Cele mai întâlnite greșeli pe care le fac magazinele online în promovarea prin Social Media - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 12 august, 2017
6 min timp de citire

Cele mai întâlnite greșeli pe care le fac magazinele online în promovarea prin Social Media

Un simplu website profesional nu mai este de ajuns pentru prezența online a unei afaceri în ziua de azi. Din ce în ce mai mulți utilizatori își petrec timpul pe rețelele Social Media, acolo unde înpart păreri, vorbesc cu cei dragi și încep să acorde atenție chiar și brandurilor preferate. 

Peste 7 milioane de români au la ora actuală un cont pe Facebook. Aceștia petrec în medie 5,5 ore pe zi pe rețeaua de socializare.

Un profil pe rețelele principale din Social Media este astfel un instrument extrem de important în promovarea online. Cât mai multe branduri încep să realizeze acest lucru. Însă nu toate acționează ca atare odată ce au realizat importanța rețelelor sociale în planul lor de marketing. 


Pentru mai multe detalii despre ce înseamnă o campanie de promovare online profesionistă, citiți acest articol!


Unele entități activează online și comunică cu publicul lor țintă și prin intermediul Social Media, însă o fac total greșit. Tocmai de aceea, astăzi ne-am hotărât să exemplificăm cele mai des întâlnite erori pe care le fac magazinele online în promovarea prin Social Media. 

5 greșeli pe care le fac magazinele online în promovare pe Social Media

Majoritatea greșelilor pleacă încă de la conținut, atunci când discutăm despre Social Media. În cazul magazinelor online, cea mai des întâlnită greșeală este reprezentată de pozele neprofesioniste. În mediul online este incredibil de importantă calitatea unei poze. 

După cum bine știm, o poză atrage atenția de 9 ori mai mult decât un text. Iar pozele sunt principalele atuuri în cazul magazinelor online. O poză de produs profesionistă poate scoate cu ușurință în evidență avantajele produsului. Iar un cont de Instagram poate construi cu ușurință o comunitate în jurul unui brand axat pe promovare vizuală. 

Așadar, una dintre principalele greșeli în cazul promovării magazinelor online pe Social Media este folosirea inadecvată a pozelor de produs.

 


 

O altă greșeală extrem de des întâlnită este setarea greșită a audienței preferate (mai ales în cazul paginilor de Facebook). Această audiență definește publicul țintă. Care sunt persoanele care vor avea acces la postările tale? Cine te va vedea în mediul online? 

Pe Facebook, această setare se poate face în următorul fel: Pe pagina de brand (pagină de companie) se intră la secțiunea Setări (dreapta sus), după care se dă click pe secțiunea Audiența preferată pentru pagină.

Aici se completează fiecare parametru în funcție de publicul țintă a afacerii. Lipsa acestei setări de pe pagină pur și simplu risipește mesajele brandului pe un public total irelevant. Afacerea va fi vizibilă tuturor, fără o targetare anume în funcție de vârstă, sex, interese și comportament online. 

 


 

Altă greșeală de ordin tehnic pe care o fac majoritatea brandurilor e-commerce în online este setarea paginii ca format standard în loc de setarea cu modul de e-commerce.

O pagină de companie pe Facebook se poate seta în mai multe feluri, referitor la secțiunile specifice ale paginii. Acest lucru se poate realiza de la secțiunea Setări – Editează pagina. 

Pe această secțiune găsiți filele paginii. În cazul unei pagini standard vor fi disponibile următoarele file: 

 

 

Pe o pagină cu modul e-commerce va fi disponibilă și fila MAGAZIN. Iar aceasta este una dintre cele mai importante funcții pe care le oferă Facebook pentru e-commerce. Aici puteți introduce produse (cu preț și scurtă descriere) și ele pot fi evidențiate pe pagina de Facebook, asemeni fotografiilor și postărilor. 

Este o secțiune ce iese extrem de mult în evidență și dacă este poziționată central (chiar după secțiunea acasă sau despre) ea poate crește rata de conversie într-un mod radical. Practic vizitatorul paginii de Facebook a brandului tău va fi direct expus produselor. Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a-ți prezenta produsele noi sau promoțiile. 

 


 

O altă greșeală enormă este lipsa postărilor cu buton în cazul magazinelor online. Power Editor-ul Facebook oferă o ocazie de a crea postări speciale, cu text, link, poză și BUTON. Iar acel buton poate fi un CTA de genul: Cumpără, Află mai mult, Obține oferta pe care tu să-l poți redirecționa cu link către produsul pe care vrei să-l vinzi sau către magazinul online general. 

Setarea unei astfel de postări durează mai puțin de 5 minute, însă sporește rata de click-uri cu peste 10 – 30%, conform specialiștilor. Astfel, din 100 de oameni care văd postarea ta, între 10 și 30 vor intra pe magazinul tău. Aceștia pot deveni clienții tăi cu doar un click.

Iată cum arată o astfel de postare:

 

 


 

O ultimă greșeală la care vom face referire este una dintre cele mai importante. Aceasta se regăsește însă destul de des în mediul online. Foarte multe magazine online se promovează pe Social Media prin intermediul reclamelor plătite *(Facebook Ads, Instagram Ads). Însă în cazul campaniilor nu setează Codul de urmărire a conversiilor (Pixel Code). Nesetarea codului Pixel este una dintre cele mai grave greșeli din online marketing. 

Acest lucru va însemna că Facebook-ul sau orice alt canal ales de voi pentru promovare nu va putea urmări conversiile și nu va putea optimiza campania. Așadar, veți plăti un buget de promovare, dar nu veți ști niciodată câte persoane au cumpărat produse de la voi în urma campaniei, ce produse s-au cumpărat și cât a costat un client nou adus prin intermediul Social Media. 

Codul Pixel urmărește toate acțiunile unui vizitator pe site. Așadar, veți ști câți oameni au intrat, ce au făcut pe site și pe ce anume și-au concentrat atenția. Iar toate aceste date vor ajuta campania să se optimizeze, iar pe voi vă vor ajuta să testați mai multe variante de campanie și să comparați rezultatele. Veți alege în final doar campaniile care sunt eficiente, cu un cost minim și beneficii maxime. 

 


Pentru ajutor în ceea ce privește setarea corectă a Codului Pixel și pentru setarea unor campanii de promovare eficientă în Social Media, contactați-ne!


 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project