak-urilor”. Pot reprezenta în acest mod un link către o altă pagină sau un buton cu detalii, pentru a citi mai mult din acel paragraf, pentru a prezenta detalii. Textul va fi mult mai scurt și doar utilizatorii interesați vor da click pe icon pentru a vedea detalii, oferindu-ți astfel o oportunitate de segmentare a vizitatorilor în funcție de gradul de interes.

De asemenea pot fi folosiți pentru a prezenta anumite secțiuni de pe site. Pot reprezenta anumiți separatori între text, pentru a aerisi conținutul. De exemplu, într-un paragraf poți detalia textual serviciile care le oferă o firmă. Sub el, prin intermediul icon-ilor aleși în concordanță cu fiecare serviciu, poți face o listă, prezentând serviciile prin intermediul icon-ilor reprezentativi. Acest lucru creează vizibilitate și în același timp ușurează modul în care vizitatorul parcurge textul.  

De asemenea, poți realiza butoanele sociale sub formă de icon, care să trimită printr-un link atașat în spate fix pe pagina socială reprezentativă pentru acel icon. Acesta este modul cel mai des întâlnit de folosire a icon-ilor.  

Ei pot avea și o altă utilitate însă. Pot fi folosiți strict ca element grafic de înfrumusețare a site-ului. Exemplul cel mai util în acest caz este reprezentat de folosirea icon-ilor 3D. Aceștia sunt foarte efectivi în ceea ce privește acapararea și menținerea atenției pe pagină a vizitatorilor.

ÎN CONCLUZIE…

Așadar, pe scurt, avantajele folosirii icon-ilor pe o pagină web sunt extrem de numeroase și de vizibile. Aceștia pot fi comparați cu pozele în ceea ce privește eficiența destinderii conținutului și acapararea atenției vizitatorilor.

După cum spuneam și la început, foarte mult din ceea ce reprezintă atenția unui vizitator la conținutul de pe site-ul nostru este reprezentat de vizual. ICON-ii sunt în acest context unul dintre cele mai eficiente moduri de a atrage atenția vizitatorilor noștri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project