#beastlist: Top 10 site-uri din aria turistică
Ne apropiem cu pași rapizi de 1 mai, iar o vacanță este bine meritată. Tocmai de aceea, în acest articol din seria #beastlist vă oferim câteva sugestii în această direcție. Mai exact, articolul nostru va trata 10 site-uri din aria turistică.
Urmăriți seria #beastlist pentru a afla părerile babuinilor!
10. Vacante.NET este unul dintre site-urile cele mai simple pe care le-am întâlnit în această nișă. De aceea, www.vacante.net ocupă locul 10 în acest top. Nu contestă nimeni experiența sau modul în care aceștia își desfășoară activitatea în turism, dar site-ul arată mult prea low-interesting pentru a atrage un consumator în direcția unei rezervări. Lipsa de conținut atractiv (multitudinea de poze aglomerate, fără text) displace, iar funcționalitățile strict rudimentare (doar câteva butoane de acțiune) dau dovadă de lipsă de interes și investiții.
9. Locul 9 este ocupat de TRAVELATOR – www.travelator.ro. Un site care imită parcă același format ca cel de pe locul 10. Tot secțiuni grafice fără niciun pic de content interesant, tot aceeași aglomerare de butoane de acțiune și imagini, parcă o copie fidelă. Singurele lucruri care a ridicat poziția site-ului pe 9 este partea dreaptă, care invită utilizatorii să interacționeze puțin cu site-ul.
8. Marele portal TURIST INFO (unul dintre cele mai sus clasate în funcție de trafic) ocupă locul 8. www.turistinfo.ro arată la prima vedere mai mult ca un site de anunțuri. Imită hărțile clasice de pe aceste site-uri. Funcționalitatea însă este diferită. Parallaxul și secțiunile grafice cresc un pic impresia finală, însă site-ul rămâne pe locul 8 datorită monotoniei care o reflectă. La prima impresie nu prea ai ce face pe acest site. Din experiență, site-urile turistice oferă mult mai multe opțiuni de filtrare a vacanțelor. Acestea oferă o grafică mult mai atractivă și o senzație mai plăcută la prima vedere.
Atunci când intri pe un site dorești să vizualizezi deja vacanța pe care urmează să o alegi
7. Eximtur pare a fi unul dintre site-urile care îți oferă această oportunitate. De aceea el ocupă locul 7. Un filtru de booking online, variante diverse de slider și poze cât mai atractive, dar și combinația de conținut plus funcționalitate dau un pic de viață acestui site. Totuși, prea colorat, prea plin de secțiuni (stânga, dreapta) care îl dezavantajează. De aceea ocupă doar locul 7.
6. Direct Booking ocupă locul 6. Nefiind atât de colorat, dar destul de aglomerat oricum, Direct Booking pune mult mai mult accent pe conținutul verbal (text) decât pe grafică. Faptul că nu este aglomerat cu poze care să distragă atenția este un plus. Faptul că aproape nu conține poze deloc este un minus însă, mai ales pentru o platformă de turism. Pozele conving cel mai bine în acest domeniu.
5. Aventurescu este un alt site identificat în această nișă care pune accent pe text. Însă, iată că în acest caz nu este lăsată baltă nici grafica. Poze, îmbinări între slidere animate și butoane de acțiune, concepute în așa fel încât site-ul să-și spună povestea, toate acestea aduc site-ul pe locul 5. Totuși, parcă un pic prea plictisitor pentru top, nu-i așa? Avem impresia că Aventurescu nu prea știe să se folosească de spațiul alb, lăsând mult prea mult spacing între elemente.
4. Locul 4 demonstrează acest lucru mai bine. Iată ce înseamnă un white-space utilizat mai inteligent. Vola ocupă locul 4, fiind primul dintre site-urile menționate care începe să arate cât de cât a site turistic. Asta prin format, prin modul în care prezintă produsele, dar și prin faptul că te lasă să vizualizezi o altă modalitate de prezentare a vacanțelor. Te face să visezi că ajungi acolo. Iar la acest lucru cel mai bun site este cel de pe locul 3. Privește care sunt site-urile din top!
Top 3 în nișa turistică – părerile babuinului
3. Pe trei am plasat site-ul agenției lider pe piață – ChristianTour. Nu doar din punct de vedere al notorietății sunt super tari cei de la ChristianTour. Site-ul este unul care te trimite direct în lumea vacanțelor. Însă și aici ai un pic senzația că te sufoci. Iar alinierea haotică ce se dorește a fi un plus prin spontaneitate, reprezintă de fapt un minus, pentru că site-ul se vede ca un ansamblu, niciodată ca un puzzle. Însă ca funcționalitate este cu adevărat un exemplu acest site.
2. Locul 2 este ocupat de un site mult mai axat pe aliniere. Paralela 45 este un site care surprinde prin design, dar lasă de dorit prin lipsa conținutului. Însă, multitudinea de secțiuni și modul în care acestea sunt aranjate aduce site-ul în top 3 la nivel de design și aparență.
1. Locul 1, din punctul nostru de vedere, ca fiind un site superb, echilibrat ca design și pondere de conținut, dar și extrem de ușor și plăcut de navigat este site-ul TUI. TUI Travel Center este cumva ceea ce ar trebui să fie orice site de agenție de turism. Un site simplu, care își atinge scopul. Poziționat cu un accent excelent pe funcționalitatea de booking, cu un design perfect, care atrage atenția și asupra vacanțelor, dar lasă loc și pentru un slider animat, pentru categorii de produse și pentru câteva cuvinte care te fac să crezi că textul nu este lăsat deoparte. Acesta este site-ul care ne-a convins. Haideți să mergem în vacanță!
Dar, mai întâi, o provocare pentru voi
Și babuinii au realizat un site turistic, iar provocarea noastră pentru voi ar fi următoarea: Plasați site-ul nostru în topul de mai sus. Ce părere aveți, ce loc ar trebui să ocupe acesta?
Site-ul realizat de noi este travel-brigade.com.
Așadar, ce notă îi dați acestuia, ce loc ar trebui să ocupe în top?
Lasă un răspuns