Googe se pregătește să intre pe piața Chinei. Cum vor rula chinezii motorul de căutare?
Google a părăsit China în 2010, în urma cenzurii aplicate de Guvern. Însă strategii americani nu au lăsat niciodată deoparte gândul de a reveni pe piața chineză. Tocmai de aceea, în ultima vreme, aceștia au lucrat la o variantă cenzurată a motorului de căutare, pe care se pregătesc să o introducă în China, în următoarele 6 – 9 luni. La momentul actual, varianta este în testare.
Motorul de căutare pregătit pentru chinezi face parte din proiectul Project Dragonfly. Ben Gomes (șeful diviziei Search) și Kieth Enright (Chief Privacy Office) au declarat că motorul nu este încă gata de lansare, dar că angajații Google ar trebui să se pregătească intens pentru orice oportunitate ivită pe piață.
De ce nu au renunțat americanii la ideea de a intra pe piața chineză?
Răspunsul este cât se poate de simplu la această întrebare. Cum ai putea să renunți la aproximativ 1 miliard de utilizatori? Doar imaginați-vă ce oportunități îi așteaptă pe americani în China, în ceea ce privește advertising-ul pe Google. Cu toate acestea, nivelul de cenzură va fi unul foarte mare, declară americanii.
În plus, Google ar urma să fie legat strict de numărul de telefon al utilizatorilor, în China. Astfel, autoritățile vor și cine, când și ce a cautat pe internet. Cu toate acestea, lansarea Google în China ar aduce și oportunități pentru antreprenori. Deși piața online în China este strict reglementată și cenzurată, unele magazine online s-ar putea aștepta la dezvoltare. Iar acest lucru ar fi un plus și pentru eventualele firme de web development din China – care ar putea acapara un nou segment de piață.
Ce cred oficialitățile cu privire la această idee?
Mike Pence, vicepreședintele SUA, crede că această măsură nu este tocmai potrivită și că Google ar trebui să renunțe la proiect. Asta tocmai pentru că lansarea unui motor de căutare american în China va cenzura și mai mult cetățenii. Totuși, Google nu ia în calcul acest lucru și consideră că milioanele de utilizatori care se folosesc de internet în China reprezintă o piață mult prea mare pentru a fi ignorată.
Iar specialiștii Google consideră că lansarea motorului de căutare ar fi un real boom pentru piața online în China. Deja există mii de magazine în China care fac vânzări online, transportul fiind gratis. Dacă ar avea și oportunitatea să se promoveze corect și eficient, acestea ar încasa de zeci de ori mai multe venituri. Aceasta presupune în același timp și beneficii pentru Google, care se va putea extinde pe o nouă piață în ceea ce privește advertisingul.
Astfel, consideră Google, ideea unui motor cenzurat introdus în China reprezintă o situație WIN-WIN!
Lasă un răspuns