FLAT DESIGN – Noțiuni de bază
Istoria tendinței FLAT DESIGN
De fiecare dată când realizăm un layout grafic pentru un website suntem puși față în față cu zeci de stiluri grafice, cu zeci de teme, cu tot felul de cerințe, iar alegerea perfectă este din ce în ce mai greu de făcut.
În topul noilor tendințe există un stil aparte, un stil pe care foarte mulți web designeri nu-l iau în considerare, deși este dovedit ca fiind un stil profesionist de prezentare din punct de vedere grafic. Este vorba de grafica FLAT sau FLAT DESIGN, așa cum îl vom găsi de cele mai multe ori online.
Tendința își are începuturile în anii 1950, fiind primul model grafic folosit pentru a prezenta un produs, pe vremea aceea sub formă de poster sau afiș. În mediul online a acaparat utilizatori în jurul anilor 2002 – 2010, atunci când simpatizanții au putut întâlni acest stil grafic la Microsoft (Microsoft Media Center, Windows Phone 7), Zune (MP3 player), Xbox 360 și alte branduri notabile.
Acum platformele încep să-și reinventeze viziunea UI Design cu ajutorul graficii FLAT și stilul începe să reapară din ce în ce mai des în peisajul online.
Ce este FLAT DESIGN-ul?
Noțiunea FLAT DESIGN face referire la un stil grafic minimalist, expresiv și destul de simplist în ceea ce privește elementele de prezentare grafică. Este un gen de prezentare minimalistă, deoarece în cadrul graficii FLAT lipsesc cu desăvârșire umbrele, textura gradient, efectele shyness și aproximativ orice alte efecte stilistice speciale.
Cu alte cuvinte, grafica FLAT se bazează pe simplitate și eficiență. Grafica FLAT exprimă mesajul mult mai bine, iar din punct de vedere vizual scoate în evidență textul și nu elementele imagistice (poze, iconi etc). De asemenea, grafica flat este mult mai ușor de creat în ceea ce privește adaptabilitatea pe alte platforme.
Avantajele și dezavantajele stilului FLAT DESIGN în webdesig
AVANTAJE
✓ Vizibilitate sporită datorită simplității grafice
✓ Adaptabilitate ridicată pe alte platforme (iPad, Mobile)
✓ Viteză de încărare mai mare decât în cazul layout-urilor „Rich Design”
✓ Eficiență mai mare în transmiterea mesajului către vizitator
DEZAVANTAJE
✓ Design aparent slab din punct de vedere al interactivității
✓ Lipsa efectelor tridimensionale
✓ Poate transmite monotonie, lipsă de personalitate brandului promovat
✓ Se creează și personalizează mai greu decât alte stiluri
Pentru mai multe detalii și pentru a vedea ce se potrivește mai bine site-ului tău, poți contacta specialiștii în web design din cadrul echipei Baboon.
Noi vom fi mereu lângă tine pentru a alege soluția perfectă pentru afacerea ta!
Hai să construim împreună un website profesionist!
Buna suntem interesati de serviciile dvs
Buna ziua,
Va rugam sa ne contactati folosing pagina noastra de contact si sa ne furnizati mai multe detalii folosind formularul de acolo.
Multumesc