DMOZ.org a decedat. Cel mai mare director web s-a închis.

DMOZ.org a fost cel mai mare director web, de fapt a fost directorul de articole Google, după spusele unora. Incepand cu data de 17 martie 2017 acest dinozaur gigant s-a închis.

Directorul web

Directoarele web, denumite în lumea SEO și „ferme de link-uri”, sunt cataloage de resurse pe internet, care permit webmasterilor sa adauge hyperlink-uri catre site-urile lor. Aceste link-uri sunt organizate pe categorii, destinată să acopere toate sau măcar o mare parte din interesele vizitatorilor.

Directoarele web sunt de fapt site-uri folosite în special în urmă cu 5-10 ani de către webmasterii SEO, pentru a crește autoritatea la Google. Ei în ziua de azi sunt folosite doar de cei care NU s-au adaptat la noile condiții impuse de Google. Mai exact, de la lansarea Panda în urmă cu câțiva ani, Google chiar penalizeaza site-uri care au hyperlink în astfel de directoare.

Istorie DMOZ

A fost fondat în 1998 în SUA sub numele de Gnuhoo de către Rich Skrenta și Bob Truel, 2 ingineri de la Sun Microsystems. După ce a fost achizitionat de Netscape Comunications Corporation în octombrie 1998, AOL a cumpărat această firmă din urma, iar site-ul a devenit ceea ce a fost până în ziua de azi: DMOZ.

Când a fost cumpărat de AOL, DMOZ avea 100,000 de link-uri înregistrare. Cu un an după, în octombrie 1999 devenea deja un gigant, cu peste 1,000,000 de link-uri înregistrate, fiind astfel deja cel mai mare website de acest gen, incontestabil!

Iată evoluția DMOZ pe parcursul timpului:

evolutie-DMOZ

Autoritatea la Google

Așa cum vă spuneam și mai sus, în urmă cu câțiva ani directoarele web erau foarte la modă în practica SEO. Ei, dmoz.org era tata directoarelor web, unii spunea că de fapt era directorul google. De fapt, în jurul anului 2010, DMOZ a devenit ca un cal troian în SEO, fiind foarte greu să înscrii un website aici. Dacă existai în DMOZ aveai autoritate mare și erai văzut bine, dacă nu faima ta era limitată…

Dispariția dinozaurului

În dimineața zilei de 18 ianuarie 2017 DMOZ a postat pe pagina prinzipala un mesaj în care anunță închiderea site-ului, după aproape două decenii de funcționare:

dmoz-inchis

„As of Mar 17, 2017, dmoz.org is no longer available.

The editors have set up a static mirror here.

If you are interested in staying in touch with the DMOZ community,

please visit www.resource-zone.com.

Thank you all, especially the editors, for your interest and dedication to this project.”

În ultimii ani DMOZ a făcut foarte puține înscrieri, din lipsă de resurse sau interes. Faptul că s-a „târât” în ultimii ani și faptul că s-a închis acum este încă un exemplu că directoarele web nu mai sunt utile pentru autoritatea la google. Acestea fac mai mult rău decât bine și pot distruge un site în loc să-l ajute să crească!

Noi NU recomandăm clienților noștri înscrierea în orice director web, oricât de mare ar fi acesta, sau orice autoritate ar avea sau nu la Google!

Articole Similare

0 raspunsuri

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *