Cunoști limba germană? Aplică pentru o poziție de marketing!
Cunoști limba germană?
Alătură-te echipei noastre!
Scris pe 13 martie, 2017
5 min timp de citire

Guestbook – ce este și cum poate fi utilizat în avantajul tău?

Ce este un guestbook și cum îl folosim pe acesta pentru a face site-ul mai vizibil și pasibil de succes? 

Numărul utilizatorilor internetului este din ce în ce mai mare, iar site-urile concurează din ce în ce mai mult pentru a atrage vizitatori. Există mai multe tehnici pentru a reuși acest lucru. De asemenea, există instrumente care le putem folosi pentru a atrage și a menține vizitatorii pe site. 

Un foarte bun instrument în această direcție este guestbook-ul. 

Ce este acest guestbook și cum îl folosim în avantajul nostru?

În mediul online din ziua de azi, feedback-ul este un element incredibil de important. Guestbook-ul este chiar o astfel de metodă de a obține feedback din partea vizitatorilor. După cum îi spune și numele, guestbook-ul este o carte a oaspeților. Este o carte în care vizitatorul își notează prezența și își spune părerea despre site-ul tău sau despre un serviciu / produs găsit online. 

Guestbook-ul este soluția ideală de a menține comunicarea cu clienții și de a-i face pe aceștia să interacționeze cu site-ul. Știați că peste 75% din cumpărătorii online, spre exemplu, consultă părerea cuiva înainte să cumpere un produs? Este vorba despre puterea review-urilor. Acestea sunt incredibil de convingătoare în mediul online și reprezintă cel mai puternic element de influențare a deciziei de cumpărare. 

Despre puterea review-urilor puteți găsi un studiu de caz absolut minunat pe Baboon. Vedeți acest articol. 

Guestbook-ul reprezintă practic o întreagă pagină de pe site adresată acestor review-uri. Este oglinda caietului de sugestii și reclamații din mediul offline. 

Prezența lui este extrem de importantă în mediul online, deoarece consumatorul care are dreptul la opinie este viitorul consumator fidel, cel ce recomandă. 

Cu ce te ajută un guestbook?

Pe lângă faptul că interacționezi mult mai ușor cu utilizatorii, prin intermediul unui asemenea instrument, acesta ajută și la creșterea ratei de conversie. De exemplu, dacă vorbim de un magazin online, un guestbook poate crește rata de conversie cu până la peste 40%. 

Un exemplu concret, documentat de cei de la Google, în cazul unui hotel: dacă noul vizitator vede între 1-5 review-uri pe pagina hotelului, rata de rezervare poate crește cu până la 23%. Însă dacă el găsește pe pagina de guestbook între 6 și 10 păreri pozitive, rata de rezervare poate crește cu până la 41%. 

Creșterea ratei de conversie prin aceste păreri este logică, deoarece ele influențează în mod direct userii, la nivelul credibilității. Un produs asupra căruia și-au dat cu părerea și alți oameni generează încredere.

În același timp, un testimonial este conținut gratuit pe care tu îl poți obține, atrăgând prin el atenția altor utilizatori. Ei vor vedea că te bucuri de clienți și că aceștia sunt și mulțumiți de serviciile tale. Așadar, nu doar că primești conținut gratis, ci primești promovare gratuită.

Și după câte știm cu toții, promovarea de tip word of mouth este cel mai benefic mod de a te promova pe termen lung. Aceasta presupune recomandări pozitive de la clienții care au încercat deja produsul. 

Indexarea și poziționarea site-ului în Google prin guestbook

Părerile vizitatorilor reprezintă conținut, după cum spuneam, iar acesta este compus din text. În funcție de cuvintele cheie pe care se axează fiecare review, site-ul tău ajunge să fie indexat în Google și arătat mai sus în căutări pe acele cuvinte. De asemenea, ca factor de credibilitate și calitate, Google indexează cele mai bine cotate magazine online în topul Google Trusted Merchants.

Așadar, acest tip de conținut nu doar că te poziționează mai sus, făcându-te mai vizibil, dar te poziționează mult mai credibil în fața motoarelor de căutare.

Concluzii în utilizarea unui guestbook

Astfel, poți să te folosești de acest guestbook, iar dacă ești 100% sigur de calitatea produsului tău, poți realiza o astfel de pagină chiar în locul unei pagini de HOME. Pe un magazin online, o astfel de pagină de HOME în care să se găsească părerile consumatorilor despre noile produse ar putea crește semnificativ rata de vânzare.

Un astfel de testimonial trebuie să fie însă unul pozitiv pentru a te ajuta. El trebuie să fie cât mai specific. Trebuie să ofere informații utile cititorului și să prezinte și interes. El trebuie să prezinte argumente pro și contra pentru ideile enunțate. De asemenea, trebuie să se bazeze strict pe caracteristicile produsului.

Pentru a avea succes însă, nu este exclus să poată folosi și o doză de subiectivism. Părerile personale vând. Un om care citește ce experiență ai avut tu cu produsul, dacă vede că aceasta este una pozitivă, el va fi mult mai motivat să achiziționeze, pentru a se bucura de aceeași experiență.

Astfel, este foarte indicat să se folosească aceste elemente în construirea unui site. Dacă doriți să știți cum le puteți construi, contactați-ne

Un răspuns la “Guestbook – ce este și cum poate fi utilizat în avantajul tău?”

  1. Collin Robey spune:

    I blog frequently and I truly thank you for your information. This great article has truly peaked my interest. I’m going to book mark your site and keep checking for new details about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project