Cum setez o campanie Google Adwords? 5 pași pentru succesul online
Te-ai mutat recent în online și vrei ca afacerea ta să ocupe primele poziții în pagina de căutare, însă ai crezut mereu că e un proces dificil de parcurs, nu? Cu campaniile de promovare online plătite la Google Adwords nu poți da greș. Una dintre cele mai importante căi de a ajunge clienții la companii este căutarea online, conform unui studiu despre impactul Google în România.
Noi te ajutăm cu toți pașii pentru o promovare eficientă a afacerii tale în online. Îți spunem de pe acum că promovarea Google Adwords (sau, așa cum se numește din 2018, Google Ads) nu e dificilă, însă cere timp pentru documentare și continuă optimizare. Acesta este secretul marketingului online.
În rest, îți vin în ajutor toate instrumentele din platformă.
Despre Google Adwords am mai vorbit și cu alte ocazii, despre cum este una dintre cele mai eficiente metode de promovare, și nu doar, fiindcă aceste campanii s-au dovedit a fi necesare oricărei afaceri online, fie că e vorba de un website de prezentare sau un magazin online.
Uite cum setezi o campanie Google Adwords de succes în doar 5 pași
1. Stabilirea obiectivelor
Tu decizi ce dorești să obții cu o campanie Google Adwords: infiltrarea pe piață, vizibilitate, trafic pe website sau creșterea vânzărilor. Google adaptează anunțul în funcție de obiectivele tale.
Ține minte că aceste campanii funcționează după principiul pay per click, deci fiecare click te costă. O să vrei să aduci pe site-ul tău oameni care sunt cu adevărat interesați de produsele sau serviciile tale, astfel încât să ai o rată de conversie a click-urilor în potențiali clienți cât mai fidelă.
2. Stabilirea locațiilor în care îți promovezi produsele sau afacerea
Online-ul îți oferă o piață de desfacere imensă, acesta e principalul avantaj. Dar pentru tine, poate e importantă doar piața autohtonă sau locală.
Google Adwords te ajută în această privință, îți permite să fii cât de specific dorești, astfel încât să-ți maximizezi potențialul și să atragi mai mulți clienți interesați de bussiness-ul tău.
3. Crearea anunțurilor
Partea cea mai creativă, am zice noi. Nu te lăsa descurajat de modele pe care le vezi în stânga și în dreapta. Învață de la brandurile mari cum să-ți prezinți afacerea în câteva cuvinte, atrăgător și persuasiv.
Ce ai de făcut aici:
- Alege vreo 15-20 de cuvinte cheie reprezentative pentru afacerea ta
- Descrie-ți succint afacerea în 3 titluri de câte 30 de caractere și 2 enunțuri de câte 90 de caractere. Poți spune exact ce oferi și ce te diferențiază de concurență. Gândește-te că ele îi vor conduce pe oameni spre website-ul tău de prezentare sau spre magazinul online.
- Primul titlu – care va conține denumirea produsului sau a serviciului oferit
- Al doilea – poate descrie o promoție, un beneficiu sau diferențierea față de competitori
- Al treilea – include denumirea companiei tale
- Enunțurile trebuie să fie convingătoare și să includă cuvinte cheie și un îndemn la acțiune
- Folosește expresii Call-to-action. Nu le utiliza agresiv, ci persuasiv

Crearea unui anunț în Google Adwords
4. Stabilirea bugetului
Google Adwords îți oferă o recomandare de buget în funcție de domeniul în care activezi și de campaniile online pe care le rulează concurența ta, dar și o estimare a rezultatelor. Majoritatea anunțurilor încep să obțină rezultate vizibile după o lună – îți prezentam aici un grafic de analiză al unei campanii prin Google Adwords după 1 lună. Ideal ar fi să rulezi campanii de marketing online între minimum 3 și 6 luni.
Cum plătești, de fapt, click-urile?
Stabilești un buget lunar, apoi unul zilnic – bani din care se vor cheltui sume pentru fiecare click al potențialilor clienți.
Aici intervine și licitația per cuvânt cheie. Trebuie să testezi diferite sume pentru a afla cât plătesc competitorii tăi principali, apoi să decizi cât vrei tu să licitezi pentru expresiile sau cuvintele cheie.
- Avantajul: plătești, ai vizitatori pe site imediat
- Dezavantajul: când renunți să mai investești bani în campanii de promovare plătite sau ți se consumă bugetul stabilit pe zi, scad și vizitatorii și, implicit, și poziția pe pagina de căutări. Însă îți poți menține poziția printre primele căutări și prin optimizarea SEO pentru căutările organice
5. Optimizarea continuă a campaniilor
Optimizarea continuă a campaniilor setate este factorul care face diferența. Nu e suficient să ai o campanie bine pusă la punct, mai ales atunci când activezi într-un domeniu competitiv.
Contează Bid-ul competitiv (cât ești dispus să plătești per click) și scorul de calitate (care se măsoară de la 1 la 10, ca un scor al calității primit de către motorul de căutare pentru relevanța anunțului tău). Acestea, împreună, îți stabilesc poziția pe prima pagină.
De exemplu, când două firme licitează aceeași sumă pe un cuvânt sau expresie cheie, motorul de căutare va alege în funcție de scorul de calitate – de relevanță, mai exact.
Nu uita, competitorii tăi s-ar putea să-și modifice oricând sumele licitate. Prin urmare, trebuie să rămâi mereu conectat și să analizezi parcursul campaniei: să elimini cuvintele negative care aduc vizitatori fără potențial de clienți pe website, să mărești sau să scazi costul per click.
”Nu dificil să setez o campanie Google Adwords”, o să spui
O să spui că nu e dificil să setezi o campanie Google Adwords, însă nu e suficient doar să setezi bine o campanie Google Adwords, sperând la creșteri semnificative ale vânzărilor, mai ales dacă vii dintr-un domeniu foarte competitiv. După cum ai văzut, contează să scrii anunțuri convingătoare și relevante, să analizezi și să măsori rezultatele, deci să investești timp continuu în aceste campanii. Te asigurăm, performanțele vor fi direct proporționale.
Nu există o rețetă specială pentru succesul pe o platformă de advertising, totul trebuie adaptat valorilor companiei tale. Ce să mai spunem despre comportamentele clienților în online care se schimbă mai mereu? În articolul viitor vom discuta despre acest lucru.
Pe lângă Google Ads, există și alte metode de promovare, precum promovarea display prin reclame pe Facebook, pe Instagram și Youtube.
Dacă totuși nu se învârt rotițele browser-ului așa cum ai plănuit tu, există mereu un pas 6 – apelează la specialiști. Specialiștii noști în marketing online te așteaptă mereu cu sfaturi și cu servicii integrate în pachete potrivite pentru tine.
Lasă un răspuns