Cum tratează Google backlink-urile către site-ul tău? Specialiștii SEO de la Google oferă răspunsuri!

Într-un webinar online care trata modificările aduse de către Google Rankingului SERP, specialistul John Mueller a fost întrebat de către un utilizator cum tratează Google backlink-urile specifice de pe site-uri de tip forum.

Într-un mod mai specific, clientul părea să fie interesat de acele link-uri pe care le poți fie completa ca adresă web în User Profile pe forum, odată cu înregistrarea ta pe acea platformă, fie ca link-uri lăsate în comentarii la diferite discuții începute pe forum.

Acestea sunt cunoscute de către noi toți ca fiind link-uri “easy to do”.

De obicei, un astfel de link este folosit de către forum pentru a lista întreaga comunitate de membri. Astfel, Google folosește crawlere pentru a accesa link-ul de profil din acea listă și pentru a ajunge pe profilul utilizatorului. Fiecare post dintr-un forum are un link înapoi la profilul membrului.

Însă, acest lucru poate reprezenta un truc pentru spammeri. Un spammer va încerca uneori să exploateze acest avantaj, creând câteva postări care duc la un link către profilul său, care mai apoi trimite la site-ul țintă.

 

Cum tratează Google astfel de încercări de linkbuilding?

Aceasta este una dintre cele mai simple căi de a construi linkuri către un website. Există chiar diverse programe software pentru automatizarea procesului de înregistrare pe forumuri și de creare a unui profil cu link.

John Mueller a răspuns la întrebare, lărgind însă domeniul de aplicabilitate la toată gama de tehnici “easy to do”, cuprinzând orice abordare, orice tehnică de a obține link-uri în acest fel.

“Aici discutăm despre link-urile user generated content și despre cele obținute prin automatizare. În cea mai mare parte, le ignorăm pentru că, oricum ar fi, ele pot trimite către orice website, observând de aici ușurința cu care se pot crea astfel de link-uri. Aceasta este o tehnică pe care în esență o descurajăm.”, a declarat John Mueller.

Așadar, John Mueller a precizat clar că Google ignoră link-urile create prin intermediul profilului de forum. El le-a numit pe acestea link-uri automatizate sau user generated content. Interesant este că Mueller a spus că sunt ușor de recunoscut. Asta e important.

Asta nu înseamnă că Google folosește o analiză fantastică pentru fiecare link în parte, dar poate totuși cu ajutorul algoritmilor Google să recunoască extrem de ușor astfel de link-uri, pe care nu le contorizează în mod automat.

Contextul trimite probabil un semnal de alarmă, că acestea sunt link-uri de  forum profile, tehnici folosite de spammeri de obicei, astfel fiind eliminate din profilul de inkbuilding, neavând niciun avantaj în poziționarea website-ului în clasamentul SERP.

Google ignoră link-urile “easy to get” și ia în calcul calitatea, nu cantitatea!

Nu doar odată Google a demonstrat că ignoră astfel de link-uri, cât și tehnicile de a le obține. Așadar, înscrierea site-ului în directoare, postarea de comentarii spam pe forumuri și chiar link-urile automatizate, obținute prin tehnici SEO învechite, ce presupun generarea de link-uri prin programe specializate, sunt total ignorate de către Google în poziționarea unui website în căutări.

Google prețuiește calitatea, link-urile obținute prin Outreach / PR. Asta presupune de cele mai multe ori articole plătite către presă, advertoriale sau link-uri obținute de pe bloguri diverse, în urma unui review de produs sau a unei colaborări.

 

În cadrul unui poll pe Twitter, Cyrus Shepard a întrebat o serie de specialiști SEO ce anume este cel mai greu de realizat într-o campanie SEO? Aceștia au votat 2 lucruri ca fiind cele mai grele de realizat: pe prima poziție s-a aflat procesul de Outreach / PR despre care discutam mai sus. Iar pe a doua s-a clasat realizarea conținutului calitativ.

 

Aceste 2 lucruri par a face diferența clară între un link calitativ și un link pe care Google îl va ignora în mod evident.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *