Gândirea „merge și-așa” NU FUNCȚIONEAZĂ în mediul online!
DA, această gândire „Lasă, de data asta merge și-așa” NU FUNCȚIONEAZĂ în mediul online. Și nu funcționează din mai multe cauze. Desigur, toți oamenii au rostit această sintagmă „merge și-așa” măcar odată în viață. Însă în mediul online aceasta nu se aplică.
Haideți să ne gândim pentru câteva secunde la piața online din românia. Există peste 500.000 de site-uri înregistrate la nivel național. Așadar, jumătate de milion de români și-au lansat o afacere în mediul online sau au pus pe picioare un brand, cu ajutorul unui site de prezentare. Care este șansa ca gândirea „merge și-așa” să poată concura împotriva a 500.000 de branduri deja existente?
Voi ați lansa o afacere într-o piață atât de concurențială, mergând doar pe acest principiu?
Desigur, mulți fac asta, deoarece au văzut că și vecinul lor sau cel mai bun prieten a făcut-o la rândul său și s-a descurcat. Probabil și-a lansat o afacere de colț și a ridicat un site de 200 – 300 de euro în mediul online, urmând să vadă în ce direcție se va îndrepta.
Exact acest lucru i-a pus afacerea online în pericol, încă înainte de a face primii pași spre dezvoltare. De ce? Haideți să urmărim împreună principalele motive, pentru care „merge și-așa” vă condamnă afacerea online încă din primul stadiu de evoluție.
Principalele motive pentru care „merge și-așa” NU FUNCȚIONEAZĂ în mediul online
1. Lipsa unei strategii de investiții duce la colaps
Ideea că sunteți la început, de abia lansați un site pe piață și nu aveți cum să treziți interesul multor persoane este primul pas greșit. Mulți oameni merg pe ideea: „Oricum sunt începător, momentan nu o să am trafic milioane de persoane, îmi permit ceva mai ieftin, mă voi dezvolta după”. Această idee naște prima problemă pentru o afacere online.
Ea duce de obicei la alegerea unor servicii IEFTINE, însă de o calitate îndoielnică. Oamenii ce gândesc așa vor alege un hosting mediocru, deoarece, în percepția lor, nu vor avea oricum trafic ridicat și nu vor trebui să susțină site-ul cu milioane de persoane, așa încât pot alege un pachet de hosting la câțiva euro. De asemenea, un site pe o platformă precum WIX, Joomla sau SimpleSite va părea o alegere bună, la fel ca un site făcut de un prieten, pe o temă free, eventual cu mici modificări.
La ce nu se gândesc acești oameni e că acea temă nu oferă libertatea administrării și modificării după propriile cerințe. Mai mult, tema aceea este total SEO Unfriendly, deoarece site-urile făcute pe aceste platforme sunt neindexabile. Iar acel site va avea șanse aproape inexistente să fie adaptabil pe mobil, datorită tehnologiilor vechi prin care este construit.
În ceea ce privește hostingul, este adevărat că nu vor susține milioane de persoane pe site în prima lună. Însă este la fel de adevărat că se vor trezi cu un site care se încarcă în 10 – 20 de secunde și care jumătate din timpul unei zile este offline. Și la fel de adevărat este și faptul că asistența pentru o eventuală modificare sau problemă apărută va fi zero.
Rezultatul este unul simplu, dar dureros pentru acești oameni
Peste doar câteva luni realizează că vor trebui să își facă un site de la zero, pentru că au evoluat și site-ul actual nu le mai permite să dezvolte afacerea, oferind soluții de proastă calitate. De cele mai multe ori această realizare va costa mai mult decât dacă investeau de la început în ceva profesionist. Asta deoarece majoritatea traficului, împreună cu autoritatea domeniului se pierd odată cu transferul, iar timpul necesar schimbărilor va afecta cu siguranță vânzările și întregul mers al afacerii.
Dacă vrei să vezi care ar fi fost abordarea corectă, încă de la început, citește mai multe aici!
2. Într-un mediu competitiv cum este mediul online, NU există loc de comoditate
De ce n-ai folosi aceleași parole peste tot, eventual și pe Facebook, mail și cont de administrare? Doar nu vrei să le uiți și e prea incomod să umbli cu agenda după tine non stop, pentru a menține aproape parolele. Și de ce să te mai uiți ce fișiere recepționezi de la prieteni, doar sunt cunoscuții tăi, nu ți-ar face niciun rău? Sau de ce să mai actualizezi softul pe care ai lansat site-ul? De abia te-ai obișnuit cu el și a început să-ți placă deja că știi să lucrezi cu el.
Aceste întrebări îți vor îngropa site-ul din primele luni. Securitatea site-ului tău va fi nulă în cazul în care vei fi atât de previzibil și update-urile de soft vor fi dușmanul tău principal. Chiar dacă te vei gândi că site-ul tău este la început și nu atrage interesul altor persoane rău intenționate, site-ul va fi în continuare o țintă sigură pentru phishing și pentru distracțiile unor hackeri aventuroși.
Uptade-ul este absolut necesar, deoarece, odată cu el, softul este actualizat și pus în temă cu apariția noilor viruși. El își eficientizează parametrii de funcționare și devine mai bun cu fiecare variantă actualizată. Iar parolele nu au degeaba un anumit nivel de siguranță pe care trebuie să-l respecți. Gândește-te cum ar fi să pierzi o parolă pe care o ai la toate conturile, inclusiv la mail. Cum vei mai recupera parolele de la restul conturilor dacă nu ai acces la mail?
Mai multe detalii despre siguranța unui site poți vedea în acest articol
3. NU poți dezvolta o afacere online fără întreținerea calitativă a platformei
Pentru unii oameni, cuvântul mentenanță este în continuare un subiect taboo. Aceștia au impresia că au lansat site-ul online, iar în continuare este strict treaba lui să se dezvolte. Haideți să facem o paralelă cu viața reală. Am făcut un copil, i-am dat viață, acum e strict treaba lui când și de unde mănâncă și cum crește.
Un site nu se va actualiza singur. Produsele noi din inventar nu se vor urca singure pe site, iar conținutul vechi care nu mai respectă criteriile de optimizare SEO nu se va schimba singur, pentru a fi indexat din nou. Toate acestea trebuie făcute de către tine, iar indicat ar fi să fie făcute de către un specialist. Asta tocmai pentru a eficientiza afacerea sub raportul timpului de răspuns și a calității.
Nu va trebui să urmărești tutoriale pe YouTube despre cum se mută o poză sau cum se inserează un nou produs. Pur și simplu vei trimite un ticket cu problema și cineva dedicat se va ocupa de asta pentru tine.
Așadar, iată principalele 3 motive pentru care „merge și-așa” NU MERGE de fapt în mediul online.
Îți recomandăm ca, înainte să-ți lansezi site-ul online, să-ți pui niște întrebări la care să cauți un răspuns cu adevărat serios și echitabil. Acest lucru te va ajuta pe viitor și va face diferența între succesul și eșecul afacerii tale.
Iată și care sunt întrebările pe care credem noi că ar trebui să ți le pui înainte să începi o afacere online:
[av_font_icon icon=’ue86f’ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’40px’ position=’center’ color=” custom_class=”][/av_font_icon]
10 întrebări pe care să ți le pui înainte de a începe un business online
Lasă un răspuns