Google devine mai sigur! Noi standarde de securitate în joc.

Google a anunțat zilele acestea o nouă inițiativă pe termen lung de îmbunătățire a securității datelor personale pentru utilizatorii săi. Iar cadrele noii propuneri vizează și mediul de advertising online.

 

Propunerea Google pentru un nou standard de securitate presupune analizarea modului în care Chrome poate îmbunățăți problemele actuale din ecosistemul de publicitate digitală, cu privire la scurgerea de informații pe care le poate folosi mai apoi orice companie pentru a influența deciziile de cumpărare ale publicului.

 

Și în curând, asta poate însemna că browserul nostru va avea opțiuni noi care ne vor oferi mai mult control asupra a cât de mult partajăm din informațiile noastre, fără a ne pierde anonimatul.

 

Mai multe detalii despre cât de importantă este securitatea în general, în mediul online, găsești și în acest articol: cât te costă securizarea unui website?

 

În cursul ultimelor câteva luni, Google a început să vorbească despre un „Sandbox pentru confidențialitate”, care ar permite un anumit grad de personalizare, protejând în același timp confidențialitatea datelor.

 

Iată partea tehnică a propunerii Google!

Pentru a preveni tipul de amprentare care face ca PC-ul sau dispozitivul de pe care ne logăm să fie identificat în mod unic ca fiind unul cunoscut (proprietate personală sau un dispozitiv de pe care ne-am mai logat anterior), Google propune ideea unui buget de confidențialitate. Prin aceasta, un browser ar putea permite site-urilor să efectueze suficiente apeluri API pentru a obține suficiente informații despre acel PC, pentru a grupa IP-ul într-o cohortă mai mare, dar fără a-l analiza până în punctul în care renunțați complet la anonimat ca utilizator. Iar odată ce bugetul de confidențialitate alocat pentru analizarea fiecărui IP s-a terminat, browserul închide automat toate procesele de analiză și toate apelurile către API’s, protejând astfel datele personale ale utilizatorilor.

Cu alte cuvinte, Google va putea vedea dacă PC-ul sau dispozitivul de pe care ne logăm este al nostru, analizând o mulțime de comportamente trecute și date salvate în browser din istoricul nostru, PROTEJÂND ÎNSĂ DATELE DESPRE IDENTITATEA NOASTRĂ.

 

 

Ca formă de securitate existentă, unele browsere deja reacționează la această decizie

Unele browsere implementează deja o formă foarte restrictivă de blocare a cookie-urilor. Google susține că aceasta are consecințe nedorite și că nu așa se realizează securitate, ci că trebuie să existe un set de standarde convenit, aplicabil la nivel general.

 

Google nu dorește să încurajeze astfel de practici, deoarece analizele notează că advertiserii care folosesc publicitatea PPC ca forma de promovare pot pierde până la 54% din venituri, dacă utilizatorii browserului ar bloca permanent cookie-urile.

 

În plus, blocarea tuturor cookie-urilor terță parte nu este o soluție viabilă, potrivit Google, deoarece dezvoltatorii vor găsi modalități în jurul acestei restricții, bazându-se pe amprentarea dispozitivului unui utilizator.

 

Cu toate acestea, în timp ce poți renunța la cookie-uri și le poți șterge din browser, nu poți renunța la a nu fi amprentate, deoarece nu există date stocate pe dispozitivul tău, la care să ai acces. Poți induce în eroare sistemul de amprentare doar în cazul în care modifici regulat configurația laptopului, fonturile pe care le-ai instalat și alte trăsături identificabile care fac dispozitivul să poată fi amprentat ca fiind al tău. Iar acest lucru nu se întâmplă.

 

De aceea, Google consideră că acest standard de securitate este opțiunea cea mai fezabilă. În principiu, ce vrea Google să facă aici este schimbarea structurii de stimulare a ecosistemului publicitar.

 

În loc să încerce să eludeze cookie-urile unui browser și restricțiile de amprentare, acest buget de confidențialitate, în combinație cu tehnicile de confidențialitate diferențială, sunt menite să ofere în continuare agenților de publicitate instrumentele de care au nevoie fără să facă rău marketerilor, respectând în continuare confidențialitatea utilizatorilor.

 

Soluția este una implementabilă, însă Google recunoaște că rezultatele pot apărea peste câțiva ani. Însă cum nimic ce pare a fi de succes nu se obține peste noapte, Google este dispus să meargă până la capăt cu implementarea acestui plan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *