Cum găsești nișa potrivită pentru magazinul tău online - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 15 octombrie, 2016
5 min timp de citire

Cum găsești nișa potrivită pentru magazinul tău online

Așa cum te-ai obișnuit, în jungla online, concurența este un termen pe care îl întâlnești zilnic, atât în teorie, însă mai ales în practică.

Zeci de site-uri de prezentare, bloguri și magazine online iau naștere zilnic, iar tu trebuie să faci cumva să te diferențiezi de acestea prin elemente distinctive.

Bineînțeles că un element important prin care poți face diferența este produsul sau serviciul pe care îl oferi. Astăzi ne-am gândit să-ți aducem la cunoștință câteva idei prin care poți să-ți alegi nișa potrivită de produse, atunci când gestionezi o afacere online, când ai un magazin online.

Formula succesului în afaceri (se aplică general, nu doar online)

Noi considerăm că vei obține automat succesul unei afaceri dacă iei în calcul înainte de a deschide afacerea minim 4 factori de o importanță crucială.

  • Investește în ceea ce îți place. Fructifică-ți pasiunile!
  • Investește în ceva ce se caută pe piață la momentul lansării afacerii tale
  • Ai grijă la concurența de pe acea nișă. Analizează beneficiile oferite de concurenți și poziționează-ți produsul diferit.
  • Investește doar în lucruri pentru care ai resurse / cunoștințe / experiență.

 

Succesul afacerii tale va fi întotdeauna combinația optimă a acestor patru elemente. Trebuie să fii atent, în așa fel încât fiecare să existe într-un dozaj perfect, iar în acest caz succesul reprezintă doar o perioadă de timp (mai mică sau mai mare, în funcție de cum aplici formula).

      Având deja în cap această formulă, poți pleca pe calea cercetării pentru a vedea cum găsești produsul perfect pentru a intra pe piață.

Cum găsești nișa potrivită pentru afacera ta?

Deja ai acces la 5 lucruri ideale de la care poți porni în căutarea nișei pentru viitorul tău magazin online: formula succesului unei afaceri și conștientizarea importanței etapei de research.

            În ziua de azi, cercetarea este un proces cu mult mai ușor de întreprins decât în alte timpuri. Acum ai la dispoziție puterea motoarelor de căutare, ai la dispoziție nenumărate resurse online sub formă de pdf-uri, ebook-uri gratuite, seminarii online și bloguri de specialitate.

Noi am descoperit o metodă extrem de simplă de a cerceta care este produsul ce ți se potrivește pentru o afacere online?

Ai platformele Amazon și eBay. Acestea sunt cele mai mari magazine online existente la momentul actual pe piață. Așadar, ele reprezintă cea mai cuprinzătoare bază de date cu produse și, în același timp, o minunată bază de date și un punct de plecare în analiza concurenței.

PASUL 1 – Identifică-ți pasiunea!

Pornind de la formula enunțată mai sus, navigând pe aceste platforme, te poți uita după produse care să îți placă, pe care să le regăsești în aria ta de pasiuni, produse prin intermediul cărora ai putea să produci un plus valoare pentru clienții tăi. Ce-ți place? Cu ce ai putea să te joci pentru a ieși ceva cu adevărat de calitate?

PASUL 2 – Testează plauzibilitatea unei investiții!

Vezi volumul de vânzări pentru acel produs, eventual navighează pe câteva site-uri de comparare de preț. Aici vei putea vedea cât de vândut este produsul ce-ți place, vei vedea dacă există piață pentru acel produs.

 Pentru acest pas poți utiliza cu succes și serviciile puse la dispoziție de Google: Google Trends. Vei afla ce se caută în online la momentul actual și cât de vizibil poți fi pentru clienții tăi cu un anumit produs.

PASUL 3 – Analizează piața!

Google-ul este biblia ta în acest sens. Caută toate magazinele care vând produsul pe baza căruia dorești să-ți lansezi tu magazinul online. Folosește-te de cuvintele cheie pentru a găsi cât mai mulți concurenți și analizează-le atent strategiile de prețuri, promoțiile, modul de comunicare etc.

Aceasta este etapa cea mai grea și de multe ori ea durează cel mai mult. Însă, de asemenea, este etapa cheie în tot procesul. Fără respectarea acestui pas s-ar putea ca afacerea ta să fie moartă chiar înainte de a fi lansată.

PASUL 4 – Calculează rentabilitatea afacerii tale!

În primul rând, vezi cât te costă o lansare a magazinului online cu produsele pe care le-ai descoperit pe placul tău. Apoi interesează-te ce presupune afacerea pe care vrei să o lansezi. Ai costuri de producție? Ai distribuitori? Cum vei proceda cu plata produselor? O să găsești în scurt timp o listă impresionantă de astfel de întrebări.

Ele sunt făcute pentru a te aduce mai aproape de răspunsul pe care îl cauți tu de fapt. Vrei să afli dacă resursele financiare, expertiza și cunoștințele în domeniu te pot ajuta să te descurci cu noua afacere. Aici cel mai indicat ar fi să apelezi la un specialist.

Respectând acești pași și adunând lângă tine colaboratori de încredere și oameni care să dorească realizarea acelorași țeluri ca și tine, succesul afacerii tale va fi absolut garantat.

Echipa Baboon este alături de tine și așteaptă cu nerăbdare prima poveste de succes despre afacerea ta. Nu uita că te putem ajuta noi cu realizarea unui magazin online profesionist.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project