Ce este un Favicon și cum îl poți folosi în Web pentru a crea o imagine pozitivă?
Când adaugi site-uri la favorite (bookmarks), rareori îți mai amintești numele paginii după ce trece o vreme. Când te duci să cauți pagina însă, vezi un simbol în dreapta linkului salvat, recunoști simbolul și îți dai seama că este site-ul pe care tocmai voiai să intri.
Acest simbol micuț și drăgălaș este Faviconul site-ului. Este un element grafic mic, dar are un impact semnificativ în recunoașterea mărcii.
Ce este un favicon?
Un favicon este un mic simbol care apare în dreapta numelui unui pagini al unui site sau a unui titlu tag.
Aceste simboluri pot apărea în mai multe locuri, precum în:
– Fila de browser
– Bara de instrumente
– Lista de Favorite
– Lista de destinații recent vizitate
– Bara de căutare
– Căutări mobile
Acest mic simbol este o componentă esențială a interfeței site-ului tău. Ea permite utilizatorilor să păstreze în minte un simbol unic, diferențiator pentru brandul tău. În acest mod, este mai ușor ca ei să se familiarizeze cu brandul.
Majoritatea companiilor folosesc o imagine simplă, precum logo-ul lor ca favicon. Sau chiar o parte din logo, dacă acesta este mai complex. Unele folosesc inițiale ca Favicon. Indiferent ce anume folosești, Faviconul este un element pe care nu dorești să-l lași deoparte. Bineînțeles, văzut în bara de căutare el va părea inexistent, nu îi vei da atenție, atunci când ai tot site-ul în față.
Dar exemplul cu accesarea folderului de favorite este cel mai bun răspuns pentru întrebarea „De ce am nevoie de un Favicon?”. Când trebuie să identifici un brand doar după acest element, ei bine… treburile se schimbă.
Faviconul trebuie să fie simplu, memorabil și ușor de văzut. Asta va asigura site-ului tău un loc în mintea consumatorului. Dacă vrei să știi și secretele de design din spatele acestui simbol, ai face bine să știi că cel mai important lucru este ca Faviconul tău să aibă un format de 48 x 48px sau 144 x 144px.
Cum să creezi un Favicon
Simplu: nu-ți bate capul cu asta, pentru că de aceea ai designeri. Serviciile de graphic design de la Baboon sunt răspunsul cel mai potrivit pentru această întrebare.
Totuși, dacă te interesează neapărat cum poți realiza un astfel de element, iar spiritul de aventurier nu-ți dă pace, avem pentru tine câteva sfaturi.
1.Folosește spațiul în mod conștiincios
Când creezi un favicon, trebui să iei în considerare spațiul liber pe care îl lași, încât faviconul să fie clar văzut, să nu fie prea “înghesuit”, dar nici gol.
- Nu te complica
Unicul obiectiv al faviconului este ca simbolul să consolideze brand-ul tău și să ajute audiența ta să găsească site-ul tău mai ușor.
- Definește brand-ul tău
Fii sigur că faviconul tău reflectă brandul pe care îl reprezintă, audiența ta se folosește de faviconul tău pentru a găsi compania ta (site-ul) în lista de favorite sau în celelalte locații expuse la începutul articolului.
- Consultă un designer
După cum spunea, când nu ești sigur cum vrei să-ți faci faviconul, poți consulta un graphic designer, care îți va oferi un favicon unic, în formatul potrivit.
De ce ar trebui să creez un favicon pentru site-ul meu?
- Faviconurile consolidează recunoașterea unui brand: când folosești un favicon care reflectă compania ta, persoanele îl vor vedea, și se vor familiariza cu brandul tău.
- Faviconurile adaugă legitimitate site-ului tău: site-ul tău va părea complet cu un favicon.
- Faviconurile ajută audiența ta să localizeze pagina ta dacă o adaugă la favorite: faviconurile favorizează găsirea site-ului tău după ce oamenii îl adaugă la favorite. Oamenii nu prea își amintesc de numele brandurilor, dar recunosc compania ta prin favicon.
- Faviconurile ajută oamenii să găsească compania ta când au mai multe ferestre deschise: oamenii deseori au mai multe ferestre deschise în același timp, astfel încât acestea se comprimă și nu vor mai vedea numele elementelor ce sunt deschise în acele ferestre. În loc să stea să caute fereastra cu site-ul tău, o pot recunoaște foarte simplu prin favicon.
Foarte interesant articolul. Multumesc pentru informatie!