3 modalități eficiente pentru promovarea unui magazin online
Când discutăm despre promovarea unui magazin online, variantele sunt extrem de multe. Marketingul online se împletește perfect cu vânzările online, tocmai de aceea există tehnici de promovare diverse în acest sens. Care dintre ele sunt însă cele mai eficiente? Despre acest lucru discutăm azi.
Obiective pentru promovarea unui magazin online
În sine, un magazin online reprezintă tot un website, așa încât tehnicile de promovare ar trebui să fie general aplicabile. Totuși, la o analiză atenta a strategiilor de promovare aplicate de giganții din E-commerce, vedem că treaba nu stă tocmai așa.
Promovarea în cadrul magazinelor online diferă, iar acest fapt este justificat de cele mai multe ori prin diferența obiectivului setat pentru campania de promovare. Pentru un web site de prezentare imaginea poate fi crucială. De cele mai multe ori promovarea se va axa pe îmbunătățirea imaginii, pe notorietate. În cazul unui magazin online scopul promovării este clar: vânzarea.
Așadar, să descoperim împreună cele 3 modalități eficiente pentru promovarea unui magazin online.
Google Adwords – în topul soluțiilor eficiente pentru promovarea unui magazin online
Considerăm că Google Adwords este instrumentul cel mai des folosit și cu cel mai mare impact în promovarea online a unui magazin online dintr-o perspectivă simplă: este cel mai măsurabil instrument de promovare online.
De asemenea, este un instrument axat foarte mult pe conversie, fiind un canal PPC. În cadrul campaniilor Adwords, cel mai urmărit scop este convertirea vizitatorului în client. Cu ajutorul statisticilor furnizate de Google MasterTools putem analiza exact eficiența pe care a avut-o un anunț Adwords, putând ajusta astfel în timp real strategia. De aceea considerăm această cale ca fiind cea mai eficientă, deoarece putem acționa direct asupra rezultatelor prin optimizarea strategiei și elementelor creative din campanie în timp real.
Pentru mai multe detalii asupra acestei metode de promovare, puteți citi acest articol realizat de specialiștii babuini.
Marketingul afiliat – o modalitate indirectă de a promova eficient un magazin online
Marketingul afiliat este o tehnică extrem de eficientă pentru promovarea unui magazin online, însă nu foarte folosită în România. Considerăm că este eficientă dintr-un motiv extrem de simplu: este o modalitate de a câștiga venit pasiv.
O explicație simplă a procesului: procesul de afiliere presupune ca tu, ca proprietar de magazin online, să renunți la o sumă de bani ce va reveni drept comision unui alt site care îți va vinde produsele.
Intermediarul face toată munca de promovare, tu încasezi banii. Lui îi revine un comision din fiecare comandă realizată și toată lumea este fericită. Cu cât comenzile sunt mai mari, cu atât va fi mai motivat și intermediarul să te promoveze, iar tu vei avea vânzări și mai multe.
Acesta este un mecanism ce funcționează aproape de la sine. Bineînțeles că există și platforme întregi care să reglementeze procesul. Cele mai cunoscute în România sunt: 2Performant și ProfitShare.
Mai multe detalii despre acest canal de promovare și despre cum funcționează găsești aici.
SEO Copywriting – o modalitate din ce în ce mai utilizată în promovarea magazinelor online
Aici preferăm să menținem totul simplu. Este vorba de DESCRIERI ALE PRODUSELOR. Acolo unde lenea e din ce în ce mai mare, magazinele online de succes știu că descrierile SEO încă reprezintă o sursă importantă de trafic și de vânzări.
Există foarte puține magazine online ce pun accentul pe aceste descrieri, însă descrierea produselor influențează cumpărarea în foarte mare măsură, fiind la fel de apreciate ca review-urile.
SEO poziționează mai sus, iar poziționarea mai sus aduce trafic mai mult și, indirect, vânzări mai mari. De asemenea, se pune accent și pe informare, pe calitate, nu doar pe cantitate. Magazinele care oferă descrieri explicite, informații utile cititorilor, vor fi apreciate și toate aceste aprecieri se vor transforma în bani.
Nu uitați că promovarea online se poate face și prin Social Media. Acesta nu este un bonus, ci un canal incredibil de eficient și din ce în ce mai des utilizat. Poți profita de utilitatea lui chiar și gratis, uneori. Iată aici câteva trucuri în acest sens.
Lasă un răspuns