#beastlist Top 10 site-uri de prezentare corporate
Designul corporate a fost la foarte mare căutare în anul 2017. Iar această tendință nu pare că va dispărea prea curând, asta deoarece site-urile corporate au un design aparte. Caracterizate de seriozitate, profesionalism și modernism, aceste site-uri au un design curat, bine organizat și extrem de atractiv.
Așadar, luând în calcul acest trend, ne-am gândit să continuăm seria #beastlist: Recomandările babuinului și să îți arătăm 10 dintre cele mai nereușite / reușite site-uri corporate pe care le-am identificat noi online. Primul articol din seria #beastlist ți-a arătat un top 10 al magazinelor online din gama de IT&C / Hardware / Electronics. Cel de-al doilea continuă seria TOP 10. Hai să descoperim împreună cele mai nereușite și reușite 10 site-ui de prezentare corporate.
10. Pe locul 10 se situează, din punctul nostru de vedere, site-ul companiei Continental. Este vorba despre un site simplu, o variantă clasică a site-ului de prezentare. Un slider clasic, o secțiune clasică de text + foto și câteva casete. Tot ce putem găsi pe un site de prezentare, însă parcă prea puțin pentru a se putea diferenția cu ceva.
9. Un alt exemplu perfect pentru site-ul de prezentare clasic este site-ul Dacia. Un site care te izbește cu simplitatea sa. Poți număra pe degete secțiunile homepage-ului. Ceea ce duce la un moment dat chiar spre plictiseală pe acest site este lipsa totală de interactivitate. Niciun element animat, niciun video, nicio secțiune aflată în mișcare.
8. Kaufland este pe locul opt, neoferind multe lucruri în plus față de primele 2 poziții, însă fiind un pic mai „cool”. Poate un pic mai colorat, site-ul Kaufland dă impresia de mai mult dinamism prin implicarea mai deasă a slidere-lor. Acestea se contopesc pe pagină cu secțiunile clasice. De asemenea, monotonia unui site de prezentare este ruptă de secțiunile cu produse în acest caz. Astfel, Kaufland optează pentru un site ceva mai rebel, dacă ne raportăm la eleganța corporate. Un design colorat, secțiuni neîntâlnite pe un site de prezentare și o utilizare ceva mai inteligentă a elementelor dinamice. Însă tot lipsit de „acel ceva” care să-l poziționeze mai sus în listă.
7. Simplitate găsim și la site-ul Lukoil. Te face să tresari la prima vizită, însă doar datorită faptului că se folosește excesiv de acel roșu aprins. O secțiune simplă de slider, iconii pentru categorii, apoi cele 4 casete informative. Acestea sunt singurele elemente de pe site, la prima vedere. Cu toate acestea, Lukoil are o funcție ceva mai captivantă pe site: mărirea fontului. Nu putem ști logica implementării acesteia, însă este unul din singurele site-uri care oferă întreaga informație în 3 mărimi: mic, mediu, mare. Să îl facă acest fapt mai interesant? Nu știm, însă nouă ni s-a părut o funcție interesantă.
6. Primele 4 site-uri nu te-au convins în ceea ce privește tematica de corporație? Poate pentru că nu au respectat întocmai „standardul”, acel caracter office al site-urilor de acest gen. Iată unul care respectă din plin acest standard. Locul 6 este ocupat de Pambac. Un site cu accent pe fiecare secțiune, cu un meniu simplu, ce pune accent pe produse, parteneri, companie, pe rând. Este un exemplu bun de site de prezentare corporate, deși culorile și designul pot înșela și în acest caz. Modul în care este gândită structura îl dă însă de gol.
Site-uri smart – corporate – cele ce respectă atât structura cât și ghidul unor scheme grafice mai „serioase”
5. Pe locul 5 se află PA&CO. Poate primul site corporate din acest TOP care respectă cu adevărat standardele de branding. Un design serios, axat pe evidențierea serviciilor, un clean background, o schemă grafică serioasă, elegantă. Se observă din start că UNITATEA elementelor diferențiază PA&CO de restul site-urilor prezentate.
4. Tot din lista site-urilor corporate serioase face parte și Samsung. Samsung abordează însă un design corporate modern. Un design curat, cu foarte puțin text și o incredibil de ușoară navigare. Site-ul Samsung este tiparul corporate friendly – axat pe produs, dar într-un mod care să ți se pară atractiv încă de la început. Se vede cât de bine este legată fiecare secțiune de următoarea, făcând din site-ul Samsung o minunăție.
Noua tendință în grafica CORPORATE – site-ul corporate interactiv
Deși atunci când spunem interactiv ne-am gândi în primul rând la video sau la elemente animate, ultimele 3 site-uri îți vor demonstra că nu este vorba neapărat despre asta.
3. Pe 3 avem site-ul Panifcom. Dacă vei intra pe acest site vei ști din prima de ce ne-a plăcut. Este diferit nu doar prin grafică, dar mai ales prin navigare. Sliderul cu orientare orizontală alcătuiește tot site-ul. Iar după cum vei vedea, acest element este extrem de interactiv. De ce? Pentru că de fiecare dată când vrei să treci pe pagina cealaltă trebuie să acționezi. Iar la Panifcom acest lucru este extrem de plăcut. De abia aștepți să vezi ce surprize ascunde pagina următoare. Iar grafica corporate nu lipsește nici aici. Aceste două lucruri fac din site-ul celor de la Panifcom ceva cu adevărat drăguț.
E rândul să vedem și ce au făcut BABUINII
2. Pe locul 2, ca un veritabil site de clasă, exemplu perfect pentru o temă corporate, este site-ul celor de la Crescendo. Perfect centrat pe brand, cu o schematică simplă și elegantă, Crescendo este un site corporate clasic, dar în același timp diferit prin modul de abordare a graficii. Include și scheme grafice ce fac contrast perfect între culorile clasice ale brandului și schema vie a curcubeului. Totuși, prin structură și prin punerea accentului pe servicii și companie, Crescendo se încadrează în top site-uri de prezentare corporate.
1. Iar pentru locul 1 am pregătit ceva cu adevărat special. Site-ul celor de la CBC este tot ceea ce ar trebui să reprezinte vreodată un site corporate. Un mod elegant de prezentare a brandului, o modalitate diversă de navigare (site slideway), dar și multitudinea de elemente creative (mixul între video, imagini și secțiuni info sau casete de text) și designul fantastic fac din CBC să fie exemplul perfect pentru un site corporate modern. Convinge-te singur accesând link-ul site-ului CBC!
Lasă un răspuns