Cum păstrez SEO rank-ul site-ului meu după un redesign?

SEO rank

Elementul SEO rank este unul extrem de sensibil, la fel ca și domeniul SEO în general. Acesta este un domeniu „sharp-edge”, în care poți face 100 de lucruri bune, iar apoi un singur pas greșit să îți anuleze tot efortul. 

SEO rank-ul este foarte important pentru un website. În funcție de acesta site-ul tău apare pe Google sau nu. Iar în funcție de acest fapt vizitatorii intră pe site-ul tău sau nu. De asemenea, îmbunătățirea factorilor SEO este un proces pe termen lung, care necesită mult efort și muncă susținută.

Iar o etapă de schimbare a site-ului, o actualizare sau un redesign s-ar putea să influențeze acest efort. Un redesign în cadrul structurii s-ar putea să afecteze rankurile SEO ale site-ului. Cum evităm acest lucru?

Tocmai astăzi vom discuta despre acest lucru în cele ce urmează.

Cum păstrăm SEO rank-ul în cazul unui redesign?

Înainte de a discuta de lucruri specifice, există o regulă de bază când ne apucăm de un redesign. Site-ul aflat în lucru trebuie să fie neindexabil. Acest lucru trebuie să fie făcut fără excepție. Un site aflat în stadiul de working-in-progres trebuie să fie păstrat secret până la forma finală.

Păstrează crawlerele departe de paginile site-ului tău până este gata. Poți face acest lucru prin parolarea paginilor (staging site pasword) sau prin setarea no-index din fișierul Robot.txt.   

 

În momentul unui redesign, etapele care ne interesează în principal fac referire la ce adăugăm pe site. Astfel că ceea ce există pe site nu ar trebui să fie foarte afectat. Însă veți schimba cu siguranță conținutul. Așadar, există anumite reguli specifice atunci când facem redesign-ul. 

1. Redirecționarea link-urilor și plug-in-ul breadcrumbs

În momentul unui redesign link-urile paginilor ar trebui, cât de mult posibil, să rămână neschimbate. Însă dacă acest lucru pur și simplu nu este posibil, redirecționarea lor este alegerea ideală. 

Acest lucru se face conform unor pași specifici, prin procedura 301 redirect. 

ATENȚIE!

În cazul redirecționării prin 301 redirect, autoritatea link-ului este păstrată în proporție de 80 – 90%. 

Însă există o modalitate de a păstra autoritatea în proporție mai mare. Acest lucru presupune neschimbarea link-ului, dar folosirea breadcrumbs-urilor. Spre exemplu, acest lucru se folosește în cazul magazinelor online. Aici avem de uploadat lista de produse constant. Iar un plugin special pentru breadcrumbs-uri poate indexa fiecare produs cu detalii în baza aceluiași link vechi, la care adaugă un cod de index separat.  

Acest pluging poartă numele de Breadcrumb NavXT (pt. WordPress) sau Advance Breadcrumbs Prestashop (pt. un magazin online pe platforma prestashop).  

Breadcrumbs-urile păstrează autoritatea linkului părinte și acorda link-ului nou un nou cod, care nu afectează din punct de vedere optimizare SEO. Acest lucru se întâmplă și în cazul subdomeniilor. Acestea nu-și pierd autoritatea, deoarece păstrează din autoritatea domeniului părinte, pe care au fost create. 

 


Care sunt PRINCIPALII FACTORI SEO de care trebuie să ținem cont în 2017?

CLICK AICI!


 

2. Auditul SEO și eliminarea linkurilor marcate ca fiind bad-links

În cazul unui redesign este necesar să se realizeze un audit SEO și înainte și după, pentru a determina principalele link-uri, pentru a vedea câte și care sunt link-urile do-follow și pentru a elimina link-urile stricate de pe site. Un SEO rank puternic și o poziționare curată nu va veni niciodată din mai multe link-uri, ci din puține, dar curate. 

Link-urile care duc pe pagini cu erori sau link-urile inexistente (pagini 404) aduc mai multe pierderi site-ului. Analizați site-ul în urma unui redesign și identificați paginile care au avut de suferit modificări, pentru a corecta link-urile (prin redirecționare, nu prin redenumire) sau pentru a elimina paginile de acest tip. 

