5 motive pentru care clienții îți părăsesc site-ul - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 7 iulie, 2017
4 min timp de citire

5 motive pentru care clienții îți părăsesc site-ul

Rata de conversie medie în România este 1%, conform mai multor studii în domeniu. Totuși există și site-uri care au o rată de conversie de 15 – 20% și există site-uri care pur și simplu nu aduc clienți. Care este motivul acestui decalaj? Care sunt motivele pentru care un site convertește iar altul nu?

Urmărind mediul online și câteva studii de caz pe acest subiect, am hotărât să adunăm în acest articol 5 motive principale pentru care un client părăsește un site. Așadar, în continuare vom discuta despre acestea, încercând să vă facem să înțelegeți cum să le evitați.

5 motive principale pentru care clienții îți părăsesc site-ul

1. Layout grafic neatractiv

Peste 90% din oamenii ce ajung pe un site își fac o părere despre acesta, în mai puțin de 5 secunde. Ce îi influențează? Design-ul grafic. Așadar, primul motiv pentru care clienții îți părăsesc site-ul este o aparență grafică neatractivă. 

Pentru a evita acest lucru, un redesign este necesar din când în când. Există momente când elementele suferă modificări. Încep să apară mai multe stiluri grafice, sliderele își schimbă stilul sau grafica ce o ai pe site nu mai e de actualitate. 

Reactualizarea grafică este soluția (schimbarea temei, schimbarea sliderelor și butoanelor etc).

2. Viteza mare de încărcare 

Al doilea motiv pentru care oamenii părăsesc site-ul este viteza de încărcare. Majoritatea vizitatorilor nu așteaptă mai mult de 3 – 5 secunde. Acest lucru se poate datora imaginilor și videoclipurilor încărcate pe site. Conținutul stufos încarcă siteul. 

Soluția este optimizarea imaginilor și comprimarea fișierelor de dimensiuni mari. Optimizarea performanței este absolut crucială în acest sens. 

3. Muzica de fundal care rulează automat

Este unul dintre cele mai stresante instrumente, în special dacă butonul de stopare este de negăsit. Tot ce va face această funcție este să dezorienteze și să irite vizitatorii. Poți să ai prezent un video de unboxing sau un portofoliu video pe site, însă cadrul oficial al unui homepage are mult de câștigat în acest sens, fără prea multe elemente care să-l încarce. 

Pur și simplu, muzica de pe fundal va sâcâi utilizatorii și îi va face pe aceștia să se îndepărteze. Soluția în acest caz este simplă însă: renunțarea la aceste elemente multimedia. 

4. Lipsa optimizării pentru dispozitive mobile

Aceasta este o problemă din ce în ce mai gravă în ultima vreme. Asta deoarece peste 70% din traficul făcut la momentul actual pe un site provine de pe dispozitivele mobile. Un site neadaptabil pe mobil este unul inexistent pe piață. Faptul că vizitatorul ar urma să dea zoom la absolut orice element pentru a reuși să-l perceapă, scade până la 4 ori productivitatea. 

Instalarea unui plugin pentru mobil sau instalarea unei teme responsive este alegerea perfectă pentru a rezolva această problemă. 

5. Greșelile gramaticale în textele de pe site

Aceasta este una dintre cele mai clare dovezi de lipsă de profesionalism pentru un site. Sigur, se poate întâmpla ca dintr-un text să lipsească o literă sau poate o virgulă. Însă în momentul în care găsești pe o pagină grave greșeli de exprimare, începi să ai îndoieli despre cine se ocupă de acel site și indirect și despre firmă și produsele promovate de acel site. 

În acest caz se impune răbdarea și corectarea atentă a textelor sau angajarea unui copywriter profesionist care să conceapă textele. 

 

Sperăm că aceste motive v-au ajutat să înțelegeți de ce e posibil să pierdeți anumiți clienți. De asemenea, sperăm că ați învățat cum să evitați fiecare motiv în parte, iar de acum încolo veți fi capabili să realizați și să evitați aceste situații. 

Dacă aveți nevoie de ajutor, contactați-ne

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project