Conținut duplicat – mit sau realitate? - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 22 februarie, 2017
5 min timp de citire

Conținut duplicat – mit sau realitate?

Discuțiile despre conținut duplicat și penalizările pe care le atrage acesta sunt deja la modă în online. Specialiștii susțin că orice tentativă de conținut duplicat se pedepsește. Google poate identifica foarte ușor aceste situații și poate identifica cine copiază sursa, astfel încât să poată penaliza site-ul ce a duplicat. 

Tu ce crezi? Toată această discuție are un fundament serios sau toată treaba este un mit?

Astăzi aducem în scenă câteva dintre părerile împărțite în această direcție. Așadar, să vedem:

Conținut duplicat – mit sau realitate? 

Faptul că motoarele de căutare (implicit Google) doresc conținut orginial este știut destul de bine. Acest lucru este destul de logic. Și noi, ca utilizatori, dorim să citim lucruri interesante și utile online, nu să repetăm aceleași fraze la nesfârșit. 

Din acest punct de vedere ar exista o anumită logică și un argument destul de plauzibil pentru penalizarea conținutului duplicat. Regula este așadar să avem conținut original! 

Totuși, în momentul redactării unui articol, toți avem surse de inspirație. Nu poți crea ceva nou la nesfârșit, deoarece procesul de cercetare și investițiile în această direcție vor fi istovitoare. Poți însă să preiei un subiect, o anumită tendință și poți îmbunătăți. Poți ajuta la dezvoltarea unui subiect de fiecare dată când ai o idee. 

Ce înseamnă a dezvolta? Copiezi „step-by-step” un articol? În niciun caz! 

Trebuie să adaugi, să plusezi, să aduci plus valoare de fiecare dată când scrii despre un subiect, chiar dacă ceea ce ai adăugat este simpla ta opinie. Trebuie, de asemenea, să modifici stilul de comunicare, să modifici structura și, cât de mult se poate, să nu copiezi cuvinte și expresii din conținutul original. 

Ce înseamnă acest lucru? Practic, înseamnă să rescrii acel articol prin propria viziune, folosindu-te de propriile idei și de vocabularul personal. 

Acesta nu va fi niciodată considerat conținut duplicat, iar tu vei putea liniștit să folosești surse diverse pentru a-ți crea conținut. 

Conținut citat 

Totuși, dacă dorești să preiei o frază și ești convins că nu dorești să o modifici, dorești să scoți în evidență valoarea ce i-a impus-o autorul inițial, cum faci acest lucru? 

Preia conținutul, însă afișează și sursa. În această situație este cel mai corect lucru pe care-l poți face. Acest lucru nu este pentru a arăta Google-ului că ai fost onest și ai folosit bibliografia, însă așa este etic să procedezi. 

Dacă folosești un singur citat într-o pagină, un citat într-un articol, Google nu va considera în niciun caz că este vorba despre conținut duplicat și îți va indexa fără probleme articolul ca fiind unul original, deoarece în proporție de peste 90% l-ai scris tu și ai ales doar un citat luat / desprins din altă parte.

Conținut copiat integral

Dacă voi copia întreg articolul de pe un site și-l voi posta pe site-ul meu, cum mă penalizează Google? 

Este simplu! Să ne aducem aminte regula. Google dorește conținut original! Așadar, atunci când îl întâlnește, este normal să-l și promoveze, să-l incurajeze. Acest lucru se întâmplă prin indexarea rapidă și prin poziționarea superioară în căutări. 

Dacă tu vei copia tot acest conținut și-l vei afișa pe site-ul tău, Google va observa că este exact același conținut și va decide să nu-l mai afișeze încă odată, cu siguranță. Astfel, pagina ta nu va mai fi indexată, iar această secțiune de conținut va fi invizibilă pentru cei ce caută conținut pe Google. 

Concluzie – Penalizează Google conținutul duplicat sau nu? 

Nu îi poți spune tocmai penalizare, însă da, este un dezavantaj pentru tine. Google practic promovează conținutul original, indexându-l și arătându-l mai sus, iar pe cel copiat decide să nu-l mai afișeze și a doua oară. Nu ești penalizat tu, ci este ajutat cel ce a fost original. 

Astfel, tu nu vei avea ocazia să atingi niciodată pagina 1 de pe Google, în timp ce concurentul tău, cel care a scris un articol original, inspirat poate din alte articole, însă modificat prin propria lui viziune, se bucură de o poziție extrem de bună în căutări. 

Dacă scrii articole inspirate din alte surse și dacă copiezi un citat sau două și le afișezi sursa, acest lucru nu va trebui să te îngrijoreze. Însă, dacă site-ul tău este în totalitate copiat, nu vei avea nicio șansă să apari pe Google.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project