evolutia mediului online

Evoluția mediului online – De la web 1.0 la 2.0 și la livestreaming

Evoluția mediului online în ultimul timp este incontestabilă. De la minunata invenție a platformei ARPAnet (prima încercare timidă de conectare a mai multo calculatoare la o rețea pentru transmiterea rapidă a informațiilor) și până la invenția lui Tim Berners Lee (inventatorul rețelei Worl Wide Web) lucrurile s-au schimbat. 

Care sunt avantajele internetului și mediului online și cum putem profita de ele? Pe lângă minunatele avantaje care le are internetul în ceea ce privește viteza de comunicare a informațiilor și transferul rapid de fișiere, acesta mai întrunește câteva aspecte avantajoase. 

Evoluția mediului online și mediul business: în ziua de azi, dacă nu ești online nu exiști! 

Orice afacere caută promocare, asta e clar. Iar cele mai multe dintre business-urile mici caută această promovare pe canale cât mai ieftine sau chiar gratis. Ei bine, internetul este un astfel de canal. El nu este gratis în totalitate, dar oferă oportunitatea de a te promova prin investiții mici, în comparație cu celelalte canale.

Spre exemplu, cu banii investiți într-o campanie TV, un antreprenor își poate realiza un site și poate investi câteva luni bune în campanii complexe de Adwords. Adwords-ul este unul dintre cele mai eficiente metode de promovare la momentul actual. Mai multe detalii despre acest aspect puteți găsi aici.

Evoluția mediului online nu a însemnat întotdeauna site-uri și reclamă Adwords.

Spre începuturi, internetul nu era decât o rețea de calculatoare folosite pentru a distribui fișiere text în rețea. Imaginați-vă cercetători din întreaga lume lucrând pe o astfel de rețea și împărțint între ei surse de lectură și informare.  Nu era cine știe ce complicat. Ei bine, de aici a pornit totul.

De fapt, dacă stăm să ne informăm, internetul a pornit ca un proiect experimental al SUA, care avea ca scop crearea unei platforme de comunicare impenetrabile, pentru armată. Americanii nu doreau ca rușii să poată intercepta mesajele lor.

Așa a luat naștere ARPAnet. Mai târziu s-a inventat HTML-ul și de atunci totul a devenit clar. Bătălia motoarelor de căutare și a browserelor a început să devină din ce în ce mai crâncenă și totul a început să evolueze.

Indexarea – succesul unei afaceri online, până în ziua de azi.

Următoarea tendință în evoluția mediului online a fost procesul de indexare. Acesta este în strictă legătură cu succesul oricărei afaceri online, chiar și în ziua de azi. Google (motorul de căutare favorit al lumii) caută conținut zilnic și încearcă să afișeze utilizatorilor fix ce caută aceștia. 

De unde poate identifica Google cererea noastră? Ei bine, de aceea s-a inventat indexarea. Într-o eră în care conținutul este regele mediului online, indexarea este în permanență legată de succesul nostru în online. Google își trimite motorașele (spiderii) în căutarea de conținut, în funcție de anumiți parametri. Ei caută în funcție de ceea ce tu tastezi pe Google și îți returnează rezultatele ce se potrivesc cu acele cuvinte cheie scrise de tine. 

În momentul în care utilizatorul va căuta „pantofi de damă”, iar tu ai o fabrică în oraș care se ocupă cu producția de pantofi de damă, nu ți-ar plăcea ca utilizatorul să te găsească primul pe Google? Noi credem că da. Tocmai asta face indexarea. Pentru ca acest lucru să se întâmple, site-ul tău trebuie să fie indexat de Google pe acel cuvânt cheie. Acest lucru se realizează prin muncă, prin campanii complexe de SEO – un alt element cheie al evoluției mediului online. 

Pentru a afla mai multe lucruri despre acesta și despre cum funcționează te invităm să citești acest articol. De asemenea, pentru a ridica poziția site-ului tău pe Google, ar trebui să te interezese acest articol.

Tendințe de ultimă oră în mediul online: interactivitatea

Lucrurile s-au schimbat însă în ultimii ani. Cantitatea de conținut nu mai domină, iar calitatea devine o nouă tendință cool. Acum când în mediul online există din ce în ce mai multe site-uri și fiecare companie se luptă pentru supremație, este nevoie de unele lucruri care să diferențieze afacerile serioase de investitorii mediocri. 

Interactivitatea conținutului și modul de comunicare în online face diferența. Video-ul devine încet încet conținut indispensabil, butoanele de CTA încep să înlocuiască casetele de text, iar parallax-ul începe să ia fața paginilor statice. 

Un site trebuie să fie din ce în ce mai interactiv. Spre deosebire de simpla pagină monocoloră cu o casetă de text și o imagine, acum site-urile trebuie să conțină cât mai mult conținut atractiv (imagini, video, infografice, butoane), să fie cât mai atractive vizual (grafică profesională) și să reacționeze la secundă (viteză de încărcare și optimizare a performanței). 

Doar un astfel de site interactiv mai poate concura acum în mediul online. Pentru a vedea mai multe detalii asupra acestui concept de interactivitate, priviți acest studiu de caz. Iar pentru a vedea ce fac specialiștii Baboon în acest sens, privește portofoliul nostru.

 

Dacă vrei și mai multe detalii sau dacă dorești un site profesionist care să te ajute să profiți de toate aceste avantaje, contactează-ne

Articole Similare

0 raspunsuri

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *