3 METODE PRACTICE PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA RATEI DE CONVERSIE

Indiferent de domeniul de activitate sau de afacere, cel puțin odată ne-am lovit cu toții de o problemă: incapacitatea de a vinde. Pur și simplu orice ai face nu poți finaliza vânzarea.

 

Există produse / servicii care se vând de la sine aproape, dar există și servicii care se vând mai greu (sau aproape imposibil – cel puțin așa ni se pare la primele încercări). Cu toate astea, există și câteva tehnici GENERAL VALABILE pentru a influența posibilii cumpărători.

 

Astăzi ne-am gândit să-ți prezentăm 3 astfel de tehnici – putem să le denumim de PERSUASIUNE, de influențare a ratei de conversie.

3 TEHNICI DE PERSUASIUNE (Și modul lor de aplicare) PENTRU A CREȘTE RATA DE CONVERSIE

 

  1. Tehnica contrastelor – Când clientul spune NU, e de fapt un POATE la ceva mai ieftin!

Dacă oferi un produs, vizitatorul tău ajunge pe pagina produsului și pleacă fără a converti, încearcă să-l retargetezi printr-o campanie de remarketing și să-i oferi o reducere de preț sau un produs similar la un preț mai mic. Tehnica funcționează cel mai bine atunci când se efectuează reîncercarea de vânzare în timp real.

 

Spre exemplu, a adăugat în coș produsele finale, începe comanda, dar nu finalizează. Atunci ar trebui să-i apară un mesaj de tipul push-up care să-i ofere reducerea. Sau dacă vezi că vizitatorul petrece mai mult de un minut pe pagina de comandă și nu finalizează, îl poți întreba, automatizat, prin programe precum Zopim Chat, dacă are nevoie de ajutor pentru a finaliza comanda.

 

  1. Arată-le clienților că prietenii lor au cumpărat deja de la tine

Acest lucru are la bază tehnica de mimetism – o tehnică de persuasiune extrem de puternică. Ea presupune că dacă un utilizator vede că apropiații săi au acordat încredere unui produs, va mima comportamentul lor, acest lucru crescându-ți șansa să le vinzi și lor același produs.

 

Tehnic, această modalitate de influențare se implementează mai dificil, deoarece ai nevoie, ca și Amazon-ul de altfel, de un sistem care să permită logarea și cumpărarea produselor de pe site cu Facebook.

 

Astfel,  când o persoană se loghează pe site-ul tău pentru a finaliza o comandă, prin Facebook, ea va fi reținută în baza de date a sistemului și prietenii de pe Facebook vor vedea că acea persoană a interacționat cu site-ul tău.

 

E același sistem care îți spune câți dintre prietenii tăi au dat like la o pagină, au vizitat pagina sau au dat like unui articol.

 

  1. Tehnica de push – cu oferte limitate

Aceasta este una dintre cele mai des întâlnite metode de influențare a conversiei. Faptul acesta o face însă să-și piardă din eficiență, datorită uzurii. Tocmai pentru aceea, trebuie concepută într-un mod mai atractiv.

 

Dacă vei afișa un preț tăiat, iar mai apoi prețul real lângă, nu vei atrage pe nimeni cu acea reducere. Însă ce părere ai de setarea unui slider animat pe pagina produsului aflat la reducere, care să reprezinte un cronometru? Acesta va anunța câte minute / ore / zile mai sunt până la încheierea promoției.

 

Este exemplul perfect folosit de magazinele mari cu ocazia Black Friday. Toate acele cronometre presează utilizatorul să cumpere ACUM, căci mâine s-ar putea să nu mai aibă ocazia. Acest lucru face ca tehnica să fie mai eficientă dacă pe lângă temporizator se folosește și un stoc real, vizibil pe site. Afișează cantitatea disponibilă și începe cronometrul.

 

Aceasta este cea mai ușor de implementat dintre cele 3 tehnici, dar și cea mai eficientă. Dacă vrei să afli mai multe despre cum să convertești mai eficient, citește și acest articol.

 

Urmărește blog-ul în continuare pentru mai multe articole interesante! Iată aici ultimele articole apărute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *