6 principii de copywriting care funcționează în 2021
Cum ne facem auziți într-o eră digitală în care suntem asaltați de aproximativ 1000 de reclame zilnic?
Răspunsul scurt: respectând mai multe principii de copywriting.
Răspunsul lung: construind vocea autentică din spatele fiecărui business, care diferențiază o companie față de concurența de pe piață.
Am mai scris despre principiile de bază ale copywringului în online și în alte articole, dar aici ți-am pregătit o listă succintă de practici care aduc rezultate în 2021.
De ce este important copywritingul în 2021
Marketingul fără copywriting este precum covrigul fără sare, adică sec. Scopul lui este de a convinge oamenii sau companiile să cunoască branduri, să cumpere, să activeze o subscripție. Cu alte cuvinte, copywritingul este cel care convinge oamenii să facă acțiuni specifice, cu scopul de a-i transforma în potențiali clienți.
Această strategie de marketing de tip umbrelă ascunde sub ea diverse tipuri de conținut, de la postări pe social media și articole pe blog, la conținutul paginilor pe website-uri sau reclame. Te poți specializa pe una dintre aceste nișe sau poți fii bun la toate, dacă respecți câteva principii de bază și apoi le adaptezi pe celelalte.
Copy-ul bun aduce cititori interesați de produse sau de business, iar audiența interesată se transformă repede în rezultate măsurabile. Știi că ești un copywriter remarkabil dacă observi creșterea unor rezultate precum:
- Acapararea potențialilor clienți
- Oferte acceptate
- Rata conversiilor
- Engagementul pe Social Media (share, likes, saved posts)
- Venituri
Dar până acolo este o muncă neîncetată de cercetare, exersare și perfecționare. Mai jos găsești o listă cu principalele practici de copywriting de care să ții cont în 2021, pentru a te face remarcat.
6 principii de copywriting care îți vor asigura rezultatele dorite în 2021
1. Dedică ¼ din timp pentru research
E obligatoriu să știi totul despre produsul, serviciul sau subiectul despre care scrii. Dar nu este suficient. Contează cum scrii despre toate acestea.
Avem o vorbă în birou, dacă vrei să îi faci pe ceilalți interesați de ce scrii, trebuie să devii tu interesat. Prin copywriting nu încerci să îți educi clienții, ci să le captezi interesul cu minimul de informații. Atunci când stăpânești bine informația, va fi ușor să extragi ceea ce e interesant și relevant pentru cititorii tăi, păstrând textul curat și concis.
2. Introducerea e cheia
Prima propoziție trebuie să fie concisă, memorabilă sau informativă. Trebuie să-l determine pe cititor să o citească pe a doua, iar a doua, pe a treia și așa mai departe. Acesta este principiul redactării știrilor. Informația trebuie să decurgă lin și să devină consistentă pe măsură ce cititorul avansează în text.
Ține minte, propozițiile scurte sunt dinamice și ușor de urmărit. Dacă l-ai prins pe cititor cu introducerea, sunt șanse mari să finalizeze de citit întregul text. De exemplu, poți adresa încă din primele rânduri o situație care e problematică pentru ei, urmând să le oferi soluția.
3. Prezentarea brandului prin storytelling
În 2021, utilizatorii sunt asaltați de diverse forme de conținut online din toate direcțiile. În ultimii ani s-a studiat tot mai mult fenomenul de Banner Blindness – abilitatea noastră de a ignora orice tip de bannere.
Cum devii atunci relevant în fața oamenilor și a concurenței? Prin povestea brandului despre care scrii. Adică prin elementul personal care va conecta audiența de businessul promovat pe lungă durată.
Storytellingul va face brandul mult mai recognoscibil pe piață, consolidând încrederea celor cu care intră în contact și rămânând memorabil. Da, storytellingul e copywritingul făcut bine.
4. Cunoaște-ți cititorii și vorbește-le pe limba lor
Copywritingul funcționează pe principii proactive.
Te-ai încruntat? Exact despre asta este vorba. Am mai spus-o și în articolele trecute: înainte de a face orice, cunoaște-ți audiența căreia i te adresezi și vei ști cum să le vorbești. Dedică oricât de mult timp e nevoie pentru a creiona un profil psihologic și social al cititorului tău (aka potențialul client). Atunci când ai un astfel de profil în minte, vei scrie mai cursiv, fără blocaje.
