Cum proiectezi un chestionar web (feedback form) și cu ce te ajută acesta?
În ziua de astăzi totul se mișcă în jurul nostru cu o viteză surprinzătoare, iar mediul online accelerează chiar și mai mult această tendință. Astfel, fiecare om va dori întotdeauna o soluție cât mai rapidă, mai adaptabilă și mai potrivită pentru problemele pe care le întâmpină.
În mediul online este de multe ori dificil să-ți poziționezi afacerea pe placul fiecărui om ce interacționează cu platforma ta, deoarece nu ai cum să analizezi fiecare persoană în parte și să identifici nevoile individuale ale fiecăruia. Tot ce poți face este:
- să interpretezi datele care ți le oferă unele programe de analiză și de tracking din mediul online
- să încerci să identifici din informațiile cantitative nevoile clienților și colaboratorilor tăi, însă acest lucru nu este întotdeauna foarte facil.
Nu ar fi mai ușor să poți identifica în mod real nevoile fiecărui client și să știi cum trebuie să personalizezi site-ul tău așa încât să reprezinte un punct de reper pentru clienții tăi?
Noi credem că da, iar astăzi ne propunem să-ți dezvăluim un minunat mod de a primi feedback rapid și util de la clienții și colaboratorii tăi.
În mediul online feedback-ul este absolut necesar, deoarece online-ul reprezintă cel mai incontrolabil mediu. Odată ce ai postat ceva pe o platformă online, nu poți fi absolut sigur unde va ajunge acel mesaj. Cu ajutorul feedback-ului reușești să știi însă ce doresc clienții tăi să audă, când doresc să accentuezi un anumit subiect, ce probleme au sau ce soluții așteaptă de la tine.
Nu-i așa că te-ar ajuta enorm răspunsurile la toate aceste întrebări? Ei bine, echipa de specialiști Baboon este aici să-ți ofere câteva sfaturi cu privire la obținerea acestora.
Formularul Web – cel mai utilizat instrument de colectare a feedback-ului în mediul online la momentul actual
Formularele Web sunt niște instrumente extrem de valoroase în mediul online, deoarece prin intermediul acestora o companie poate primi feedback de la clienții și colaboratorii săi, adunând în același timp, în mod gratuit, o foarte mare bază de date.
Acestea pot fi stocate și repartizate în funcție de anumite criterii, iar pe baza lor se pot întocmi cu cea mai mare ușurință profiluri psihologice ale consumatorilor, strategii de comunicare bazate pe obiective realizabile și targetări ale publicului țintă.
Caracteristica principală a acestor aplicații este colectarea de date. Pentru a reuși însă acest lucru și pentru ca rata de răspuns să fie una mulțumitoare, formularul trebuie să respecte anumite reguli.
Cum construim un formular web eficient?
De multe ori când vă gândiți la un formular, vă vine în mine o interminabilă listă de întrebări la care răspundeți mai mult forțat decât din plăcere. Aceasta este varianta old school a formularului, însă în mediul online aceasta nu va genera niciun rezultat.
Pentru ca formularul web să genereze rezultate trebuie să se bazeze pe o caracteristică fundamentală în mediul online: interactivitatea. Despre importanța acesteia am discutat și aici.
Pașii concreți pentru a obține un formular web care să convertească
- Folosește imagini reprezentative pentru a scoate în evidență formularul (un icon cu o săgeată ce te îndrumă spre formular, un buton de acțiune, un mic flash cu o animație care să te îndemne să completezi cele câteva rânduri).
- Atrage atenția verbal asupra importanței completării acelui chestionar (spune-i consumatorului că părerea lui este importantă pentru tine, deoarece dorești să-i oferi exact serviciile ce și le dorește, de aceea ai nevoie de feedback)
- Ai grijă la adaptabilitatea platformei pe telefon. Un formular web va îngreuna încărcarea site-ului și legăturile dintre server și mobil se vor realiza mai greu. Un formular cu mai mult de 10 întrebări nu va fi completat niciodată de pe un mobil.
- Folosește iconi și elemente de tipografie care să te avantajeze. Spre exemplu, toate întrebările și răspunsurile vor trebui să fie aliniate la stânga pentru lizibilitate. Detalii despre aceste subiecte găsești aici sau într-un articol dedicat tipografiei, aici.
- Oferă un bonus pentru completarea unui formular de feedback (un pdf gratuit cu informații despre un subiect, un cupon de reduceri la prima comandă, un premiu prin tragere la sorți etc).
- Folosește principiile de bază din UX Design (găsești aici mai multe detalii).
Lasă un răspuns