3. Păstrarea atributului ALT TAG la imagini

Un factor extrem de important în păstrarea autorității îl reprezintă atributul ALT TAG de pe imaginile site-ului. Când optimizați imaginile (un lucru recomandat în cazul unui redesign) acestea pot suferi modificări. Ideal este ca acest atribut să fie păstrat pe fiecare imagine intact, deoarece el a căpătat autoritatea pe site-ul vechi, datorită asocierii cu vechiul cuvânt cheie.

În acest punct, mai intervine deja un factor extrem de important în ecuație.

4. Păstrarea cuvântului cheie 

În momentul schimbării unei pagini, dacă schimbăm și textul, implicit cuvântul cheie reprezentativ, este aproape imposibil să păstrăm autoritatea acelei pagini. Crawlerele au completat profilul paginii și lista de link-uri cu privire la cuvintele cheie în timp. Iar acum, după un redesign, dacă textul va fi complet schimbat, roboțeii vor descoperi elemente absolut noi pe pagină. 

Chiar dacă link-ul va rămâne la fel, pagina va fi percepută ca un conținut nou pe site, iar autoritatea paginii va suferi. Va rămâne identică autoritatea domeniului general, însă autoritatea paginii va avea de suferi. Ea va fi păstrată cu greu, deoarece cuvintele cheie pe care era indexată pagina nu mai există sau sunt înlocuite cu altele noi.

5. Adăugarea și ștergerea unor pagini din meniul principal

Adăugarea unor pagini se va face de cele mai multe ori printr-un procedeu simplu. Dacă dorim introducerea unor servicii noi, spre exemplu, putem apela la LANDING PAGE-URI specifice. Acestea pot fi setate pe subdomenii, așa încât să capete autoritate din autoritatea link-ului de domeniu părinte. 

Dacă se dorește eliminarea unor pagini din meniu, aici apare o problemă. Spre exemplu, eliminarea paginii trebuie să țină clar cont de numărul de link-uri care duc către ea, autoritatea lor și relevanța paginii în autoritatea totală a domeniului. O pagină eliminată din meniu poate dărâma întreaga structură SEO și poate face ca un SEO rank pozitiv să devină în cel mai scurt timp negativ. 

Căutați să păstrați identice paginile principale din structura site-ului, iar pe cele noi să le legați automat la domeniu, prin subdomenii (pt. pagini specifice cu caracter de sine stătător) sau prin redirecționări 301 (în cazul unor update-uri ale paginilor vechi).

 


Cum arată un Langind Page optimizat și pregătit pentru a vinde?

CLICK AICI!


Alte reguli generale pentru păstrarea unui rank SEO pozitiv

  • Aveți grijă la conținutul duplicat. A păstra conținutul nu înseamnă a-l indexa de două ori. Tocmai de aceea, site-ul în lucru nu trebuie indexat, pentru a nu fi perceput ca părinte (varianta standard) a site-ului, înainte ca varianta finală să fie lansată. De asemenea, aveți grijă la conținutul noilor pagini. Nici cuvintele cheie noi folosite nu ar trebui să interfereze cu schema veche de cuvinte cheie de pe site. 
  • Dacă schimbați codul sursă al site-ului, nu uitați să eliminați scripturile Flash pentru indexare. Acestea sunt percepute ca fiind plug-in-uri vechi, iar Google le blochează de cele mai multe ori, făcând conținutul Flash neindexabil.  
  • Aveți grijă la fenomenul „Thin Content” și utilizarea imaginilor. Site-urile cu imagini mari și cu paragrafe de text minuscule, foarte dispersate, tind să se poziționeze mai jos în rank-uri. Folosiți text pe noile pagini create și asociați textului cuvinte cheie relevante. 
  • Păstrați tag-urile (deși Google nu le mai percepe ca fiind un factor SEO important, ele ajută la poziționarea și indexarea site-ului sub forma unei structuri bine delimitate, pe categorii). Piramida unui site se face și în funcție de pagini și de link-uri, fiecare cu autoritatea lui, însă și în funcție de categoriile bifate pentru fiecare pagină în parte. Aceste categorii sunt de cele mai multe ori stipulate prin tag-uri. 

 

 

Dacă țineți cont de toate aceste sfaturi și cel mai important, dacă lucrați având ca sprijin permanent Google Analitycs, site-ul vostru nou va fi un real succes. Iar dacă aveți nevoie de sfaturi SEO și de mai multe recomandări în acest domeniu, puteți să ne contactați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *