Cele mai cunoscute comunități online și impactul acestora în mediul business

Despre impactul internetului și despre ratele de penetrare a acestuia am tot discutat de-a lungul timpului. Nu este cazul să insistăm asupra efectelor acestui fapt. Știm că în anul 2016, spre exemplu, rata de penetrare a internetului a depășit 50% la nivel național. Ceea ce este însă cu adevărat interesant este modul în care interacționează toți userii conectați la internet. 

De obiecei, în afara userilor de internet ce comunică în mediul online în mod individual, găsim pe internet și anumite comunități online. Despre aceste comunități discutăm astăzi. Ce sunt acestea și care este impactul lor, urmează să descoperim în cele ce urmează. 

Cum se creează aceste comunități online și ce impact au ele în viețile noastre de zi cu zi? 

Știm că din cei peste 11 milioane de utilizatori ai internetului, în România, peste 8 milioane sunt posesori ai unui cont de Facebook. Ce fac românii pe Facebook și cum interacționează aceștia între ei este foarte clar.

  • Unii folosesc Facebook-ul ca mijloc de comunicare cu cei plecați în străinătate
  • Alții folosesc Facebook-ul ca oglindă personală, postând pe timeline tot felul de poze personale și dându-și check-in în locurile vizitate
  • Unii folosesc Facebook-ul pe postul de canal de informare
  • Alții se relaxează, urmărind pe Facebook cele mai noi trenduri în materie de filme, muzică, jocuri sau alte interese

Însă există utilizatori care mai fac și alte lucruri pe Facebook. Iar aceste lucruri influențează cu adevărat mediul online și întreaga piață de business. 

Există utilizatori care aderă la comunități online.

Fie că este vorba de comunități online ale unor persoane publice, fie că este vorba de branduri cu adevărat importante, utilizatorii formează adevărate fun-group-uri în jurul acestor entități.

În lumea showbizz-ului este extrem de des întâlnit termenul de fun-group. Acesta se materializează de cele mai multe ori într-o pagină de Facebook sau într-un grup creat prin intermediul unui canal de comunicare. Acest grup reunește pe platformă toți fanii vedetei în discuție (care deține contul). Acesta este un exemplu foarte bun de comunitate online.

O adevărată comunitate online (românească la origine), dar cu adresabilitate internațională este astăzi cea mai populară pagină de Facebook din România. Este vorba de pagina de brand a cântăreței Inna. Această comunitate online reunește nici mai mult nici mai puțin de 11.946.503 de fani, fiind, conform socialbakers.com, cea mai vizionată pagină de Facebook a României, la momentul actual.

Canalele You Tube – unele dintre cele mai îndrăgite comunități online din ultimul timp

Tot în țară la noi putem observa un exemplu incredibil de putere a comunității online. Un canal de YouTube cu un trecut controversat, dar care a reușit, tocmai prin vitalitatea și loialitatea fanilor să renască. 

Codrin Bradea, a cunoscut de-a lungul timpului succesul unui canal cu peste 500.000 de abonați. După aceea a fost penalizat de YouTube și canalul i-a fost închis, însă în doar 3 ani și-a pus pe picioare un al doilea canal cu 712.661 de abonați. 

Iată așadar ce înseamnă puterea unei comunități, chiar dacă aceasta nu reprezintă un brand, ci o persoană fizică. De asemenea, cel mai popular canal de YouTube din România nu este reprezentat de către un brand. Este vorba tot despre o persoană. 

Vorbim aici de canalul lui Mikey Hash, singurul canal de You Tube din România care a depășit pragul de 1 milion de abonați (1.191.357).

Cum convertesc aceste comunități online și care este impactul lor în mediul real?

Avem nenumărate exemple în acest sens, însă cele mai puternice exemple sunt cazurile de CSR. Există grupuri de Facebook care într-un timp record au strâns sume incredibile de bani pentru anumite cazuri. Spre exemplu, în cazul unei persoane suferinde de o afecțiune oculară, Facebook-ul a făcut minuni acum 4 ani. 

Mama fetiței a deschis un grup de Facebook unde informa urmăritorii că fetița ei are nevoie de o operație urgentă, foarte costisitoare. În mai puțin de o săptămână de la pornirea grupului, comunitatea a dat dovadă de eficiență, iar conturile bifau deja peste 18.000 RON și 3500 euro adunați

Văzând puterea comunității online, s-a lasat și un site dedicat cauzei în care se scoteau obiecte la licitație pentru a putea rotunji sumele din donații. La doar o zi diferență, sumele ajunseseră la peste 24.000 RON și 3800 de euro.

Iată așadar puterea de conversie a unui asemenea grup: peste 7500 de euro într-o săptămână! 

 

Cum se pune problema la nivel comercial?

Nici atunci când discutăm de giganți comerciali nu stau diferite lucrurile. Puterea comunității este incredibilă. La câteva calcule simple, raportate la nivelul vânzărilor Amazon pe un an, aflăm următoarele: 

  • Amazon vinde în medie de 1.700 euro pe minut
  • Acest brand este susținut de o comunitate online de peste 27 de milioane de utilizatori (doar prin intermediul Facebook-ului)

De asemenea, cea mai vizibilă comunitate online la nivel internațional se bucură de numere impresionante de conturi ce susțin fan page-ul brandului. Aceasta este reprezentată de pagina Facebook care prezintă aplicația Facebook for every Phone.

Iată statisticile pentru primele 3 comunități online ale momentului:

 

Pentru mai multe detalii cu privire la puterea unor platforme online sau puterea unor comunități, priviți această pagină care vă oferă informații în timp real cu privire la statisticile din domeniu: Internet live stats.

De asemenea, puteți descoperi informații importante de aici. Vedeți cum se vor manifesta comunitățile pe viitor, conform specialiștilor.  

Articole Similare

0 raspunsuri

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *