#beastlist: Top 10 site-uri din sfera auto
Seria #beastlist continuă. Articolul de azi poate reprezenta un omagiu pentru șoferi sau o simplă sursă de informare, atunci când vă doriți să achiziționați o mașină. De asemenea, din punctul nostru de vedere, poate reprezenta și un standard asupra a cum ar trebui (sau nu) să arate un website din domeniul auto.
Pentru acest lucru, astăzi babuinii au adunat 10 site-uri web din această sferă pentru a le prezenta și pentru a crea un top al celor mai frumoase site-uri din acest domeniu. Topul conține și recomandările noastre: 2 website-uri făcute de către echipa de babuini. Să începem, așadar!
Top 10 website-uri din domeniul auto
Acest site va demonta încă odată o teorie extrem de importantă în web design: traficul nu înseamnă neapărat calitate. Pe principiul „calitate nu cantitate” vă prezentăm site-ul de pe poziția 10. Este unul dintre cele mai prezente site-uri în statisticile cu privire la vizite. Însă este un site care lasă de dorit în ceea ce privește grafica.
10. Portalul auto 4tuning.ro este unul dintre cele mai cunoscute site-uri auto din România. Este cu siguranță cel mai vizitat, conform BRAT – cu peste 74.000 unici și peste 196.000 de afișări anual. Însă este un site care lasă de dorit în ceea ce privește grafica și aparența sa per ansamblu. Ce am observat prima dată este fundalul sumbru, simplist, trist, acel gri fără niciun pic de grație.
Este destul de complex ca site, fiind un adevărat portal. Are secțiune de știri, bazar, un forum și chiar și secțiune de magazin online. Funcționalitatea sa este cu adevărat un punct forte. Însă grafica este simplistă, lipsită de elemente atractive, de interactivitate. Iată site-ul aici.
9. Pe locul 9 putem plasa un alt site extrem de bine cunoscut, care arată însă destul de simplist. Este vorba de AUTOVIT. Autovit este un site standard de anunțuri auto. Folosește câteva filtre și destul de multe funcționalități. Însă cea mai importantă parte pe care o vede utilizatorul pare lăsată în vad. Aceasta este grafica.
8. Site-ul de pe locul 8 este Promotor. Promotor este un alt site asemănător cu 4tuning. Este un portal, mult mai complex însă de această dată. Însă, la fel ca și celelalte, observăm o grafică „prăfuită” – clasică, fără pic de luciu, fără efecte, fără a respecta noile tendințe (parallax, lucruri interactive, grafică iconică). Iată site-ul aici.
Să avansăm… Ce site-uri ocupă pozițiile 7, 6 și 5?
Pe locul 7. găsim site-ul AutoScout. Parcă o replică a lui Autovit, site-ul aduce totuși în plus o bandă (slide) care să rupă din monotonia anunțurilor. O grafică ceva mai apropiată de utilizator, un pic mai umană (atât prin principalul slider de sus – ales înțelept cu un chip uman), însă totuși „departe de adevăr”. Site-ul AutoScout este un site pe care nu ne îndoim că vei găsi mașini de calitate, dar care nu reprezintă un model de așa da.
Pe 6 am plasat clasicul CarZZ.ro. Cu un slider ceva mai modern, site-ul prezintă o încercare de abordare diferită a site-urilor de anunțuri. Însă, imediat ce coborâm sub slide, ne izbește realitatea. Aceleași oferte așezate la fel, cu mici detalii în stânga (reclame plătite), cu mici oferte evidențiate prin slider (partea de jos a paginii), site-ul arată la fel, aceeași monotonie ca și până acum.
Locul 5 este ocupat de Audi România. Iată cum ar trebui să apară online o afacere auto în anul 2018. Site-ul se găsește aici. O alură aparte, încă de la început. Slider atractiv, evidențierea mult mai eficientă a categoriilor, un font care atrage atenția, elemente așezate divers, site-ul începe să creeze o senzație de interes încă de la început.
Aruncați un ochi și pe site-ul BMW. Veți vedea o diferență crucială între cele 2. Veți hotărî singuri ce site vă place mai mult.
Locul 4 – în apropierea topului
Pe 4 am decis să plasăm site-ul Volkswagen din România. Un site cu „de toate” i-am putea spune. Are tot felul de secțiuni și o aranjare atât de diversă încât te poate ține în priză. Un meniu interesant în dreapta, secțiuni grafice și parcă mai multă lumină „naturală” pe site. O grafică mult mai prietenoasă, mai deschisă și un design mai modern. Asta face site-ul Volkswagen mai plăcut.
Și acum, topul 🙂
Locul 3 = un nume total românesc, DACIA. Ne place site-ul lor pentru că au o grafică foarte curată, iconi, slidere animate, multe secțiuni informative, care totuși nu creează o stare generală de monotonie. Site-ul se împarte atât de frumos pe secțiuni și utilizează atât de inteligent butoanele de acțiune, care au ieșit cu adevărat în atenția noastră pentru prima oară în acest top, încât i-am oferit locul mult cuvenit în top. Iată site-ul DACIA aici.
Și într-un final, realizările echipei noastre de babuini…
O să vă lăsăm vouă decizia de a le acorda ce loc doriți. Noi credem că ambele sunt demne de locul 1 și 2 în acest top, indiferent de ordine. Iată despre ce site-uri discutăm:
Puteți intra pe fiecare site și veți vedea și voi despre ce discutăm. Grafică de excepție, funcționalitate rapidă și simplă, într-un cuvânt: perfecțiune. Așa ar trebui să arate un website din nișa auto în 2018.
Informațiile sunt prezentate absolut surprinzător, cu o aparență strălucitoare, cu o așezare de excepție și fără a plictisi utilizatorul. Asta considerăm noi că face dintr-un site unul demn de topul #beastlist. Voi ce părere aveți?
Interesant, multumesc pentru informatie.