Fii un copywriter empatic, folosește expresii cunoscute și uzuale domeniului din care vin cititorii tăi. Așa le demonstrezi că au găsit pe cineva care îi înțelege și le vei câștiga simpatia. Cu siguranță își vor aminti asta și se vor întoarce.
Nu începe să vorbești complex despre domeniul tău de expertiză, ci adu-le în față strict ce îi interesează. Acesta e și motivul pentru care au venit, să înțeleagă mai bine un anumit subiect.
Nu uita, adresarea B2B este diferită de adresare B2C, deși majoritatea principilor de copywriting se pot aplica similar în ambele segmente. Diferența majoră o face tocmai nivelul de experiență al cititorilor asupra unui anumit subiect. B2C se adresează direct clienților, B2B se adresează altor companii, deci antreprenorilor.
5. Cuprinde esențialul în titluri și subtitluri
8 din 10 oameni citesc titlurile, însă doar 2 din 10 vor citi în întregime tot textul.
Pe scurt, pune ideile principale în titluri și subtitluri. Așa te asiguri că inclusiv utilizatorii care citesc în zig-zag le vor prinde din zbor. Titlurile sunt cele care îi determină pe oameni să dea click. În schimb, subtitlurile structurează informația și îi ghidează pe cititori să citească anumite fragmente, în funcție de ceea ce îi interesează.
Scopul tău este să le oferi cititorilor exact informația de care au nevoie. Poate fi o propoziție dintr-un articol lung de blog. Dacă o vor găsi în primul minut, vor ști la cine se întorc data viitoare.
Câteva strategii care duc la titluri de succes:
- Scrie-le în mai puțin de 7-8 cuvinte
- Sumarizează în titluri ideile principale
- Folosește numere
- Adresează întrebări
Sfat: După ce ai scris prima variantă a unui text, revino la el și taie 25%. Repetă din nou acest proces și o să rămâi cu esențialul. (Nu îți face griji, după mult exercițiu, vei deprinde să scrii tot mai concis.).
6. Ai grijă la greșeli. Sunt detaliile care (chiar) contează
Da, e uman să greșești. Dar repetarea greșelilor gramaticale scade calitatea conținutului și, inclusiv, încrederea cititorilor. Atunci când lucrezi mult timp la un text, nu îți vei observa propriile greșeli sau incoerențe. Dar la texte neglijent redactate la texte profesioniste sunt doar câțiva pași mici.
Iată câteva practici simple pe care le poți aplica pentru texte impecabile:
- Ia distanță 1-2 zile și revino apoi să corectezi textul. Asta înseamnă să îl scrii înainte de deadline :).
- Citește textul cu voce tare. Sună altfel decât în scris, trebuie să ne crezi.
- Roagă un coleg sau un prieten să citească înainte. Aceasta va fi și o perspectivă nouă și poate reveni cu un feedback constructiv.
- Citește textul de la coadă la cap.
Copywritingul curat este copywritingul eficient.
Principii de copywriting în 2021 – Pe scurt
Dacă ai ajuns până la final, înseamnă că ne-am făcut bine treaba și că acum ai o bază și mai bogată în ceea ce privește copywritingul.
Uite ce ai de bifat, la recapitulare:
- Introducerea trebuie să aibă maximum 7-10 rânduri.
- Scrie scurt și concis, despre ce îi interesează pe clienți.
- Copywritingul trebuie să fie subtil. Dacă cititorii realizează că vrei să îi convingi de ceva, nu ai făcut-o bine.
- Conectează-te la un nivel personal cu cei care te citesc. Asta înseamnă adresare directă și naturală.
- Concentrează esențialul în liste și titluri. Astfel te asiguri că și cititorii care nu au parcus textul în întregime vor prinde esențialul.
- Pune întrebări de-a lungul textului pentru cititori. Aceasta e o abordare care îi ține atenți la ceea ce citesc.
- Finalizează cu un call to action puternic și clar.
Acest scurt ghid te așteaptă aici ori de câte ori te lovești de câte un blocaj. Și nu uita, copywritingul e o practică învățată și exersată încontinuu. Astfel, poate într-o zi vei descoperi că locul tău e în echipa noastră de marketing.
Lasă un răspuns