Ce se afla sub capota unui site de succes?

Site de succes

Atunci când dorești să îți lansezi afacerea în online și te-ai hotărât asupra modului în care dorești să arate site-ul tău, trebuie să iei în calcul mai multe variabile care pot determina creșterea foarte ușoară a afacerii tale sau eșecul încă de la început.

De aceea este bine să apelezi la anumiți specialiști care  să știe cum arată un site profesionist și ce conține acesta „sub capotă“. Astăzi ne-am gândit să îți spunem ce credem noi că va conține un site de succes.

Cum arată un site de succes?

În primul rând, site-ul reprezintă o platformă prin intermediul căreia tu dorești să informezi vizitatorul cu privire la anumite aspecte, așa încât conținutul site-ului este un element cheie.

Acesta trebuie să fie realizat de către un profesionist, să fie perfect adaptabil nișei tale de dezvoltare și să fie un amalgam de elemente textuale, grafice și interactive, pentru ca site-ul tău să aibă cu adevărat succes.

Pozele sunt cu 98% mai eficiente decât textul, conform unor studii, iar video-urile sunt de până la 9 ori mai eficiente decât o poză.

Așadar, conținutul trebuie să fie o combinație optimă între cele trei elemente.

De asemenea, site-ul este o platformă cu un foarte mare aspect vizual. Când intră un vizitator pe el va vedea elementele grafice în prima instanță. Pentru a avea succes pe acest palier este nevoie să folosești o temă user friendly, o temă simplistă și elegantă, care să denote finețe și care să se comporte profesional, să fie adaptabilă pe fiecare dispozitiv.

De asemenea, este foarte important modul în care selectezi pozele de pe pagini. O poză de pe landing page, de exemplu, va trebui să exprime exact mesajul principal al site-ului sau va trebui să prezinte exact produsul cu care are de-a face vizitatorul.

Ce conține un site de succes?

Cu toate acestea, un website nu reprezintă doar o platformă vizuală care are ca scop informarea vizitatorilor prin text. Această platformă trebuie construită și programată să îndeplinească anumite funcții.

Construirea unei platforme implică în primul rând customizarea unei teme, aplicând anumite plug-in-uri care să crească performanța și să nu încarce tema și eliminând plug-in-urile cu bug-uri, care îngreunează încărcarea și care nu au utilitate.

Plug-in-uri (module)

Un bun exemplu de plug-in ce vine gata instalat pe platforma de WordPress și este folositor poate fi Akismet-ul. Acesta este un plug-in care validează comentariile și apără blogul tău de spam. Un exemplu de plug-in nefolositor este plug-in-ul de prezentare WordPress, Hello Dolly. Acesta nu folosește la nimic, ci doar ocupă spațiu. La fel de nefolositor și deranjant (deoarece intervine și în panoul de administrare) este WP-Marketplace, în cazul unui site de prezentare sau a unui blog. În cazul unui magazin online acesta începe să capete funcții folositoare.

Hărți XML

În afară de plug-in-uri, performanța site-ului se mai poate obține prin elementele de optimizare. De exemplu, pentru a te asigura că site-ul tău este indexat mai rapid de către motoarele de căutare, ai nevoie de hărți XML a paginilor. Aceste hărți structurează site-ul în funcție de anumiți parametri și în funcție de relevanța conținutului, ajutând roboțeii să indexeze conținutul în ordinea importanței.

Fișierul Robots.txt

La fel de multă atenție va trebui să oferi și fișierului robots.txt în cadrul procesului de construire a site-ului, deoarece acesta va conduce roboții Google către conținutul ce vrei să fie indexat și va feri de ei conținutul ce nu-l dorești indexat.

Optimizarea Pozelor

Tot la nivel de optimizare se situează și optimizarea pozelor, care va fi de un real folos în ceea ce privește viteza de încărcare și spațiul ocupat de site pe server. Poți folosi un minunat progrămel pentru a optimiza pozele, precum: Smush-it.

Cum asiguri succesul site-ului tău?

Chiar dacă vei aplica toate acestea însă nu va fi niciodată suficient să ai un site de succes dacă nimeni nu știe de existența lui.

Promovarea este un element important în această ecuație. Promovarea site-ului tău este esențială. Poți folosi pentru acest proces canalele de Social Media, strategii de Email Marketing, servicii de SEO și multe alte modalități.

După ce vei avea un site performant și îl vei promova bazându-te pe performanță și pe eficiența strategiilor de promovare, abia apoi te vei putea bucura, în timp, de rezultate vizibile în ceea ce privește succesul afacerii tale în jungla online.   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *