Cum ne dăm seama că site-ul nostru a fost penalizat de Google? - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 17 iunie, 2017
7 min timp de citire

Cum ne dăm seama că site-ul nostru a fost penalizat de Google?

Odată ce ți-ai lansat afacerea în mediul online, un site penalizat de Google nu e tocmai ce ți-ai dori de la afacerea ta. Însă acest lucru se poate întâmpla. De fapt, se întâmplă deja destul de des. De exemplu, la lansarea algoritmului Panda (cunoscut pentru penalizarea site-urilor construite pe baza unui conținut sărăcăcios), peste 12% din site-urile globale au fost penalizate de Google.

Iar Panda este doar unul dintre sutele de algoritmi Google. Așadar, ar fi foarte indicat, în calitate de administrator web sau posesor de site, să știi care sunt factorii ce influențează penalizările. Trebuie să știi și cum vei fi penalizat și, mai ales, cum să scapi de penalizare. Exact asta o să-ți relatăm în rândurile ce urmează.

Pentru ce penalizează Google în general?  

Este bine cunoscut faptul că Google este în căutarea conținutului nou și relevant pentru consumator, de fiecare dată. Astfel, cele mai cunoscute penalizări (cel puțin raportat la volum) sunt cele pentru conținut. Google alege să nu bage în seamă site-ul tău, dacă acesta are un conținut slab calitativ, neprietenos din punct de vedere optimizare SEO. De asemenea, este evident că va penaliza site-urile cu un procent semnificativ de conținut duplicat. 

Google nu vrea să vadă că tu știi să copiezi frazele de prezentare a serviciilor de pe site-ul concurenței. Google vrea să vadă că muncești pe site-ul tău pentru a prezenta într-un mod cât mai edificator serviciile către clienții tăi. 

Știm cât de importante sunt în SEO link-urile externe. Acestea aduc autoritate site-ului. Și Google știe acest lucru. Tocmai de aceea, când rețeaua de link-uri nu este naturală, te vei trezi cu un site penalizat de Google. Pentru acest lucru a fost inventat Penguin. El este algoritmul care detectează link-urile „șubrede” din site-ul tău.

Spre exemplu, link-urile care duc spre pagini moarte, link-urile care duc spre adrese redirecționate, unde 301Redirect nu s-a efectuat corect. Însă mai poate penaliza și link-uri sănătoase, dacă are impresia că au fost obținute forțat. Spre exemplu dacă site-ul tău are 20 de link-uri pe un cuvânt cheie de la același site, pe aceeași pagină. 

Care sunt penalizările Google?

Ei bine, nu putem vorbi chiar despre niște penalizări în sine. Însă modalitățile prin care alege Google să te pedepsească pentru greșelile SEO făcute sunt destul de eficiente (și foarte dăunătoare și dureroase pentru afacerea ta). 

Google alege de cele mai multe ori să-ți micșoreze traficul. Te va face practic invizibil pentru unii consumatori. Acest lucru este extrem de important pentru afacerea ta. Nu ai vrea să ai un site pe care nu-l vizitează nimeni, nu-i așa? Atunci ar trebui să respecți regulile impuse de Google. 

O altă penalizare mai poate fi lipsa indexării. Google nu-și va mai trimite crawlerele web pe site-ul tău, așa încât paginile tale nu vor mai apărea pe motorul de căutare, când consumatorii vor căuta cuvintele cheie reprezentative pentru tine. Consecința acestui fapt este mai mult decât vizibilă. Nu vei mai fi găsit de clienții tăi. 

Penalizări manuale vs. penalizări algoritmice. Penalizările Panda și Penguin despre care am discutat sunt penalizări algoritmice. Însă te mai poți trezi cu surpriza unui site penalizat de Google și în alt mod. Google poate să realizeze un raport de SEO manual, prin intermediul unui angajat. Acesta va stabili dacă rețeaua de link-uri ce duce spre site-ul tău este curată. Iar dacă nu, va acorda o penalizare, ce-ți va apărea în Google Search Console. Tu va trebui să respecți toate acele sfaturi oferite de Google (le găsești notate în justificarea penalizării) pentru a putea cere o reconsiderare mai apoi. Google se va uita din nou pe site-ul tău și va vedea dacă merită să înlăture penalizarea sau nu.

Cum ne dăm seama când avem de-a face cu un site penalizat de Google? 

Există mai multe metode: 

  • căutarea manuală

Vom intra pe Google și în căsuța de căutare (nu în bara de adrese) vom tasta expresia: „www.numele-siteului.ro„. Dacă Google returnează rezultate cu site-ul, înseamnă că totul este în regulă. Dacă nu veți găsi niciun rezultat, Google v-a scos site-ul de pe lista de index.

Însă e posibil să nu vă fi penalizat tot site-ul. Poate aveți penalizarea doar pe o anumită pagină. Toate rezultatele care apar în urma unei astfel de căutări, sunt rezultatele din index. Dacă o pagină nu este afișată, dar noi am optimizat-o cu siguranță, înseamnă că ea a fost penalizată. Va trebui să rezolvăm toate problemele în legătură cu acea pagină, pentru ca ea să fie indexată din nou. 

  • analiza traficului din Google Analitycs

Această analiză nu ne va specifica clar dacă o penalizare poate fi cauza lipsei de trafic. Însă în situația în care o anumită pagină sau întreg site-ul nostru are o cădere enormă de trafic, clar Google a penalizat acea pagină sau întreg site-ul. 

Puteți analiza ultimele 3 luni și vedeți tendințele, iar dacă traficul s-a menținut constant, iar acum are o cădere inimaginabilă, clar discutăm de o problemă. Aceasta poate fi o penalizare Google. 

  • atenție la pop-up-urile din Google Search Console

După cum discutam, un site penalizat de Google va fi anunțat, prin intermediul Google Search Console. Dacă veți fi atenți, veți vedea că primiți notificări despre penalizare și despre cum puteți să o evitați. Google a început să trimită astfel de notificări din 2012. 

  • în căutările Google homepage-ul nu mai apare pe poziția 1, ci după alte pagini ale site-ului tău

Dacă o să cauți pe Google site-ul tău (cu adresa specifică – cum am menționat mai sus) și Google îți returnează rezultate, dar homepage-ul este mai jos decât alte pagini ale site-ului, e posibil să avem de-a face cu un site penalizat de Google. 

Aceasta poate fi o situație concretă cel puțin în cazul site-urilor cu vechime și cu autoritate mare. În cazul celor aflate la început, Google poate fi doar precaut în a arăta un site care nu are încă autoritate. 

  • pierderea poziției pe cuvintele cheie relevante și pierderea autorității domeniului sau a paginilor

Dacă Google hotărăște să nu te mai afișeze atât de sus pe un cuvânt cheie pe care te-ai optimizat, se poate discuta despre o penalizare. Acest fapt nu este unul necesar, însă ar fi bine să verifici. Iar dacă autoritatea de domeniu și de pagină scade brusc, este la fel de posibil ca site-ul tău să fi fost penalizat. 

 

Toate acestea sunt doar câteva modalități de identificare. Ele nu vor reda întotdeauna cu exactitate dacă site-ul tău a fost penalizat sau nu. Însă te pot ajuta să-ți pui anumite semne de întrebare și să găsești problema, pentru a putea fi rezolvată în timp util. 

Dacă ai nevoie de ajutor în identificarea unor astfel de probleme sau în rezolvarea lor, poți apela oricând la noi. Contactează-ne

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project