3 trucuri de conversie online: loializarea vizitatorilor prin intermediul website-ului tău
Pentru ca rata de conversie online a site-urilor să crească, administratorii sunt dispuși să inventeze tot felul de trucuri prin care să atragă vizitatorii. Însă vizitatorii nu sunt totul. Traficut te ajută cu adevărat, deoarece pentru asta ai un site, pentru a aduce vizite pe el. Însă traficul care nu convertește nu te ajută cu nimic.
Iar pentru a crește rata de conversie online nu este de ajuns să atragi vizitatori, ci să-i și loializezi. Astăzi înveți alături de noi exact cum să faci acest lucru.
Cum îți loializezi vizitatorii prin intermediul site-ului pentru a te bucura de conversie online cât mai mare?
Există extrem de multe tehnici specifice de marketing online prin care poți să-ți loializezi vizitatorii site-ului. În sine, fiecare mișcare de promovare directă sau indirectă din mediul online ar trebui să se bazeze pe acest ideal. Asta deoarece întreaga strategie de vânzări se construiește pe o simplă idee testată și aplicată de specialiști. Este mai ușor să convertești traficul cald în consumatori decât traficul rece. Cu alte cuvinte, este mai ușor să vinzi unui consumator ce a mai cumpărat de la tine decât unui consumator care nu a interacționat niciodată cu brandul tău.
Așadar, cum faci să-ți întorci cât mai mulți vizitatori pe site și să scazi bouce rate-ul?
Loializarea vizitatorilor prin promoții personalizate
Promoțiile reprezintă cel mai simplu mod de a atrage un număr mare de persoane pe site-ul tău, într-un timp scurt. Iar pentru a-i loializa pe aceștia poți extinde promoția la nivel mai avansat, sub forma unei campanii de remarketing. Spre exemplu, cu ajutorul unor liste personalizate din Google Analytics, poți targeta doar consumatorii care au intrat pe site în urma unor promoții, însă nu te-au contactat / nu au cumpărat nimic. Le poți oferi o promoție personalizată. Îi poți întâmpina pe site, spre exemplu, cu un pop-up, în care mesajul să fie următorul „Salutări! Ne bucurăm că ai reacționat la oferta noastră, iar pentru a te încuraja să testezi produsul nostru și să-i observi beneficiile, îți oferim un voucher de 25% la achiziționarea sa”.
De asemenea, pentru cei care au cumpărat deja un produs, poți extinde relația în următorul mod: 50% discount la al doilea produs cumpărat sau gratuitate la al treilea dacă achiziționează încă 2.
Este o metodă destul de clasică și foarte des întâlnită. Acest lucru se întâmplă tocmai deoarece funcționează! Este demonstrat științific faptul că prețul de oportunitate sau simpla alăturare a cuvântului GRATIS cu un produs, poate influența cu până la 73% mai mulți oameni să cumpere acel produs.
Fidelizarea vizitatorilor prin oferirea de bonusuri non – materiale
O foarte eficientă metodă de a atrage trafic și de a menține vizitatorii pe site este secțiunea de downloadables. Aceasta face referire fie la o categorie aparte a site-ului unde apar resurse descărcabile, fie la un pop-up în care este prezentat un astfel de produs. Cu alte cuvinte, este vorba, în general, de acele ebook-uri gratuite ce ne sunt oferite de către diverse companii, în schimbul unei anumite acțiuni.
Poți oferi vizitatorilor tăi diverse resurse care pot fi percepute ca fiind valoroase, în schimbul unor acțiuni. Acestea pot fi: înregistrarea la newsletter, share sau like la pagina de facebook, înscrierea unui referral în baza ta de date etc.
Această tehnică este din nou una care funcționează. Oferirea unui bonus (chiar și non-material) poate aduce la o creștere de peste 30% a ratei de conversie online.
Loializarea vizitatorilor prin follow-up
De câte ori ai sunat un client care ți-a comandat ceva de pe site pentru a te interesa de starea comenzii sau de părerea lui asupra produsului? Ei bine, dacă n-ai făcut-o prea des, ai pierdut o șansă importantă de fidelizare a clienților. Un telefon în urma unei comenzi sau un mail de mulțumire în urma înscrierii la newsletter pot face minuni. Follow-up-ul este unul dintre cele mai eficiente procese de fidelizare.
Acesta se poate realiza și prin alte metode. Poți încerca inclusiv tehnici de cross selling. Acestea presupun completarea ofertei inițiale. Dacă ai un magazin cu încălțăminte, spre exemplu, iată ce poți face. La câteva zile după ce clientul a cumpărat o pereche de pantofi, trimite-i un mail în care îi prezinți o cremă specială pentru luciu sau o perie pentru curățat pantofii.
Nu uita ca mesajul să fie prezentat ca o mulțumire pentru comandă. Iar produsul prezentat în mail poate să fie doar o completare, în spirit prietenesc. Nu vrei să pară că îi vinzi ceva. Vrei să pară că te-ai gândit la el și crezi că acest lucru l-ar ajuta, fiind un beneficiu în plus față de ceea ce a comandat deja.
Acestea sunt 3 dintre cel mai eficiente metode de loializare testate și aplicate de specialiști. Dacă le vei aplica și tu pe site-ul tău, este imposibil să nu-ți aducă rezultate la nivel de conversie online. Urmărește blogul nostru pentru alte trucuri de acest gen și pentru informații noi din mediul online!
Lasă un răspuns