Iti place sa dezvolți oameni? Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Iti place sa dezvolți oameni?
Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Scris pe 22 ianuarie, 2020
5 min timp de citire

Căutarea Vocală, noua tendință SEO – Cum să îți optimizezi site-ul pentru căutarea vocală?

Funcția de căutare vocală de la Goole este noua tendință SEO pentru 2020. Din ce în ce mai mulți oameni încep să caute vocal pe Google, fie din lipsa timpului, fie pentru că e mai confortabil.

 

Conform Google, încă din 2017, căutarea vocală arăta promițător pentru SEO, la acel moment existând peste 33 milioane de dispozitive care efectuau astfel de căutări pe Google.

 

Peste 20% dintre adolescenți folosesc această funcție când caută ceva pe Google, iar în cercurile de adulți tehnica a fost adoptată de aproximativ 15%. Acestea sunt numere destul de impresionante. Așadar, dacă atâția oameni caută deja vocal diverse lucruri pe Google, aceasta poate fi o oportunitate grozavă pentru ca site-ul tău să apară printre rezultate

 

Cum poți să îți optimizezi site-ul așa încât acesta să ajungă în primele 3 rezultate ale căutării?

 

Iată mai jos 4 strategii rapid de implementat, când vine vorba de optimizarea pentru căutările vocale.

 

  1. Conținut relevant

 

83% din rezultatele oferite de Google celor care caută prin tehnica Voice Search sunt fragmente din articole sau din conținutul paginilor unui site. Așadar, pentru a te asigura că ești prezent în rezultate, scrie mereu conținut relevant și nou pentru utilizatorii tăi.

Un blog te va ajuta constant să ajungi în rezultatele Google, atunci când utilizatorii caută informații relevante din nișa ta de activitate.

 

  1. Optimizarea pe fraze interogative

 

Căutările vocale conțin cuvinte conversaționale și sunt mai lungi decât căutările normale. Te-ai putea gândi că ar trebui să adopți o strategie în care să folosești cuvinte cheie compuse – long tail keywords, pentru a te adapta căutărilor, nu-i așa?

Ei bine, Neil Patel spune că acest lucru este o greșeală. Cuvintele cheie compuse sunt specifice și fac parte din căutările realizate pe motorul de căutare în scris. Însă, căutările vocale tind să fie mai mult axate pe întrebări.

Și atunci cum te optimizezi pentru acestea?

 

Uită-te pe cuvintele cheie pe care le caută în scris utilizatorii despre afacerea ta. Apoi gândește-te cum vorbesc ei despre afacerea ta. Ce întrebări ar putea folosi? Ba mai mult, cere feedback chiar de la clienții tăi. Roagă-i să-ți pună întrebări despre tine și produsele tale și vezi ce întrebare apare cel mai des pe lista lor.

Aceasta s-ar putea să fie o bună alegere pentru keyword-ul din căutarea vocală.

Poți să te ajuți pentru găsirea altor variante și de programe precum: Answer the Public. Un astfel de program îți va returna o listă de posibile întrebări, în funcție de cuvintele cheie care te interesează.

 

  1. Optimizarea locală

 

22% dintre căutările vocale sunt adresate local. Așadar, adresează-te local atunci când optimizezi pentru căutări vocale. Spre exemplu, o bună variantă de optimizare pentru restaurantul tău ar fi: „Ce restaurant este deschis acum?” Însă este această abordare potrivită pentru adresarea locală?

Nu ar fi mai bine să mergi pe următoarea frază? „Ce restaurant este deschis acum în zona X?” Aceasta considerăm noi că îți va aduce mai multe rezultate.

Ba mai mult, dacă ești în căutarea unei abordări mai simple, îți prezentăm niște statistici care te vor ajuta să-ți gândești mai bine conținutul.

 

Google a raportat o creștere de peste 130% în cazul căutărilor „near me”. Desigur, asta te va ajuta dacă ai conținut în engleză. O formulare de genul „opened restaurants near me” te-ar putea ajuta să convertești de minune.

Caută expresiile folosite în România în același context și optimizează-te după acestea.

50% dintre căutările locale se termină cu o vizită în locația cea mai apropiată. Așadar, ar trebui să iei în calcul serios această strategie.

 

  1. Poziționarea pe Google Maps

 

Utilizatorii vor rezultate rapide. 43% dintre ei doresc să sune direct, când caută ceva vocal. Așadar, un profil Google my Business cu număr de telefon vizibil te va duce la rezultate fenomenale. De asemenea, 38% dintre ei caută îndrumare spre locație. Așadar, poziționarea pe Google Maps este și ea extrem de importantă.

Îndeplinește condițiile acestor 4 strategii, dacă vrei ca afacerea ta să apară în căutările vocale ale utilizatorilor. Iar pentru a te asigura că nimic nu îți scapă, nu uita că majoritatea căutărilor vocale se fac de pe mobil.

 

Optimizează-ți site-ul pentru mobil. Un site mobile-friendly e primul lucru pe care trebui să-l iei în calcul.

Un răspuns la “Căutarea Vocală, noua tendință SEO – Cum să îți optimizezi site-ul pentru căutarea vocală?”

  1. Vladislav spune:

    Foarte interesant! Chiar am vorbit saptamana trecuta cu un prieten ce a fost la un event organizat de Google. Spuneau ca Google va face in curand tranzitia de la text search la voice search.
    Asa ca optimizarea vocala va fi vitala in viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project