De ce îți respinge Facebook reclama? La ce trebuie să fii atent

Ai ajuns aici, probabil, să afli de ce îți respinge Facebook reclama și ce poți face pentru a o aproba, nu? Îți explicăm, pe scurt, toți pașii pe care îi ai de urmat odată ce o reclamă a fost respinsă.

Am discutat în articolele trecute despre avantajele promovării pe Facebook. Însă ce se întâmplă dacă nu îți sunt acceptate campaniile de promovare?

Înainte de a apărea online campaniile sau reclamele tale, conținutul lor este analizat. Mai exact, se verifică respectarea politicilor de publicitate ale fiecărei platforme. Acest lucru durează undeva între 30 de minute și 24 de ore. Politicile de publicitate Facebook, la fel ca politicile Google, s-au înăsprit în ultimii ani și se actualizează încontinuu, așa cum am arătat și anul trecut, într-un articol dedicat. Iar acest lucru nu este deloc rău. Dar pentru cineva care apelează des la promovarea plătită în online, recomandarea noastră este parcurgerea acestor update-uri în mod frecvent. Mai specific, aproape săptămânal.

De ce îți respinge Facebook reclama?

Principalii factori pentru care reclama ta nu este aprobată sunt, cel mai adesea, legați de atribute personale, conținut cu caracter sexual sau mărcile Facebook (mai precis, cum folosești imaginea Facebook).

Adesea, problemele survin la formularea textului. Chiar dacă te adresezi nișat, unei categorii specifice de potențiali clienți, evită orice informație cu caracter personal, discriminatoriu sau financiar. Un exemplu foarte precis poți vedea chiar în tabelul de mai jos:

Însă nu doar textul este analizat în timpul review-ului, ci și imaginile. Aici îți lăsăm încă o listă scurtă de conținuturi frecvent interzise, dacă totuși nu ai aflat de ce îți respinge Facebook reclama:

  • Imagini Before and After sau orice imagine care implică caracteristici ale corpului
  • Imaginile cu mult text
  • Imagini cu butoane fake – cu funcționalități inexistente. De exemplu, o imagine cu butonul play, centrat, care să inducă în eroare utilizatorul, pentru a da click.

Mai mult, există câteva categorii speciale la care filtrele de verificare sunt foarte sensibile, iar printre ele intră și:

  • Reclame care invocă probleme de sănătate
  • Reclame la suplimente, medicamente, adicții
  • Reclame a căror pagină de destinație la care ajunge utilizatorul încalcă politicile de promovare sau, efectiv, nu este ceea ce promovează conținutul reclamei.

Astfel, dacă vei scrie un text inocent de felul „Te ia cu amețeală când afli că ți-a expirat RCA-ul?”, acesta va fi respins de Facebook. Motivul? Invocarea problemelor de sănătate pe care le însușești utilizatorilor. Facebook nu recunoaște sarcasmul sau sensurile duble ale cuvintelor (indiferent cât de smart le-ai folosit).

Totuși, există categorii pentru care poți obține o permisiune scrisă: diverse forme de terapie, jocuri de noroc, dating apps etc. Aceasta îți oferă acces pentru promovarea plătită pe Facebook. Tot ce trebuie să faci, e să completezi un formular ca aici – care este pentru dating app.

Ce poți face dacă Facebook nu a aprobat o reclamă?

Dacă reclama ta este respinsă de Facebook Ads, vei primi o notificare. În urma acesteia, ai posibilitatea de a cere o revizuire. Îi poți aduce modificări înainte de viitoarea analiză. Dacă nu, poți contesta decizia și cere direct revizuirea. Aceasta poate dura până la 24 de ore, însă îți oferă detalii mai concludente de ce îți respinge Facebook reclama.

Trebuie să ții cont de conținutul interzis

Facebook are 31 de categorii de conținut interzis, printre care cele care fac referire la sănătate, practici discriminatorii, dezinformare, conținut violent, solicitare de date personale etc. Pe lângă acestea, există categorii restricționate parțial. Adică cele despre care pomeneam înainte și pentru care s-ar putea să ai nevoie de o permisiune scrisă.

Mai mult, trebuie să fii prudent ca textul, imaginea și URL-ul reclamei să respecte toate dispozițiile legale ale locului în care dorești să o promovezi.

Concluzie

Pe scurt? Gândește reclama din prisma experienței utilizatorului. Nu doar că vei avea o rată mai mare de reclame acceptate, dar va crește și rata de conversie. Apoi, încearcă să parcurgi complet politicile de promovare, înainte de a lansa o reclamă. Vei evita, astfel, și o muncă dublă.

Am adunat aici cele mai frecvente motive pentru care Facebook îți respinge reclamele. Dacă totuși crezi că timpul tău e prea important pentru verificarea listelor interminabile, știi ce poți face. Lași grijile legate de promovare în mâna specialiștilor noștri, chiar AICI.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)