Cum și de ce diferă algoritmii SEO la nivel global?
Algoritmii SEO sunt mai complecși ca niciodată în ultimii ani. Conform unui nou raport realizat de RankRanger, aceștia pot fi chiar diferiți de la o zonă la alta și de la un canal la altu (mai ales în situația a doua). Specialiștii arată, spre exemplu, că dacă un video apare în locurile de top pe You Tube, asta nu va însemna neapărat că el va răspunde la fel de bine și pe Instagram sau mai ales în motoarele de căutare Google, Yahoo etc.
Spre exemplu, cuvintele cheie setate în campaniile SEO influențează pozițiile din motoare de căutare, însă specialiștii spun că acestea nu vor produce schimbări ale brandului și pe canalul de You Tube. Iar acest lucru pare logic. De ce?
Iată de ce diferă algoritmii SEO pentru diverse canale
Spre exemplu, pe Google, crawleri vor căuta cuvinte cheie și vor indexa în funcție de diverși factori, printre care CTR-ul. Pe YouTube, conținutul este total diferit. Bineînțeles că și aici keywords-urile folosite în titlu și meta descriere sunt importante. Însă mult mai importantă este rata de engagement aici. Astfel, Google gestionează diferit ambele canale.
Imaginați-vă acest lucru pe Instagram. Nu avem cum să facem comparație între o pagină SEO cu informații text de peste 1200 cuvinte și un canal cu poze. Aici singurele cuvinte vor fi keywords-urile setate ca descriere sau #tag-urile de la poze. Astfel, aici algoritmul va urmări din nou un alt lucru. Vizibilitatea este importantă pe un astfel de canal (calculată fie ca număr de redistribuiri, fie ca impact).
Important este să înțelegem că fiecare canal are un algoritm de optimizare diferit. Astfel, dacă vei avea un website optimizat SEO, pe prima pagină în Google, asta nu-ți va asigura din start poziții superioare pe Social Media sau pe rețele video.
Cum diferă algoritmii? Exemplu practic
În studiu se discuta în principal despre diferențele dintre Google și YouTube, deoarece sunt 2 canale diferite, dar deținute de aceeași companie. Cum diferă astfel algoritmii în acest caz? Specialiștii au început testul prin adunarea a 155 de video carusele în care fiecare video reprezenta un card – un element distinctiv. Au luat cuvântul cheie pe care îl optimizaseră pe fiecare card, în titlu, URL, descriere și i-au dat un search pe Google, apoi pe YouTube.
Iată rezultatele:
- Pe Google, video caruselurile se observau în SERP rankuri doar în proporție de 15 – 20% pe cuvinte cheie relevante, în timp ce poziționarea pe You Tube era una mult mai concisă, cu rezultate mai bune de aproximativ 40 – 60%.
- Dacă primele 6 videouri testate aveau, în medie, o poziție de 36,6 (CA POZIȚIE ÎN PAGINĂ), pe Google, pe YouTube la aceleași căutări video-urile au ieșit pe poziția medie 27,16. La o medie de 10 poziții pe pagină, asta înseamnă că pe YouTube video-urile apăreau cu o pagină mai sus.
Iar acest lucru nu se aplică doar la SEO. La fel pot fi diferite și rank-urile între Facebook și Instagram (în ceea ce privește reach-ul postărilor). O postare care va prinde în Facebook, nu va fi neapărat de succes și pe Instagram. Cel mai bine ar fi să testați, pentru a vă da seama singuri de acest lucru.
Pentru mai multe detalii despre studiu, poți accesa acest link: studiu RankRange.
Și nu uita, pentru a fi la curent cu noutățile, urmărește mereu update-urile algoritmilor. Aceștia se schimbă periodic. Un articol interesant pe tema asta găsești și aici.
Lasă un răspuns