Ce este Deep Working-ul și cum ne ajută acesta să devenim mai eficienți?

Cu toții știm că este destul de greu să ne concentrăm atenția pe termen lung pe un subiect anume, să lucrăm în profunzime fără să fim distrași de un mesaj sau un email. Iar aceste distrageri sunt absolut inevitabile în lumea în care trăim, unde comunicarea este totul.

 

Deep Working este o tehnică de focusare, de a te concentra exclusiv, în profunzime, pe un anumit subiect – o tehnică ce înseamnă a asimila, a înțelege și a procesa o informație complexă precum programarea sau creare unui design sofisticat. fără a ne pierde nivelul de concentrare.

 

Astăzi o să discutăm despre această tehnică, despre cum ne ajută ea și mai ales, despre cum o aplicăm noi în echipa Baboon.

 

Ca în orice altă companie, există și la noi diverse task-uri, cu diverse grade de responsabilitate și un nivel specific de focusare de care avem nevoie pentru a le realiza. Unele acțiuni le putem face mai superficial, ele neimplicând un grad atât de ridicat de atenție. Altele task-uri sunt însă extrem de complexe, iar ele necesită răspundere și implicare extremă. Aici intervine modul de lucru Deep Working

 

Prin urmare, îți voi da câteva sfaturi pe care le poți aplica atunci când ai de realizat un asemenea task.

 

Cum procedăm noi?

 

În primul rând, echipa noastră e structurată pe diferite departamente, așa încât fiecare om își cunoaște în avans atribuțiile. Există departamentul de web, departamentul de mentenanță, departamentul de marketing și cel creativ. Fiecare om din aceste departamente are rolul lui bine definit. Asta ne ajută să ne focusăm în principal fiecare pe task-urile specifice.

 

Iar ca avantaj, fiecare departament beneficiază și de suport, existând o persoană desemnată în acest sens – pentru a asigura suport și pentru a mai prelua din sarcini, alături de colegul desemnat pe acel task, dacă activitatea devine prea complexă.

 

Cum funcționează Deep Working-ul în acest caz?

 

  1. Începe cu activitatea de proiectare a unui plan.

Fixează-ți obiective, spre exemplu stabilește că până la 10:00 vei termina un proiect.

Îndepărtează tot ce ți-ar putea distrage atenția precum telefonul, tableta sau alte device-uri. Stabilește prioritatea task-urilor și elimină alte subiecte irelevante momentan în activitatea ta.

 

Ai putea să marchezi în programul tău săptămânal unele intervale de ca fiind “ocupate”, în acest fel colegii tăi știind că vei fi indisponibil, iar oamenii de la suport putând prelua din task-urile mai puțin complexe, până când tu te eliberezi.

 

  1. Începe să formulezi întrebări utile pentru proiectul tău

 

Noi dezvoltăm fiecare proiect pe baza comunicării constante cu clientul. Adresăm un brief, un planificator de proiect, clientului, iar structura fiecărui proiect este implementată pe platforma de task management. Fiecare task are pătrățica lui și timpul lui alocat. În acest fel, putem obține în timp util informații de la client, pentru a rezolva task-urile.

 

Câteodată creierul nostru are nevoie de un stimul cognitiv înainte de a aborda direct problema respectivă, de asta ți-ar fi util să formulezi o listă cu întrebări precum:

  • Ce obiective încearcă clientul să realizeze?
  • Ce legătura are produsul/aplicația cu acele obiective?
  • Cum aș schimba designul vechi dacă l-aș putea prelua de la capăt?
  • Ce aș face dacă nu ar fi restricții ale sistemelor anterioare?

 

Aceste întrebări stimulează atât creativitatea cât și reflexia imaginației dincolo de limitele impuse de planificatorul de proiect.

 

  1. Ia-ți puțin timp pentru a-ți pune gândurile în ordine – folosește board-ul fizic din birou (în cazul nostru tabla care ne suportă zilnic toate gândurile și toate task-urile).

 

Profesioniștii au nevoie de timp pentru a procesa idei la proiectele complexe, dar au și nevoie de momente în care să-și lase mintea să se odihnească oarecum, si să umble ea singură în căutarea unor idei noi. Notează ideile pe board, iar apoi relaxează-te, lasă-te pe spate în scaun și meditează la ele. În acest fel nici nu vei uita de ele, nici nu îți vei umple capul cu idei excesiv, așa încât să nu mai știi pe ce mizezi și ce lași deoparte. Îți vei păstra mereu gândirea curată.

 

  1. Nu munci inutil la lucruri ce nu au prioritate.

Proiectarea este o etapă distinctă față de mentenanță. Nu îți aloca timpul setat pentru proiectarea designului unor taskuri de mentenanță. De aceea ai colegi în departamentul de mentenanță pentru a te ajuta.

 

Nu sta să te gândești tu care sunt cuvintele potrivite pentru acea secțiune. De aceea există departamentul creativ. Nu-ți irosi timpul pe traduceri și alte editări. Ai copywriter sau traducător pentru asta. Așa lucrăm noi. Și dacă eficiența și profesionalismul sunt valori de bază pentru tine, așa ar trebui să lucrezi și tu.

 

Urmărește task-urile de pe platformă, lucrează în timpii alocați și axează-te  mereu pe munca importantă, pe ceea ce ai tu de făcut.

 

  1. Deosebește task-urile superficiale de cele care necesită o abordare mai profundă.

Nu te vei ocupa tu și de web development pentru un blog – pentru a realiza interfața acelui blog și de schimbarea titlului unui articol de blog, pentru a se încadra pe noua interfață. Al doilea task îți va “mânca” o serie de minute importante, câteva minute în care ai putea face altceva în direcția de development.

 

Administrarea conținutului va cădea în sarcina back office assistant-ului. De aceea el are rolul lui bine definit, iar tu îl ai pe al tău.  Identifică ce anume reprezintă pentru tine muncă superficială și muncă din categoria Deep Working. De asemenea, planifică de la început cât timp dedici fiecărei categorii.

 

De ce funcționează atât de bine Deep Working-ul pentru echipa Baboon?

 

Deep Working-ul funcționează pentru că, în concluzie, totul se rezumă la reorganizarea muncii și la repartizarea eficientă a task-urilor. Iar dacă vei întâlni undeva o echipă de web design & development organizată și care știe să-și delege responsabilitățile, acel loc cu siguranță va fi biroul Baboon.

 

Nu, nu vei avea nevoie de mai mulți angajați în firma ta, pentru a implementa această tehnică. Vei avea nevoie doar de ideea magică a externalizării serviciilor de web către o echipă profesionistă care să abordeze proiectul tău prin prisma Deep Working-ului într-un mod mai profund, mai axat pe eficiență și rezultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *