Crearea unui site profesionist: 10 modalități în care NU ți-ai dori să arate site-ul tău - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 24 martie, 2017
7 min timp de citire

Crearea unui site profesionist: 10 modalități în care NU ți-ai dori să arate site-ul tău

Atunci când discutăm despre crearea unui site web, trebuie să avem o viziune destul de clară în mine, în calitate de client, dar și în calitate de web designer. Trebuie să știi exact ce-ți dorești, pentru a ajunge să deții site-ul perfect. Tu, în calitate de client, trebuie să oferi liniile de ghidaj în ceea ce presupune crearea site-ului. Noi, ca programatori și web designeri, ne asigurăm că respectăm acele directive. 

Per total, fiecare dintre noi știm cum ar trebui să arate site-ul la final. Se întâmplă însă destul de des ca imaginile pe care le avem la nivel mental să nu se potrivească. E posibil ca tu să dorești ceva, iar în urma comunicării noi să înțelegem altceva. De asemenea, din experiența noastră e posibil ca anumite idei să fie optime, iar tu să nu le poți percepe ca fiind benefice din lipsa experienței. 

De aceea ne este mai ușor să-ți arătăm cum NU ar trebui să arate site-ul tău. Astăzi îți prezentăm 10 exemple grafice ale unor pagini de site, care nu au ce căuta online. Nu vrei să-ți construiești un asemenea site, dacă dorești să ai o afacere de succes în mediul online. 

Iată 10 dintre cele mai nefericite exemple de web design

Cu toții știm acele site-uri cu layout grafic vechi și care par teribil de prost realizate. Iată un exemplu: 

https://www.baboon.ro/poze/2017/03/best-real-estate-websites.gif

Cu siguranță nu vrei ca un vizitator de-al tău să ajungă pe așa pagină când dă click pe site-ul tău. În primele 2 secunde nici nu vei înțelege despre ce este vorba pe site. Acea culoare roșie pur și simplu îți fură privirea, dar nu în sensul în care ți-ai dori.

Un asemenea meniu este aproape neobservabil pe pagină. Și nici formularea CTA nu a fost tocmai cea mai fericită. 

 

Un alt exemplu de site pe care n-ai dori să îl întâlnești este AICI

Motivul pentru care un site nu ar trebui să arate așa este simplu. Pur și simplu este indescifrabil. Pe lână faptul că acea culoare de fundal nu arată estetic deloc, elementele sunt absolut aleator aranjate. Site-ul arată foarte deranjant vizual. Iar textul reprezintă pur și simplu cea mai proastă combinație de fonturi pe care o putea alege un web designer.

Dacă veți încerca să găsiți meniul acestui site, înseamnă că deja sunteți curajoși. Ne îndoim că cineva se va gândi măcar să rămână pe site-ul acesta pentru mai mult de câtea secunde.

Momentul când dorești să comunici liber, deschis și… alegi schema grafică greșită 

Site-ul prezentat în cele ce urmează este promițător de simpatic *(dacă privim doar bebelușul din header)

Vezi AICI

Există două mari probleme la acest design web. Prima ar fi că întreaga pagină nu arată ca un landing page, ci poate fi comparată mai degrabă cu un desen în paint a bebelușului din partea stângă. Sunteți de acord cu noi?

A doua problemă este partea de conținut. La modul de aranjare a textului, site-ul pare că nu spune nimic. Nu are început și sfârșit, iar delimitarea secțiunilor nici că putea să fie mai greșită. Nu există meniu, nu există butoane și nu există absolut nimic care să atragă atenția (cel puțin nu în mod pozitiv).  

 

Crearea unui site web reprezintă mai mult decât aranjarea unor elemente pe o pagină blank și prezentarea lor către public!

Pare că acesta este lucrul pe care nu l-au înțeles web designerii ce au optat pentru soluția următoare.

Vezi AICI poza

Simplitatea este într-adevăr o metodă notabilă de a te exprima și de a te poziționa elegant în mediul online. Însă simplitatea nu înseamnă nicidecum un aspect sărac al temei sau lipsa unor efecte care să atragă atenția și să-l ghideze pe vizitator.

Poți fi simplu și elegant în același timp în care site-ul tău se bucură de un layout interactiv. Totuși, se pare că nu toți suntem de acord cu acest lucru. Clienții ce au preluat acest site și cei ce l-au realizat, cu siguranță nu doreau acest lucru.

 

Nu ne înțelege greșit. Nu susținem nici aglomerarea cu elemente a site-ului sau crearea unui site care să inducă în eroare prin dispunerea secțiunilor într-un mod gândit greșit.

Iată exemplul perfect pentru această extremă, care, de asemenea, nu este benefică pentru imaginea ta din mediul online.

https://www.baboon.ro/poze/2017/03/unnamed.jpg

 

Există chiar și site-uri moderne, care au căzut în capcana extrem de fină a ergonomiei site-ului. Iată un exemplu concret. În cadrul următorului site web, imaginea de ansamblu pare acceptabilă (departe de a fi profesionistă însă), dar în mediul online detaliile contează, nu doar imaginea de ansamblu.

Partea dreaptă a paginii, în colțul de sus, reprezintă o așezare extrem de nefericită a conținutului (butoanele de social media + datele de contact). Toate acestea combinate cu LOGO-ul excesiv de mare, aduc site-ul într-o situație puțin convenabilă afacerii tale.

Vezi AICI poza

De asemenea, nici background-ul negru nu a fost tocmai alegerea cea mai înțeleaptă în cazul acestui site.

Poziționarea CTA-ului – elementul cheie în crearea unui site web care să vândă!  

Ce părere aveți de următoarea pagină? Care este elementul care strică întreaga imagine a site-ului și care poate avea consecințe grave și în ceea ce presupune funcționarea normală a site-ului?

https://www.baboon.ro/poze/2017/03/i-42a1b5696bc9dacf1ed1c1eff4370f56-scott-brown-grab.jpg

Pentru a ne lămuri, este necesar să întrebăm: Ce logică are butonul de TWITTER în locul LOGO-ului și ce caută butonul de acțiune în dreapta sus, unde, în mod normal, ar fi putut fi așezat primul element în discuție?

Până aflăm răspunsul, site-ul în cauză va rămâne în topul nostru pentru cele 10 modalități în care NU ar trebui să arate un site web.

Pentru utilizator ar fi fost mult mai ușor ca acel buton evidențiat să apară centrat. Primul loc în care ne uităm pe o pagină în momentul în care intrăm este centrul paginii.  În loc de formularul de SUBMIT ar fi trebuit să apară acel CTA, iar în locul CTA-ului trebuia să-și facă loc butonul de TWITTER, a cărui poziție ar fi fost înlocuită de LOGO.

Voi ce părere aveți?

Iar pentru ultimele 3 poziții, v-am pregătit ceva cu adevărat special: Iată cele mai inexplicabile metode grafice de creare a unui site web întâlnite de către noi:

Vezi AICI poza

Vezi AICI poza

Vezi AICI poza

Pur și simplu, ultimele 3 poziții, le lăsăm la latitudinea dumneavoastră spre a le interpreta.

Pentru și mai multe astfel de topuri amuzante, pentru informații utile și pentru sfaturi profesioniste de web design, urmăriți blogul nostru, iar pentru servicii de calitate în ceeea ce privește crearea unui site web profesionist, contactați-ne!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project