Strategii pentru Cresterea Afacerii – 7 strategii pentru creșterea unei afaceri de e-commerce
Există un vechi proverb care spune așa: „Construiți-o și vor veni”. Noi știm cel puțin un domeniu în care lucrurile nu vor funcționa cu siguranță așa: comerțul electronic.
Dacă dorești să îți dezvolți o afacere în comerț electronic, cu siguranță va trebui să faci ceva mai mult decât simpla construire a unui magazin online.
În principal, de unde vine succesul în e-commerce? Răspunsul este unul singur, din perspectiva noastră. Trebuie să fii mereu deasupra concurenților tăi. Și prin promovare online și prin designul magazinului și prin experiența oferită consumatorilor. De asemenea, trebuie să fii în top și în ceea ce privește calitatea produselor.
Cu alte cuvinte, trebuie să fii mai bun decât ceilalți în afacerea ta. Iar astăzi ți-am pregătit o listă cu 7 strategii care te vor ajuta să realizezi asta.
7 strategii de dezvoltare ale unei afaceri e-commerce
- Crește folosind marketingul afiliat
O strategie excelentă de marketing online pentru creșterea magazinului tău onlineeste folosirea marketingului afiliat.Marketingul afiliat este o strategie bazată pe perfomanță, unde vei plăti comisioane afiliaților atunci când aceștia îți aduc vânzări.
Marketingul afiliat este foarte atractiv pentru magazinele online, deoarece tu, ca posesor de magazin, plătești bani afiliaților doar atunci când aceștia realizează vânzări.
Pentru a crea un program de afiliere pentru afacerea ta vei avea nevoie de un software de afiliere, cum ar fi software-ul de afiliere OSI, care să faciliteze gestionarea și rularea unui program de acest tip. De asemenea, în România 2Performant este una dintre cele mai de succes platforme în această direcție.
- Partener cu alte companii
O altă metodă de a avea succes, este să găsești un alt magazin online care vinde produse complementare și să te asociezi cu acesta.Aceasta este una dintre cele mai ușoare și mai accesibile strategii de marketing pentru a-ți dezvolta afacerea.
De exemplu, puteți oferi o reducere tuturor clienților site-ului partener, atunci când cumpără ceva de la tine. Iar dacă vei avea produse complementare, care se potrivesc cu produsele partenerului, această mișcare funcționează în ambele sensuri. Și el va putea oferi reduceri clienților tăi.
Astfel, vei crește gama de produse, vei crește și vizibilitatea afacerii și vei putea acapara mai mulți clienți.
- Vinde clienților actuali mai des și mai mult
Poți găsi metode de îmbunătățire a vânzărilor către clienții pe care îi ai în prezent.Una dintre cele mai des metode folosite în acest fel este cross-seliing-ul sau upselling-ul. Iar ambele tehnici le poți implementa folosind campaniile de remarketing.
Această tehnică este mult mai accesibilă decât găsirea de clienți noi, în permanență, deoarece clienții actuali îți cunosc deja produsul.
O altă metodă de a face acest lucru este oferind reduceri, la o comandă care să depășească o anumită sumă. Sau oferind transport gratuit la o comandă cu o anumită sumă.
De asemenea, poți oferi recompense clienților fideli, oferindu-le acestora carduri de fidelitate, oferindu-le servicii sau produse gratuite pentru fiecare zece lucruri pe care le cumpără de pe site-ul tău.
Aceasta este o tehnică comună care funcționează cu adevărat. Dacă acest lucru nu ți-a trecut încă prin minte, este o idee bună să incluzi aceste tehnici în planul tău de afacere.
- Adresează-te altor grupuri de clienți
Nu te concentra doar asupra principalului public țintă.Extinde-ți eforturile de direcționare și găsește clienți noi din alte grupuri.Formează-ți în fiecare an un nou avatar de client.
De exemplu, când piața principală include studenți la facultate, poate că vei descoperi o metodă inovatoare de a începeți să te adresezi și adolescenților.
Pentru cei care vând produse pentru mămici casnice, v-ați gândit vreodată că ar trebui să adaptați măcar un produs de pe site și pentru gama de public țintă a mămicilor antreprenor sau a celor care lucrează?
- Oferă servicii complementare la produsele tale
După ce ai găsit un produs pe care clienții tăi îl iubesc, creează un serviciu de follow-up pentru acesta.
Acest lucru este cunoscut și sub denumirea de upselling, tehnică de care îți ziceam chiar mai sus. Nu numai că toți clienții vor primi o selecție mai largă de produse și servicii, dar, de asemenea, vor fi mai atrași de produsele de pe site.
Spre exemplu, la produsele tale poți să oferi un serviciu de extensie a garanției. Sau ai putea să oferi o gamă de servicii de întreținere a produsului cumpărat. În acest fel vei păstra mereu contactul cu cei care au cumpărat. Iar în mintea lor vei fi mereu acolo.
- Abordează piața celor mai populare produse
Să îți faci mereu timp și să te înarmezi cu răbdare pentru a-ți face research-ul pe produse atunci când dezvolți afacerea. Dacă vrei să scalezi, poate e timpul să intri pe altă piață.
Ai deja acces la statistici care dovedesc că unele produse sunt câștigătoare încă de la linia de start, pentru că se vând bine. Un astfel de domeniu popular este reprezentat de nișa de modă. Produsele fashion sunt în top 3 cele mai bine vândute produse în mediul online.
O altă nișă profitabilă este nișa de telefonie (telefoane și accesorii). Dacă investești într-o astfel de afacere, eforturile tale de marketing nu vor conduce la risipa. De fapt, vor crește vânzările și conversiile magazinului tău online aproape de la sine.
- Gândește „out of the box”
Dacă nu gândești deschis pentru a găsi alte strategii care să atragă clienții în magazinul tău, eforturile tale de marketing vor fi în zadar.
Cum ar fi dacă te-ai gândi să transformi afacerea ta în comerț electronic într-o oportunitate de franciză? Afacerea ta se potrivește cu acest model?
În timp ce majoritatea întreprinderilor tind să rămână în sfera de aplicare clasică a unui sistem de business mic, s-ar putea să constați că afacerea ta poate suporta o astfel de extensie.
De asemenea, poți găsi și alte modalități de vânzare, cum ar fi prin rețeaua de afiliere despre care discutam. Sau poți lansa un brand special pentru clienți premium, pe care să-l vinzi prin endorsement.
Gândirea creativă și găsirea mai multor modalități în care afacerea ta poate câștiga bani este foarte potrivită pentru o afacere de comerț electronic și pentru creșterea acesteia.
În loc să-ți construiești site-ul web și să aștepți clienții să vină la tine, noua ta mantră ar trebui să fie „Promovează-ți magazinului și afacerea și ei vor veni”. Iar folosind cele 7 strategii cu siguranță vei reuși să-ți dezvolți afacerea cu succes.
Lasă un răspuns