#beastlist: Top 10 magazine online din categoria IT&C / Hardware / Electronics - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 13 februarie, 2018
8 min timp de citire

#beastlist: Top 10 magazine online din categoria IT&C / Hardware / Electronics

Potrivit unor cercetări, există peste 20.000 de magazine online în România. Totuși, conform specialiștilor e-commerce, aproximativ 5000 dintre acestea sunt active. Nișele de dezvoltare ale afacerilor plasate pe aceste platforme sunt extrem de vaste. Puteți găsi online de la produse de igienă intimă sau alimente până la electrocasnice sau echipament montan.

Atunci când vă doriți să achiziționați un anumit produs, după ce factori faceți selecția magazinelor online ce urmează să le luați în calcul? Unii iau în considerare credibilitatea de care dă dovadă comerciantul. Alții cred că prețurile reprezintă răspunsul. Alții se uită după design – cum arată magazinul? Alții vor rapiditate.

Noi ne-am gândit să vă ușurăm decizia și să vă realizăm un top neoficial, conform indicilor babuinului, în care să detaliem părerea noastră asupra diverselor site-uri din mediul online. Veți putea găsi în fiecare săptămână ideile babuinului, amplasate în topurile #beastlist. Seria #beastlist începe azi, cu un TOP axat pe magazine online.

Astăzi vă prezentăm TOP 10 magazine online din categoria IT&C / Hardware / Electronics!

Desigur, dacă luăm în calcul factori precum numărul comenzilor, trafic sau notorietate, eMAG-ul, Flanco, Altex și giganții de pe această nișă vor ocupa lejer primele 10 poziții. Însă, noi ne-am gândit să adâncim un pic căutarea și să aducem la suprafață și magazine online din această categorie, care nu se bucură încă de aceeași celebritate, bazându-ne pe doua caracteristici de bază care fac diferența în online: DESIGN + FUNCȚIONALITATE.

Astfel, pozițiile în topul nostru le regăsiți argumentate în rândurile ce urmează. Iată topul #beastlist cu magazine online din categoria IT&C / Hardware / Electronics!

10. Tendința de a realiza un magazin cât mai simplu, care să îți prezinte scurt și la subiect produsul pe care îl cauți poate influența și negativ uneori. Din punct de vedere al designului, simplu nu înseamnă monoton, lipsit de viață. Se pare că cei de la PC Fun nu au înțeles asta. De aceea ei ocupă, după părerea noastră, cel puțin din punct de vedere al designului, locul 10 în top. 

9. Un magazin clasic, construit aproximativ după același template (cel puțin aceeași schematică grafică) cu cele mari magazine online este magazinul ITGalaxy.ro. Cu o grafică simplistă, o schemă de aranjare extrem de complexă a secțiunilor, magazinul pune accent pe evidențierea beneficiilor unei colaborări cu ei (cele 3 secțiuni – verificare colet, suport online, plata în rate). De asemenea, partea superioară a paginii este, ca mai tot timpul în cadrul acestor magazine online, ocupată de sliderul cu oferte speciale. 

Filtrele de categorii sunt inspirate de așezarea clasică, acestea regăsindu-se în stânga. Filtrarea pe bază de branduri lipsește (un dezavantaj față de magazinele online clasice). Meniul din bandă este completat și de multitudinea de link-uri utile din footer – la fel ca în cazul magazinelor clasice. Per total, un magazin simplist, care pune accent pe prezentarea clasică a produselor și serviciilor. 

 

Haideți să vedem și ceva diferit!

8.  Aproape de abordarea clasică, totuși ceva mai diferit este magazinul ForIT. Diferența în acest caz o face tocmai lipsa unui element de altfel recomandat: whitespace-ul. Aproape întregul homepage arată ca un simplu afiș la acest magazin. Acest lucru îl face să pară adunat. Dar poate fi și un dezavantaj al navigării. 

Îți poate fi greu să găsești o anumită categorie pe acest magazin. Acesta nu are însă o abordare atât de axată pe produs, ceea ce poate fi perceput ca un factor de diferențiere.

 

7. O variantă mai axată pe produs, atât prin modul de afișare, cât și prin dimensiunile fotografiei, este fostul ClickShop – actual Germanos.ro. La prima vedere, un magazin online extrem de compact, cu o singură pagină pe care scrollezi la infinit, acesta are puține categorii, filtre inexistente și îi lipsește categoria de LINK-URI UTILE (clasicul footer) sau pagini de informații de tip meniu (acasă, despre noi, contact etc). Un magazin precum acesta, „dintr-o bucată”, care evită să te „plimbe” prin tot felul de secțiuni, te poate convinge extrem de ușor să convertești.

6. Pe locul 6 se află magazinul online CumperiIeftin.ro. Deși designul este unul vechi, pare a fi lipsit de update-uri sau de adaptarea la ultimele trenduri grafice, se observă efortul de a realiza ceva diferit față de alte magazine online. Categoriile sunt expuse separat, ocupând toată pagina, încadrate fiind în casete grafice sub forma de imagini reprezentative. 

