5 lucruri despre Logo Design

5-lucruri-despre-logo-design-baboon-web-design

1. Nu este ușor

Nu este de fiecare dată ușor dar în schimb poate fi foarte distractiv! Văzând exemplare uimitoare pe portaluri ca shutterstock.com aveam explozii de idei care arătau bine în capul meu dar cumva nu le puteam recrea nici cu creionul, nici cu mouse-ul.

În general un logo constă din 2 elemente generale și anume simbolul și textul. Având câteva simboluri potrivite și textul stilizat realizezi că sunt foarte multe variante de îmbinare și poziționare. Versiunea finală pentru mine de obicei este în jurul variantei numărul 20.

Clienții pot fi foarte nemulțumiți, dar de cele mai multe ori chiar au motive bine gândite. Eu personal mi-am creat o strategie care mă ajută enorm să-mi mentim starea de liniște și creativitate.
Cum fac asta? Iau fiecare reproș, critică, nemulțumire ca pe o provocare! Asta mă ajută foarte mult și recomand cu căldură să vă învingeți ego-ul și starea de „Eu știu mai bine pentru că fac asta de mult timp”.

Orice muncă creativă poate fi nespus de distractivă dar nu trebuie să confundăm „distractiv”-ul cu „ușor”-ul.

2. Nu este gratuit

Nu te subestima. Dacă ști că poți face un lucru bine pus la punct mai bine ca alții atunci n-o face gratis.
Este vorba de a valorifica într-un fel sau altul munca depusă. Clienții sunt numeroși și probabil că poți avea și tu o parte din ei. Un logo făcut gratuit cumva duce la ideea de „ieftin”, un proces ce sa desfășurat într-un timp relativ scurt.

Dacă creezi un logo pentru o cunoștință sau un amic este ceva mai personal dar în general este bine să-ți stabilești un preț general per produs. Asta te poate motiva și mai mult pentru a crea un produs de calitate.
Valorificând munca și timpul alocat este defapt valorificarea persoanei.

3. Părerile contează

Nu este plăcut să ni se reproșeze designul la care ne-am implicat mult, personal pentru un look deosebit.
Pe de altă parte criticile pot avea un rol constructiv mai ales prin metoda de care am vorbit în prima parte a articolului. Este normal, chiar natural ca părerile să difere substanțial. Majoritatea decide în general iar dacă nimeni nu are o părere pozitivă despre creația ta atunci este posibil să aibă dreptate.

În momentul în care portofoliul tău sau doar unele creații devin publice este bine să ne facem timp pentru a citi comentariile și criticile referitoare la persoană sau creație.

4. Nu renunța

Prin intermediul internetului avem posibilități nelimitate pentru a ne inspira și pentru a ne informa. Să renunți la un client din oricare cauză crezând că nu ești capabil să dezvolți o idee este în dezavantajul tău.
„Nu știu” este doar temporal, navigând prin jungla online este aproape imposibil să nu ne tresară nici măcar o idee.

YouTube de exemplu este un portal foarte util pentru a ne motiva uitându-ne la clipuri despre logo design și bloggeri care fac prezentări foarte bine explicate și de calitate.

Văzând munca altor designeri care reușesc să surprindă mai bine o idee ca tine poate fi descurajantă de asemenea. Însă concurând cu alții este una dintre cele mai bune metode de auto dezvoltare. Dorința de a fi mai bun nu ar trebui subestimată.

Pe de altă parte este foarte important să ne dezvoltăm de fiecare dată, chiar în fiecare zi. Nu există nici un punct unde putem spune că „acum este bine, de aici nu se poate avansa”. Greșit, mai bine se poate oricând.
Fi mai bun de fiecare dată când începi un proiect, încet-încet vei observa diferențele.

5. Comunică și documentează-te

Ideea este să o facem cât se poate de bine și să nu pornim cu stângul. În primul rând când începem un proiect ar trebui să ne adunăm toate informațiile pe care le putem obține despre tot ce se leagă de proiectul respectiv. Iar această documentație poate începe direct cu clientul. Întrebări precum -ce ați dori? și -de ce? sunt cele mai importante chiar dacă par a fi foarte simple.

Informarea insuficientă poate duce la ore întregi chiar zile lucrate degeaba. Decât să auzim de la client „nu la asta mă gândeam”. „nu doream acel simbol”, „mă gândeam la un stil monocrom” mai bine începem cu o conversație directă despre ce urmează să dezvoltăm.

Putem dezvolta chiar și un formular online sau offline pe care îl trimitem pe email clientului pentru a avea o bază de date scrisă, astfel nu riscăm să le uităm.

Sper că ți-a fost de folos articolul și mulțumesc pentru timpul acordat!

Articole Similare

0 raspunsuri

Lasa un raspuns

Vrei sa te alaturi acestei discutii?
Esti liber sa contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *