Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 26 martie, 2018
4 min timp de citire

Ce magazine online străine preferă românii și care sunt drepturile celor care achiziționează marfă de peste graniță?

Atunci când discutăm despre magazine online străine avem de-a face cu o listă extrem de scurtă în ceea ce privește preferințele românilor. Aceștia aleg cu grijă magazinele de pe care achiziționează. Iar un studiu de caz iSense Solutions relevă și motivul pentru care există reticențe în ceea ce privește cumpărarea mărfurilor din străinătate.

Care sunt magazinele de pe care cumpără românii?

În proporție de peste 59% dintre tinerii cu vârste sub 35 de ani au făcut cumpărături în ultimul an, de pe cel puțin un site din străinătate. Cu toate acestea, lista site-urilor preferate de români este extrem de restrânsă, iar majoritatea nu au comandat mai mult de odată.

Magazinul preferat al românilor este Amazon, fără nicio discuție. 88% dintre români au auzit de Amazon. Întrebați despre acest retailer, cumpărătorii au răspuns că „Amazon este cel mai de încredere vânzător”. Foarte mulți dintre ei au mizat pe acest lucru datorită review-urilor și datorită raiting-urilor reale ale userilor.

E-Bay este următoarea alegere. 84% dintre români au auzit de acest magazin online. Popularitatea este, așadar, criteriul principal care însoțește alegerea aceasta. Alibaba și AliExpress împart 53%, respectiv 51%. Toate acestea sunt însă clasamente de notorietate. Clasamentul vânzărilor este unul total diferit.

Pe AliExpress s-au cumpărat cele mai multe obiecte. Aproximativ 21% din comenzile românilor s-au îndreptat către AliExpress. Întrebați de ce au procedat așa, consumatorii au replicat simplu: prețul este principalul factor ce a determinat vânzarea. AliExpress este unul dintre cele mai ieftine magazine online din lume.

Doar 15% dintre români au cumpărat de pe E-Bay și 14% de pe Amazon. 

În același timp, Alibaba este în coada topului, cu doar 4% dintre comenzi.

De ce există reticență atunci când ne referim la magazine online străine în rândul românilor?

Când discutăm despre aceste magazine online străine românii percep în primul rând distanța fizică față de produsul achiziționat. Aceasta există și dacă achiziționăm din România, însă, în subconștientul românului, dacă e din țară, produsul nu prea se poate rătăci. Însă din afară, trebuie să treacă peste atâtea țări pentru a ajunge.

Există de multe ori produse care sunt oprite în vamă sau ajung la oficiul poștal vamal, iar acest lucru poate crea un disconfort atunci când utilizatorul a bifat că vrea livrarea la domiciliu.

O altă chestiune ce determină renunțarea la comenzi este timpul de livrare. Acesta poate ajunge chiar și la 60 de zile. În plus, cel puțin pe magazinele din China, calitatea produselor este îndoielnică. Există atâtea teste filmate ale produselor (disponibile pe YouTube) care demonstrează că produsele sunt absolut deplorabile.

 

Ce drepturi au cumpărătorii care apelează la magazine online străine?

Drepturile cumpărătorilor pot să difere de la un magazin la altul. Însă 2 lucruri sunt certe, apărând în condițiile fiecărui comerciant din străinătate. Dacă produsul nu va ajunge la destinație, cumpărătorul va fi despăgubit cu suma achitată pe acel produs.

Dacă produsul nu coincide cu descrierea sau cu pozele, acesta poate fi returnat, iar banii se vor reîntoarce (în procent de 100% sau nu) la consumator. 

Există magazine care suportă chiar și taxa de transport atunci când produsele sunt returnate. Full Refund se face de exemplu pe magazinul Wish.

 

„Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 546 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România”.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project