Avem nevoie de un ”guru” în graphic design! Crezi că ești persoana potrivită?
Avem nevoie de un
”guru” în graphic design!
Scris pe 18 iulie, 2016
4 min timp de citire

3 Elemente esentiale pentru succesul unui magazin online

Atunci cand ai un magazin online, scopul acestei afaceri este unul extrem de clar: vanzarea produselor. Asadar, cresterea ratei de conversie este unul din cele mai de pret obiective pe care ti le poti seta in aceasta situatie. Pentru a putea creste aceasta rata de conversie poti urmari un plan strategic si poti tine cont de anumite directive… Insa cel mai important lucru este sa te ghidezi dupa o anume regula, regula de aur in comertul online.

Succesul unui magazin online

Pentru ca un magazin online sa aiba succes si ai asigurata productivitatea afacerii, consumatorul trebuie sa fie la maxim 3 click-uri de scopul final, anume finalizarea comenzii.

Acest lucru este absolut esential pentru ca orice magazin online, indiferent de obiectul de activitate si de produsele vandute, sa aiba succes si sa produca vanzari constante.

Bineinteles, tehnic vorbind, plasarea unei comenzi in mediul online presupune anumiti pasi ce nu  au cum sa fie exclusi. Insa, ergonomic vorbind, orice site poate  rezuma intreg procesul de comanda in trei mari pasi. Acestia sunt:

  1. Alegerea produsului (după navigarea normala pe site),
  2. Completarea unui formular de comanda (click pe butonul de comanda si completarea datelor de contact + optiuni suplimentare),
  3. Finalizarea comenzii (alegerea metodei de plata, confirmarea platii si click pe finalizare comanda).

Astfel, putem observa ce se intampla in intreg procesul de comanda a unui produs. Consumatorul nu trebuie sa faca decat 3 mari pasi, 3 click-uri catre cumpararea produsului dorit.

Aceasta este cheia succesului in online!

Cum realizăm magazinul online care să respecte aceasta regula?

In momentul in care realizam un magazin online pentru a prezenta anumite produse spre vanzare, incepem de la o baza de date a produselor. Dupa asta urmeaza introducerea acesor produse pe platforma online si realizarea regulilor automatizate care duc clientul spre finalizarea comenzii.

Cauta produsul – isi seteaza preferintele prin intermediul filtrelor de cautare – da click pe produsul final pentru a comanda – apare formularul de comanda pe care il completeaza – completeaza formularul de plata – confirma comanda si finalizeaza aceasta comanda

Acest este primul pas ce poate fi optimizat. Pentru a usura procesul de comanda putem compresa intregul proces de automatizare in cat mai putine etape, care sa fie parcurse intr-un timp record.

Ergonomia și grafica

Acestea sunt din nou elemente cheie pe care trebuie sa ne axam atunci cand urmarim regula mai sus discutata. Produsele trebuie sa fie vizibile, caracteristicile sa fie cat mai clare. Butoanele de Call To Action (Comandă, Click aici pentru comandă, Cumpără etc) sa fie scoase in evidenta cat mai usor prin elemente grafice distinctive, prin aplicatii de tip pop-up, prin pozitionarea strategica pe pagina. De asemenea, formularele de comanda trebuie sa fie clare, strict orientate spre confortul clientului si spre vanzarea produsului final intr-un timp cat mai scurt, cu un efort minim. Casutele trebuie sa fie delimitate clar, sa fie aranjate in pagina intr-un mod placut. Butoanele de SUBMIT (pașii decisivi în vânzare – click-urile care duc spre formulare și spre finalizarea comenzii) trebuie să fie evidențiate din punct de vedere grafic (culori aprinse, font mare, chenare grafice etc).

Optimizarea site-ului

Un alt element destul de important in ceea ce priveste vanzarea online prin respectarea  regulii de aur este si optimizarea site-ului. Site-ul trebuie sa aiba viteza de incarcare mare, sa fie rapid si sa permita clientului sa treaca peste etapele intermediare intr-un timp foarte scurt pentru a ajunge sa finalizeze comanda. Un om petrece in medie 2 minute pe o pagina web. Insa el poate iesi de pe acea pagina in mai putin de 30 de secunde, daca nu gaseste informatia cautata.

Asadar, informatia de pe site trebuie sa prezinte interes pentru consumator, sa nu fie inutila si sa nu agaseze prin multitudinea de elemente. Drumul spre comanda finala trebuie sa fie scurt si etapele intermediare sa se deruleze rapid, viteza cu care procesul de comanda se deruleaza fiind astfel optima.

Respectand toti acesti pasi si realizand un magazin online profesionist, vom asigura productivitate afacerii si ne vom bucura intotdeauna de vanzari in continua crestere.

Pentru a te asigura ca magazinul tau respecta aceste reguli si ca este realizat intr-un mod profesionist, poti contacta echipa de profesionisti in web design Baboon.      

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project