Cunoști limba germană? Aplică pentru o poziție de marketing!
Cunoști limba germană?
Alătură-te echipei noastre!
Scris pe 21 aprilie, 2017
6 min timp de citire

Cum să obții trafic pe site din articolele vechi de pe blog?

Știm cât de important este conținutul în procesul de SEO și cât de mult ajută acesta pentru a atrage trafic pe site. Plecând de la această premisă, din ce în ce mai mulți posesori de site-uri au început să-și dezvolte bloguri. Prin intermediul blogului poți posta conținut nou zilnic și poți menține legătura cu clienții. Însă în același timp, blogul este o metodă incredibil de folositoare pentru a atrage trafic organic către site-ul tău. 

Articolele pot fi optimizate SEO și prin intermediul lor poți ridica site-ul în pozițiile Google pe cuvintele cheie ce dorești să rankezi. Însă câți specialiști online cunosc cu adevărat valoarea unui blog? 

Dacă ai un blog pe care scrii constant, într-un timp foarte scurt s-ar putea să realizezi un număr foarte mare de articole. Acest lucru este unul pozitiv, deoarece plasezi pe site-ul tău foarte multă informație utilă și prin intermediul sutelor de articole îți optimizezi site-ul. Însă factorii SEO sunt în continuă schimbare, la fel și cuvintele cheie și impactul fiecărei informații.

Conținutul tău este în continuă schimbare? Este actualizat? Prezintă acesta informații viabile și de interes pentru public, de-a lungul timpului?  

 

A avea un blog este cu adevărat o soluție ingenioasă de optimizare SEO, însă numai dacă este gestionat cum trebuie. Ce ar însemna această gestionare a blogului? Ei bine, de cele mai multe ori, blogul este un simplu instrument prin intermediul căruia cineva informează. Scrie un articol, iar acesta rămâne neschimbat de-a lungul timpului, pierzându-și impactul prin alte sute de articole.

La o analiză atentă însă, tocmai articolele scrise la început, cele vechi, pot fi o adeărată mină de aur pentru SEO.

Cum pot aduce trafic pe site articolele vechi de pe blog?  

Ei bine, aceasta este o situație foarte delicată, însă extrem de avantajoasă pentru specialiștii dispuși să investească în SEO. Articolele vechi au fost optimizate în momentul în care au fost publicate. La acea vreme ele deja au adus vizite pe site-ul tău, așa încât și-au făcut treaba. Însă, poate aveai anumite informații în acele articole care la momentul actual nu mai prezintă interes. 

Dacă revizuiești acel articol și actualizezi informația, optimizându-l din nou, pe un cuvânt cheie de impact la momentul actual, care crezi că va fi rezultatul? 

Articolul acela va reprezenta o nouă sursă de trafic. Dacă îl promovezi și îl readuci la viață, el va reprezenta nu doar o nouă sursă de vizitatori, ci și un instrument de SEO foarte puternic. Printr-un articol postat pe blog acum câteva luni sau chiar câțiva ani, cu doar o revizuire, poți obține sute de noi vizitatori interesați de noile informații referitoare la subiectul pe care îl avea articolul inițial. 

Exemplu concret: 

Poate ai scris pe blog un articol despre penetrarea internetului sau despre impactul smartphone-urilor. Acesta conține statistici cu privire la piața online din acel an, care la doar un an diferență nu mai sunt actuale. Dacă vei optimiza articolul și vei scrie despre același subiect, dar cu date actualizate și cu informații noi, vei readuce un articol la viață, câștigând vizitatori noi, cu efort minim. 

Nu va mai trebui să scrii un alt articol, ci doar să reactualizezi informațiile din cel vechi, pentru a atrage trafic pe site din nou, prin acel articol. 

 

Cum poți optimiza articolele vechi pentru a aduce trafic pe site? 

Trebuie să urmărești cu precădere anumiți factori atunci când actualizezi informațiile dintr-un articol. În primul rând, trebuie să respecți firul epic al articolului. 

Dacă ai un articol despre smartphone sau despre internet nu vei putea să actualizezi articolul cu informații despre culori și branding. Va trebui să păstrezi subiectul și să încerci să îmbunătățești informația însă în aceeași direcție. 

Apoi, foarte importante sunt cuvintele cheie. Acestea îți vor aduce trafic pe site. În funcție de cât de căutat este un cuvânt cheie, poți alege pe ce cuvinte să re-optimizezi SEO articolul. Urmărește trendurile din Google Trends și din Keyword Planner pentru a ști ce cuvinte sunt în top la momentul actual. 

După ce îți stabilești planul de cuvinte, urmărește datele statistice și noutățile, știrile din domeniu. Acestea îți vor oferi surse de inspirație și date pe baza cărora să reactualizezi informațiile. 

Și nu în ultimul rând, se presupune că în câțiva ani de scris pe blog ai căpătat dexteritate și experiență. Vezi cum poți să faci acel articol cât mai lizibil, mai ușor de citit. Experiența îți va crea un întreg sertar cu CTA-uri. Folosește-le inteligent atunci când actualizezi informațiile. 

 

Cum fac vizibil un articol vechi pentru a-mi aduce trafic pe site?

Aceasta ar trebui să fie cea mai simplă problemă pentru tine. Odată ce ai optimizat articolul, testează-l. Dă-i un share pe Facebook, trimite-l către cunoscuți, lasă câteva link-uri către el și în articolele noi pe care le-ai scris. Urmărește-i rezultatele timp de câteva zile și vezi dacă s-a îmbunătățit situația. 

De obicei, un articol vechi stagnează de la un anumit timp. Dacă l-ai reactualizat ar trebui să se bucure de un nou boom în ceea ce privește traficul. Dacă s-a întâmplat așa ceva, atunci răspunsul tău este unul cât se poate de simplu. Promovează-l! 

Încearcă o campanie de Facebook Ads pe link-ul articolului, lasă-l sub formă de mesaj promovat pe forumuri de specialitate sau încearcă chiar un Adwords pe el, dacă subiectul permite (dacă e de impact și e interesant). 

Astfel te vei putea bucura de adevărata valoare a articolelor și vei putea profita la maxim de pe urma blogului tău. 

 

Nu uita, din când în când e bine să te reîntorci de unde ai plecat pentru a-ți consolida bazele. Acest lucru se aplică și în cazul reactualizării articolelor de blog pentru a aduce trafic pe site din surse vechi. 

Pentru mai multe sfaturi utile și trucuri de SEO urmărește blogul nostru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project