Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 31 octombrie, 2017
3 min timp de citire

Google anunță schimbarea criteriilor de căutare!

Schimbările Google din ultima vreme nu mai sunt o noutate. Fie că discutăm despre algoritmii de optimizare SEO, fie că discutăm despre favorizarea variantei mobile a site-urilor în poziții pe motorul de căutare, Google ne-a tot uimit în ultima perioadă cu schimbări care mai de care mai interesante. 

Astăzi este vremea să vă atenționăm cu privire la o altă schimbare. Este vorba de criteriile de căutare. Google anunță și schimbarea acestora, în viitorul apropiat. Se presupune că Google încearcă să ajute prin această schimbare afacerile mici. Astfel, pe blogul companiei, specialiștii Google au anunțat că pregătesc o schimbare majoră în ceea ce privește modul de funcționare a căutărilor. 

Google se pregătește să „elimine” căutările globale

Google pare să favorizeze din ce în ce mai mult afacerile locale, în căutări. Specialiștii spun că pe viitor în momentul căutării unui cuvânt cheie se vor afișa automat CU MAXIMĂ PRIORITATE rezultatele locale. Acest lucru ar urma să fie implementat pe baza IP-ului fiecărui PC ce efectuează căutarea. Astfel, în căutări vor apărea din ce în ce mai multe rezultate locale, eliminând companiile dintr-o arie geografică extinsă. 

La începuturile Google aveai posibilitatea, ca și acum de altfel, să tastezi căutările tale pe motorul de căutare în altă limbă. Spre exemplu, dacă intrai pe Google.de sau Google.it aveai ocazia de a testa căutările în limba în care ai ales să funcționeze motorul. Google dorește să schimbe acest proces și să-l facă extrem de dificil, poate chiar să-l ducă spre eliminare. 

 

Nu se oferă nicio explicație în acest sens, însă Google consideră că acest lucru va avantaja micii întreprinzători. De asemenea, acest lucru ar trebui să ne ușureze și nouă decizia de cumpărare online, deoarece ne vom raporta doar la piața din care facem deja parte, geografic vorbind. Se presupune că și caracteristicile socio – economice vor fi asemănătoare în aceeași zonă geografică, așa încât nu avem cum să dăm greș când alegem. 

Schimbările se petrec și în aplicația Google Mobile dar și pe Google Maps

Defavorizarea căutărilor globale vor afecta și aplicațiile Google Mobile și Google Maps. Când vom dori să găsim o companie internațională și să o localizăm pe Google Maps, se pare că specialiștii Google vor face tot posibilul să ne împiedice. Aceștia vor servi doar rezultate locale pentru fiecare căutare. Mai mult decât atât, va fi total irelevantă setarea browserului într-o limbă străină. Totul se va petrece în spatele cortinei, pe baza IP-ului. 

Singura modalitate pentru a reuși totuși să accesezi rezultatele globale este schimbarea tuturor parametrilor de limbă (cu tot cu funcționalități) din tabul Preferences – în meniul setărilor Google. Astfel, procesul prin care vei putea efectua căutări globale devine mai laborios. Acest lucru se va implementa din dorința de a descuraja astfel de tentative de căutări globale. 

 

Ce părere aveți despre aceste schimbări? Avantajează sau dezavantajează ele utilizatorii? 

Dacă doriți să citiți mai multe despre acest subiect, puteți accesa articolul original. Îl puteți găsi aici.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project