Cum atragi clienți noi prin SEO Local
Ai o afacere cu locație fizică? Poate un magazin, o cafenea, un showroom sau un centru medical? Atunci, cu siguranță ai nevoie să atragi clienți noi din online. Iar SEO Local vine exact cu acest scop: să crească vizibilitatea, brand awareness-ul și, mai ales, traficul în locația ta.
46% dintre toate căutările pe Google sunt căutări care implică locația.
Local Pack. Este afacerea ta acolo?
Dacă afacerea ta nu este optimizată pentru căutarea locală, poți rata clienți care sunt pregătiți să cumpere sau să acceseze de un serviciu din zona ta. Iată unde ai vrea să te afli la orice căutare de tip „x NEAR ME” sau „y CLUJ”.
În plus, algoritmii Google au ajuns atât de avansați, încât la anumite căutări nici nu e nevoie să tastezi formule care implică o locație. Google îți va afișa direct rezultate cu locații fizice atunci când e posibil și în apropierea ta se află afaceri locale. Încearcă să cauți chiar acum „brutărie” și vezi ce se întâmplă.
Acest spațiu din pagina de căutare Google se numește Local Pack. Iar ierarhia este stabilită după mai multe criterii. Odată ce siteul tău este optimizat SEO, îți rămâne să te ocupi de aspectele care privesc specific SEO Local, printre care profilul de Google Business Profile, crearea de conținut local și alte aspecte despre care vom discuta mai jos.
În acest articol am cuprins cele mai comune practici pe care să te asiguri că le bifezi pentru SEO Local. Iar marele avantaj? Ele nu implică niciun cost financiar. Pont, nu?
Optimizare Google Business Profile (GBP)
Cunoscut și ca Google My Business, GBP este un profil de listare al afacerilor în pagina de căutare Google. Toate businessurile ar trebui să aibă un astfel de profil, cu datele de contact, orarul, fotografii și clipuri video.
Ce ai nevoie să bifezi aici:
- actualizarea datelor de contact și orarului de funcționare;
- actualizarea a serviciilor, listei de produse sau a meniului;
- specificații ale afacerii tale (dacă oferă Wi-Fi, dacă primește programări, dacă e pet-friendly etc.);
- fotografii și clipuri video cu locația, atât din interior, cât și din exterior;
- fotografii și clipuri cu serviciile sau produsele;
- solicitarea de recenzii și răspunsuri la fiecare dintre ele.
Recenziile – Solicită-le și răspunde la ele
98% dintre utilizatori citesc un review online înainte de a contacta un business.
Da, oamenii scriu și citesc recenzii. Iar recenziile ar trebui să fie cel mai puternic instrument de promovare al oricărui business.
Construiește-ți o strategie de solicitare a recenziilor din partea clienților tăi. Fie soliciți pe loc, fie le oferi un produs/ un mic serviciu gratuit, fie o campanie de „angajatul cu cele mai bune recenzii din partea clienților primește un cadou din partea companiei”, care să fie motivant pentru toate părțile.
Tip: creează un cod QR care să ducă direct spre profilul tău de GBP, unde clientul poate scrie recenzia după o simplă scanare. Postează și printează acest QR în toate locurile accesibile pentru clienți.
Răspunde tuturor recenziilor
Relația ta cu clientul nu se încheie la începerea sau finalizarea serviciului/ achiziției de produse. Ci mult înainte și după. Comunică cu utilizatorii și consolidează relația pe care o ai cu ei.
- Răspunde rapid și cuprinzător întrebărilor clienților din online.
- Răspunde și mulțumește recenziilor primite.
- Răspunde chiar și recenziilor negative.
Nu îi putem mulțumi pe toți, oricât ne-am strădui. Dar uneori stă în puterea noastră să trasformăm o experiență negativă într-una pozitivă. Și în plus, le vei arăta și altor potențiali clienți, în felul acesta, că îți dorești să le rezolvi problemele și să vii cu soluții potrivite. Crede-mă, nimic nu e mai valoros în relația cu clientul, dincolo de un serviciu bun și o comunicare apropiată.
Adaugă locația fizică a businessului tău pe website (NAP)
Obține menționări NAP în online. NAP vine de la name, adress, phone number. Practic, îți dorești să apară atât pe siteul tău, cât și în alte locații online aceste date ale afacerii tale.
Locuri în care să te asiguri că le ai și că ele sunt link-uibile:
- Footer-ul websiteului tău;
- Pagina de contact a website-ului tău;
- Platforme de recenzii (ex. Tripadvisor);
- În profilele Social Media ale afacerii tale;
- Alte portaluri locale care pot recomanda business-ul tău.
Crează conținut local
1. Realizează un research de cuvinte-cheie locale
Un astfel de research te va ajuta să găsești descoperi felul în care caută potențialii tăi clienți după servicii sau produse locale. Încearcă să cuprinzi aceste cuvinte cheie în strategia ta .
Pentru început, eu propun să pornești de la o listă scurtă, de 5-6 cuvinte-cheie cu volum de trafic (nr. de căutări) lunar mare. Încearcă să crești cu ele pe pozițiile Google. Poți verifica asta în instrumentul gratuit de la Google Ads: Google Keyword Planner, la Search Volume, sau să descoperi noi keywords la secțiunea de Discover.
Tip: Folosește autocomplete-ul de la Google. Te poate ajuta să găsești cuvinte-cheie long tail valoroase pentru SEO Local.
2. Scrie articole pe blog
Nimeni nu cunoaște mai bine domeniul tău de activitate ca tine. Scrie despre asta. Creează articole de blog specifice, cu subiecte locale, pentru cei aflați în zona ta. Oameni interesați să citească vor exista mereu.
De exemplu, subiectele de articol pot suna astfel:
- Clujenii pot degusta macarons autentice în noua cofetărie din Piața Unirii
- Beneficiile vânzării telefonului pe loc în magazinul Used Products din Arad
- În Oradea, poți descoperi în detaliu procesele din Laboratorul Farmaceutic Roua
Dar tu poți merge cât de specific dorești.
3. Creează conținut de interes local pe Social Media
Da, conținutul local pe Social Media poate să „prindă” atunci când invită la interacțiune. Încearcă să-i captezi pe clienții tăi cu conținut personal, cu detalii interesante ale businessului tău și cu elemente locale unice, la care știi că ei țin. Exploatează mai multe formate de postare și prelungește experiența live cu cea online. Nu există o rețetă de succes, dar există piste bune pentru fiecare afacere. Iar tu trebuie să le găsești pe ale tale.
Promovarea online e un task continuu
Chiar și pentru cei din offline. Descoperă punctul în care te afli cu promovarea businessului tău și găsește oportunitățile potrivite. SEO e un tărâm complex, uneori întunecat, alteori mai puțin luminat. Însă te pot ajuta să îl parcurgem împreună pentru aduce vizibilitate pe Google pentru afacerea ta.
Lasă un răspuns