Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
creare de conținut evergreen in strategia seo
Scris pe 24 noiembrie, 2024
6 min timp de citire

Conținutul evergreen: Secretul traficului care nu se oprește niciodată (da, chiar niciodată)

Nu trebuie să muncești 24/7 pentru fiecare vizitată organică pe siteul tău. De asta există conținutul evergreen. Pe scurt, acest tip de conținut e ca vinul bun – devine mai valoros odată cu trecerea timpului. Dar să vedem cum stă treaba cu conținutul evegreen și cum te poate ajuta el să-ți transformi siteul într-un magnet de vizitatori relevanți.

Ce este conținutul evergreen și de ce ar trebui să-ți pese?

Imaginează-ți un copac (adică un conifer) care își păstrează frunzele verzi tot anul (da, de aici vine numele). Acum aplică ideea asta în lumea conținutului: articolele evergreen sunt acele bucăți de conținut, de informații, care rămân relevante și utile pentru cititori mult timp după ce le-ai publicat. Nu se ofilesc, nu devin „expirate” și continuă să-ți aducă trafic chiar și după luni sau ani.

Acest tip de conținut face parte din categoria de informații care nu se modifică sau demodează pentru produsul sau serviciul tău.

Hai să vedem câteva exemple de conținut evergreen

  • Ce este conținutul evergreen” – probabil cu această întrebare în cap ai ajung chiar la articolul meu
  • Cum se prepară o ciorbă de burtă ca la carte” sau „Ce vin se potrivește pentru deserturile pe bază de brânză” – sunt subiecte evergreen pe care le poate aborda un restaurant
  • Ce tip de covor se potrivește în sufrageria ta, în funcție de mobilier” sau „Cum să-ți organizezi dulapul” – ar fi subiecte evergreen potrivite pentru un magazin de decorațiuni pentru casă

Pe de altă parte, un articol precum „Tendințe design interior 2024” nu e evergreen. Pentru că, în 2025, nu mai interesează pe nimeni care au fost tendințele într-un an trecut.

De ce ai nevoie de conținut evergreen? (Chiar ai nevoie)

Aduce trafic organic constant, cu un efort singular

Conținutul evergreen este prietenul care îți face treaba în timp ce tu dormi. Publici un articol bun azi, îl optimizezi bine SEO, iar peste un an încă îți aduce vizitatori. Privește-o ca pe o investiție pe termen lung, dar fără riscuri sau implicarea unor resurse costisitoare.

Te face relevant în domeniul tău

Vrei să fii văzut ca un expert în domeniul tău? Creează conținut care răspunde la întrebări și rezolvă problemele potențialilor tăi clienți. Dacă oamenii găsesc valoare în ce scrii, vor începe să aibă încredere în tine. În plus, mereu le spun clienților mei, dacă nu vorbesc ei despre domeniul lor, cine să o facă?

E parte esențială pentru succesul strategiei tale SEO

Google iubește conținutul care răspunde clar la întrebările oamenilor. Dacă articolul tău evergreen e bine optimizat, gândit pentru cititori și oferă informații de calitate, e ca și cum ai urca pe o scară rulantă spre primele poziții din căutări. (Aproximativ, e vorba de o scară lungă totuși.) Dar știi ce înseamnă fiecare nouă poziție câștigată? Trafic organic crescut, fără să plătești  reclame.

Cum creezi conținut evergreen care chiar funcționează

Bun. Acum că știi de ce ai nevoie de el, hai să vorbim despre cum îl creăm. Nu e chiar alchimie, dar există câteva reguli:

Research: găsește subiectele potrivite

Totul începe cu întrebarea: „Ce vrea să știe audiența mea?”. Caută întrebările frecvente pe care oamenii le față de produsele/ serviciile afacerii tale. Dacă ai un magazin online de produse eco sau sustenabile, articolele de tip „Cum să alegi faci alegeri sustenabile pentru igiena personală” sunt aur pur.

Cum afli ce caută lumea?
Google Keyword Planner – să vezi ce caută oamenii.
Google Trends – unde poți verifica cum a evoluat acel subiect ca tendință de căutare
AnswerThePublic – să descoperi întrebări populare, dar funcționează mai bine internațional
Social media și forumuri – verifică ce probleme discută oamenii în domeniul tău, solicită întrebările pe care clienții tăi le au și descoperă care sunt cele mai frecvente

Scrie simplu, dar bine (cu gândul la clienții și viitoriităi clienți)

Fii sincer: nimeni nu are răbdare să citească o teză de licență despre un subiect. Conținutul evergreen trebuie să fie clar și la obiect.
Scrie structurat, pe capitole și liste (ca articolul ăsta), astfel încât citiorii să poată parcuge rapid conținutul.
Scrie simplu: tu ești expertul care explică un subiect pentru cineva care nu cunoaște domeniul. Nu îi explici colegului tău de birou, ci unui client care are nevoie de o soluție.

Exemplu:
Un articol despre „Cum să plantezi roșii cherry acasă” ar trebui să includă pași practici, precum:
Alegerea semințelor/ soiului.
Pregătirea solului.
Găsirea locului potrivit care să întrunească condițiile necesare.
Îngrijirea corectă.

Ultimul pas pentru conținutul tău evergreen este optimizarea SEO

SEO – această alchimie care îți aduce articolele pe pagina de rezultate Google este ultimul pas pe care trebuie să-l facem.

Câteva sfaturi rapide:

  • Folosește cuvinte-cheie care au un volum de căutare mare
  • Scrie titluri și subtitluri relevante: Nu doar că ajută la SEO, dar fac textul mai ușor de citit (doar gândește-te cum citești și tu articolele în zig-zag uneori).
  • Creează o meta descriere captivantă: un rezumat persuasiv.

Revizuiește și actualizează

Conținutul evergreen nu înseamnă totuși „scrie-l și uită-l”. Din când în când, verifică-l și actualizează-l. Dacă ai un ghid despre „Cele mai bune aplicații pentru productivitate”, scris din 2020, adaugă aplicații noi în 2024. Sau poți revizui dacă nu a scăzut cumva volumul de căutare al cuvântului-cheie utilizat și poți folosi o variație mai oportună.

Cum știi că conținutul tău evergreen dă rezultate?

Când ai investit timp și efort în articole, vrei să știi dacă au impact, nu? Folosește instrumente precum Google Analytics pentru a urmări:
Traficul organic – câți oameni ajung pe site-ul tău fără să dai bani pe reclame
Durata pe pagină – oamenii chiar citesc sau doar intră și pleacă imediat? Veridică bounce rate-ul.
Clasamentul în căutări – dacă ești pe prima pagină Google, ai făcut o treabă bună

Concluzia este că ar trebui să te apuci să scrii conținut evergreen chiar acum

Nu trebuie să fii expert SEO pentru a începe, dar trebuie să fii dispus să creezi conținut valoros, bine structurat și relevant pentru publicul tău. Conținutul evergreen trebuie să fie parte din strategia ta de conținut pe termen lung.

Realizează o listă de subiecte pentru domeniul tău și hai să le discutăm împreună!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project