#beastlist: Top 10 site-uri de Fashion din România
Seria #beastlist vă prezintă astăzi un top diferit. Domeniul fashion este pe locul 2 în România la vânzări. Asta înseamnă că foarte multe site-uri de Fashion fac vânzări record. Ei bine, dacă stau atât de bine la vânzări, haideți să vedem cum stau și la partea de design.
Astăzi vă prezentăm un top subiectiv (după criteriile noastre) cu privire la site-urile de Fashion din România. Haideți să descoperim împreună dacă avem gusturi comune.
10. Cea mai surprinzătoare poziție, ultima din top, îi aparține unuia dintre cele mai cunoscute site-uri de modă – FashionDays. Pentru un site cu vânzări monstru pe nișa de dezvoltare, ne-am aștepta la ceva investiții în design. Ei bine, ei au plusat mai mult pe navigabilitate, au făcut site-ul cât mai simplu, ajungând să arate ca un magazin online clasic și plictisitor.
9. Un design ceva mai special, o încercare de plasare a site-ului pe un design tip răvaș, au ales cei de la DailyBrands. Ceva mai mult curaj în structurarea site-ului, despărțit în câteva secțiuni distincte, însă fără mare rezultat la final.
8. Tinar.ro – un alt gigant care a uitat grafica acasă. Un site simplu, pe care îl salvează doar un slider animat, ceva care într-un final denotă interacțiune. Structura unui magazin online clasic nu mai avantajează foarte mult pe piață. Fără ceva unic, doar brandul mai poate salva la capitolul vânzări, ca și în cazul Tinar.
Ceva diferit – site-uri de Fashion în registru de design mozaic
7. Giganții în vânzări își fac loc în continuare în top. B-Fashion este pe locul 7. Un site format pe tehnica mozaic, cu foarte puțin spațiu de fundal, care arată plin, simpatic prin multitudinea de culori. E un site care are o mulțime de elemente ce pot rupe din monotonia navigării unui simplu magazin online.
6. Tot în același stil este construit și site-ul AmaFashion. Totuși, acesta ține cont de o regulă extrem de importantă în web design. Indiferent de temă, whitespace-ul este extrem de important. Așadar, cei de la AmaFashion au ales să lege secțiunile atât de cursiv, cu poze atât de bine alese, încât să se folosească și de spațiul liber.
5. Dacă tot discutăm de multitudinea de culori, priviți la locul 5, ocupat de Fashion24. Acesta se numește site-ul curcubeu, însă parcă într-un sens bun. Faptul că este plin până la refuz cu imagini și scheme colorate rupe din monotonie și pur și simplu scoate unele elemente în evidență. Deși în unele cazuri acest tip de site s-ar putea să-ți „scoată ochii” prin modul în care combină coloristica.
Se poate și clasic, dar și trendy în același timp?
4. H&M ne răspunde la acest gând. Cu un site aranjat exact pe structura unui magazin online clasic, totuși H&M dă impresia de ceva modern. Aspectul trendy vine tocmai din shape-ul casetelor de imagine și din alinierea perfectă. Grafica în linie aduce a lux în lumea modei? Ei bine, și în design se aplică acest trend.
3. Topul începe cu Zara, pe locul 3. Cu adevărat surprinzător este faptul că, deși site-ul este un single page, ai impresia că spune mai multe decât multe site-uri de Fashion pline de pagini și secțiuni diferite. Asta înseamnă măiestria, simplitatea și, mai ales, alegerea inteligentă a imaginilor. Bravo, Zara!
2. Nu știm ce părere aveți voi, însă nouă ne place foarte mult site-ul FashionUP. Tocmai de aceea, acesta ocupă locul 2. E un website simplu, însă foarte bine aranjat, foarte bine structurat, cu foarte multă informație, care totuși nu dă impresia unui site obositor de parcurs. Secțiunile de produs se îmbină perfect cu poze statice și cu secțiuni de slider sau text. Ofertele ies foarte ușor în evidență în acest mod.
Într-un final, locul 1…
1. Cu ocazii speciale, pe locul 1, datorită așezării în pagină, dar și datorită designului plin și totuși clean, pe lista de site-uri de Fashion de succes avem Dasha. Dacă tot discutasem de site-uri mozaic, iată unul din acest tipar și în top. Nouă ne place modul în care scoate în evidență produsele și modul în care creează un întreg peisaj. Voi ce părere aveți.
Lasă un răspuns