Deși la prima vedere pare un pas în plus până să ajungi la produse, acest mod de afișaj poate elimina monotonia și poate atrage. Produsele pot fi găsite și prin selectarea categoriilor de sus (din para portocalie). Site-ul este o variantă ceva mai bine așezată decât clasicele magazine, însă acest lucru nu este de ajuns pentru a urca mai sus.

Iar acum… „JUMĂTATEA PLINĂ A PAHARULUI” – Primele 5 magazine online din categoria IT&C / Hardware / Electronics!

5.   CrocoSmart ocupă locul 5. Cu un design simplist, dar modern, magazinul CrocoSmart nu doar că aduce tehnologiile smart alături de voi, ci vă oferă o șansă „clean” de a cumpăra un produs preferat. Un slider full page și un CTA, așa cum ne obișnuiesc site-urile moderne, acestea sunt elemente extrem de vizibile pe CrocoSmart. De asemenea, secțiunile de produse sunt foarte clare, iar acest lucru poate influența foarte ușor rata de conversie.

Astfel, site-ul CrocoSmart urcă în prima jumătate a topului, din punct de vedere al design-ului și funcționalității.

4.  O abordare diferită putem întâlni la magazinul QuickMobile.ro. Un magazin cu un design grafic distinctiv, se remarcă prin utilizarea corectă a sliderului full-page, un element extrem de important când discutăm despre prezentarea unui produs. Acest magazin conferă o viziune mult mai modernă brandurilor prezentate. De asemenea, datorită folosirii inteligente a tehnicii de colaj animat, produsele sunt scoase în evidență mult mai ușor. 

O expunere mult simplificată a categoriilor din bara de sus (header) avantajează magazinul. Iar din punct de vedere al navigabilității acesta este un exemplu de urmat. Footer-ul clasic aproape că nu mai contează, datorită integrării secțiunii de video chiar deasupra.  


Îți dorești și tu un asemenea magazin online modern? Descoperă portofoliul Baboon!

Click aici pentru a vedea mai multe!


 

3. Deși clasic în așezarea elementelor,  dar foarte modern în design, Orange se situează pe locul 3 cu magazinul său online. O evidențiere clară a categoriilor, dar și un puternic accent orientat spre CTA, asta diferențiază la prima vedere magazinul Orange de restul. Desigur și din punct de vedere al funcționalității investițiile gigantului și-au făcut treaba. 

Apoi, navigabilitatea este mult îmbunătățită față de magazinele online clasice prin felul în care se face secționarea site-ului. Avem impresia că fiecare categorie este înfățișată altfel, printr-o încadrare diferită, prin design modern, curat. Iar secțiunea de bullet-uri, iconii cu avantajele colaborării cu Orange rup din nou monotonia, aruncându-te în alt stil. Până și footer-ul clasic pare mult mai atent aranjat, dând dovadă de atenție pentru detalii.   

2. Tot un brand cunoscut ocupă și locul 2. Asta pentru că, de cele mai multe ori, aceste branduri chiar investesc în site-urile lor. Spre exemplu, Allview, ocupantul locului 2, include magazinul online cu produsele lor într-un complex (site de prezentare + blog + magazin). Acest lucru îngreunează un pic navigarea, însă asigură în același timp unitate. 

Aici poți afla foarte ușor informații și despre companie, putând cumpăra în același timp produsele. Iar ca DESIGN site-ul este mult superior altor magazine online. CTA-ul este în prim-plan, iar slider-ul full page este și el poziționat perfect. Aceste două elemente sunt extrem de importante în noua eră a informației. Primul îți poate asigura vânzări, iar al doilea te diferențiază prin modernism.


Informează-te!

Vrei să știi mai multe despre acest tip de slider? Citește acest articol!


1. Ei bine, a venit și momentul să vedem câștigătorul. Așteptăm și opinia voastră, însă din punct de vedere al designului și a plăcerii produse de navigare, magazinul online Darwin ne-a vrăjit. O adevărată frumusețe prin implicarea parallaxului și prin schematizarea grafică extrem de distinctivă, magazinul este un exemplu perfect pentru dinamism. 

Grafica modernă, ușurința de navigare și cursivitatea cu care planează secțiunile pe paginile acestui site fac ca Darwin să fie exemplul perfect pentru un magazin online în 2018. Deși footer-ul și filtrele sunt clasice, combinarea lor cu acele casete coloristice face ca totul să pară rupt dintr-un curcubeu. Astfel, designul poate plasa cu ușurință acest magazin online în topul preferințelor oricărui consumator.

 

Urmărește în continuare seria #beastlist pentru a vedea și alte topuri interesante realizate de babuin. Dacă dorești și tu un site web profesional sau un magazin online de calitate, contactează-ne!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project