Cum pot afacerile să beneficieze de valoare adăugată din domeniul AI (Inteligență Artificială)?

Din ce în ce mai multe companii la nivel global experimentează inteligența artificială. Însă, de cele mai multe ori, acestea nu se bucură de o înțelegere deplină a modurilor de utilizare și de convertire a inteligenței  artificiale în valoare concretă pentru afacerile lor.

Potrivit unui nou studiu realizat de firma de transformare digitală Mindtree, care a examinat 650 de lideri IT la nivel mondial, cu privire la utilizarea AI la locul de muncă, s-a constatat că 85% din organizații au implementat o strategie de date și 77% au investit în unele tehnologii legate de AI, însă doar 31% au obținut o rentabilitate a investițiilor.

 

Cercetările arată că întreprinderile pot face mult mai multe pentru a câștiga o valoare reală din investițiile lor, ba chiar pentru a oferi și plus valoare partenerilor de afaceri, cu ajutorul integrării AI în compania lor.

Însă, pentru acest lucru va fi necesar ca organizațiile să se concentreze pe cazurile de utilizare a inteligenței artificiale care conduc spre acapararea ROI-ului (Return of Investment).

„AI oferă beneficii măsurabile pentru afaceri în cadrul  întreprinderilor care experimentează acest domeniu,  folosind modele de inovație agile, rapide, bazate pe valoare, care pot fi apoi optimizate  pentru o utilizare mai largă. Dar este loc pentru îmbunătățiri în cadrul fiecărei strategii. ”

 

Atunci când se dezvoltă o strategie de AI, doar 16% din întreprinderile globale se concentrează pe un punct de plecare, pe un plan și definesc un mod de utilizare în funcție de acesta. În plus, organizațiile mai mici (13%) sunt mai puțin susceptibile să ia în considerare impactul AI asupra afacerii în comparație cu mai multe firme consacrate care au descoperit deja beneficiile AI (18%).

Mindtree a avertizat că, deși organizațiile experimentează această tehnologie, nu au găsit formula de implementare la scară largă, care să permită și adăugarea de valoare semnificativă serviciilor companiei.

 

 

În ce domenii ar trebui să se acorde prioritate implementării unei strategii de utilizare a Inteligenței Artificiale?

Funcții precum vânzările (35%) și marketingul (32%) par a oferi cele mai mari câștiguri în urma implementării unei strategii AI, oferind experiențe mult îmbunătățite pentru clienți. În timp ce AI poate oferi beneficii pentru afaceri, Mindtree a spus că „majoritatea întreprinderilor nu au găsit încă o formulă pentru succesul repetabil”.

 

Specialiștii recomandă totuși firmelor „să experimenteze diferite moduri de utilizare și tehnologii cu metodologii rapide și inovatoare”. Întreprinderile progresiste, care se axează pe dezvoltare continuă și pe crearea unui element de plus valoare pentru clienții lor, potrivit Mindtree, se concentrează pe definirea modurilor de utilizare, a cazurilor particulare în care se pot folosi de beneficiile AI și pe  experimentarea și operaționalizarea pentru implementare la scară largă.

Aceste firme cheltuiesc circa 25% din bugetele lor pentru tehnologii emergente. Cele mai populare tehnologii sunt ML (machine learning) învățarea automată (34%), chatbots (34%)- aceștia fiind extrem de ușor de implementat și monitorizat pe segmentul de relații cu clienții (customer service) și robotică (28%). Cel din urmă segment este extrem de profitabil și poate maximiza cu ușurință producția unei companii, dacă strategia se implementează riguros și conform planului.

 

Iată astfel principalele domenii în care afacerile s-ar putea bucura de AI: vânzări, marketing, customer service, producție. Voi ați experimentat până acum beneficiile acestei noi tehnologii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *